[KG] Vos geboren Jaarling ----> Schimmel???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:12

WowAmigo schreef:
Dat stekelharige, is dat "verplicht" om een sabino te hebben? Mijn eigen merrie heeft namelijk ook een buikvlek (kleintje), groooote bles, veeeeeel wit aan de benen, uitlopend in een punt achter, maar niet echt dat stekelharige. Kan het dan toch een sabino zijn?

Nee dat is niet verplicht. Er zijn er ook zat die het niet hebben. Hij heeft duidelijk genoeg andere sabino kenmerken.

Dagmar1

Re: [KG] Vos geboren Jaarling ----> Schimmel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 09:16

Ik kan geen foto's vinden van Dobas! Ik ben nu toch wel benieuwd hihi
Ik ben allang blij dat het geen schimmel is, anders was ik de hele dag aan het wassen :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:21

Dagmar1 schreef:
Ik kan geen foto's vinden van Dobas! Ik ben nu toch wel benieuwd hihi
Ik ben allang blij dat het geen schimmel is, anders was ik de hele dag aan het wassen :D

Dobas
Afbeelding

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:01

Ibbel schreef:
Een schimmel kan iedere basiskleur geboren worden, dus ook vos. Mijn eigen schimmel is ook als vos geboren.

Zo te zien wordt jouw paard echter geen schimmel. 'Schimmelen' gaat op het hoofd vrij karateristiek, eerst rond de ogen (helemaal rond, dus ook bóven de ogen en daar zie ik hier niets van), oorbasis, onderkant kaak, langs het neusbeen en rond de neus. Op het lijf begint het inderdaad in de liezen en ellebogen, maar ook halverwege de benen, en achter bij de billen. En vaak begint de staartpunt als eerste te bleken, en de onderkant van de manen.

Roan kan ze niet worden, want haar ouders zijn geen van beide roan (tenzij schimmelmoeder dat ondertussen onzichtbaar onder haar schimmelkeur verbergt, maar dat lijkt me sterk. Schimmel x roan wordt (juist omdat je daarna van de roan niets meer ziet) zelden gekruist.

Een lichtere rand onder het oog zie je bij paarden (en zeker vossen) wel vaker.

uitzonderingen bevestigen de regel :j
24 uur:
Afbeelding
3 maand is wat onduidelijk
http://im1.shutterfly.com/procserv/47b6 ... bs2rJq2cta
2 jaar: winter
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FDSEYSMP.jpg
2 jaar: zomerjas
Afbeelding

niets geen kringen rond de ogen.
papa: Lake Bid = schimmel bruin geboren
mama: Viva = bruin

Anoniem

Re: [KG] Vos geboren Jaarling ----> Schimmel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:12

Toch en sambino vos :D Net zoals de mijne :j