Zadel sectie A?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Zadel sectie A?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 19:32

Jc en prestige nog niet geprobeerd, 1x wel wintec, maar vond die aan de schouders totaal niet aansluiten, mss dat het nieuwe ponymodel dan wel beter is.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:52

_JL_ schreef:
prestige lucky dressage? is dat geen optie?

Die zijn erg mooi inderdaad! Alleen wel erg aan de prijs geloof ik, en tweedehands niet veel te vinden...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:00

Hier zelfde probleem gehad! Ik heb echt de oplossing. Ik heb een S&K, een stubben en een Barefoot geprobeerd. Ik ken nu een Engelse zadelmaker die maakt ze vanaf 11 inch op maat gemaakt op jouw pony! 4 weken wachten en je hebt ook zo iets. En zo'n zadel kost net zo veel als een nieuwe stubben of Thoroughood. Het merk: Silhouette. (google maar eens op Silhouette Saddlery) De GP ligt op mijn Dartmoorpony. Hij is bijna net zo breed als onze andalusier! De Engelse bomen zijn zowiezo anders dan de Duitse en onze pony bleek zo breed dat de 'standaard' thoroughood ook te smal was. Echt sinds we dit zadel hebben blaast de pony zijn buik niet meer op en mijn dochtertje galoppeert met losse handen door de bak, ze heeft zelfs al een springlesje met een big smile volbracht. Daarvoor was het huilen met de pet op.

Info? Kijk eens op http://www.passendzadel.nl en als je mijn naam noemt, maakt ie een afspraak met je, zodat je mijn zadel alvast eens kan zien en proberen. In ons geval is het een 16 inch, maar hij is ook in 15 te krijgen. Wij hebben voor 16 gekozen, omdat onze dochter daar dan in kan groeien. Paste beter. Hij werkt samen met deze man en neemt de maten dusdanig dat de Brit precies weet hoe hij het zadel moet bouwen.

Hopelijk heb je iets aan de info! En als je direct van mij info wilt, ook prima, je mag van mij het zadel natuurlijk zien en proberen. Ik roep er echt over! Ben er zooo blij mee.

En idd Wintec is ook duits, zelfde probleem. De meeste pony's zijn ronder gebouwd. De Engelse bomen zijn meer u-vormig.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:52

zitake schreef:
Jc en prestige nog niet geprobeerd, 1x wel wintec, maar vond die aan de schouders totaal niet aansluiten, mss dat het nieuwe ponymodel dan wel beter is.

Hoi zitake,

je heb ons wel eens gevraagd wat wij op onze A hadden liggen!! Toen had ik er een Wintec 500 15inch op liggen. Dat zadel sloot ook totaal niet aan op de shouders en schoof dus ook bij de pony in de nek als Dion aan het rijden was. Nu hebben we eindelijk naar maanden zoeken het zadel gevonden voor op de pony en het is een BATES geworden de leren versie van Wintec 15inch dressuur! We legden hem erop en lag gelijk goed. Dion rijdt er super op en Noukie loopt weer oke eronder. Het is wel een duur zadel maar ja dat hadden wij er voor over!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:23

:D Ja, hier was het zadel ook even duur als de pony.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 22:55

idefix4 schreef:
Hier zelfde probleem gehad! Ik heb echt de oplossing. Ik heb een S&K, een stubben en een Barefoot geprobeerd. Ik ken nu een Engelse zadelmaker die maakt ze vanaf 11 inch op maat gemaakt op jouw pony! 4 weken wachten en je hebt ook zo iets. En zo'n zadel kost net zo veel als een nieuwe stubben of Thoroughood. Het merk: Silhouette. (google maar eens op Silhouette Saddlery) De GP ligt op mijn Dartmoorpony. Hij is bijna net zo breed als onze andalusier! De Engelse bomen zijn zowiezo anders dan de Duitse en onze pony bleek zo breed dat de 'standaard' thoroughood ook te smal was. Echt sinds we dit zadel hebben blaast de pony zijn buik niet meer op en mijn dochtertje galoppeert met losse handen door de bak, ze heeft zelfs al een springlesje met een big smile volbracht. Daarvoor was het huilen met de pet op.

Info? Kijk eens op http://www.passendzadel.nl en als je mijn naam noemt, maakt ie een afspraak met je, zodat je mijn zadel alvast eens kan zien en proberen. In ons geval is het een 16 inch, maar hij is ook in 15 te krijgen. Wij hebben voor 16 gekozen, omdat onze dochter daar dan in kan groeien. Paste beter. Hij werkt samen met deze man en neemt de maten dusdanig dat de Brit precies weet hoe hij het zadel moet bouwen.

Hopelijk heb je iets aan de info! En als je direct van mij info wilt, ook prima, je mag van mij het zadel natuurlijk zien en proberen. Ik roep er echt over! Ben er zooo blij mee.

En idd Wintec is ook duits, zelfde probleem. De meeste pony's zijn ronder gebouwd. De Engelse bomen zijn meer u-vormig.

Idd heel rondgeribd zijn ze, waren we deze avond nog aan het bekijken, ze is echt breed ook op de schouder, ze heeft wel schoft maar gewoon de rest maar het ronder en breder.Ik kijk wat hij morgen mee heeft, ik hoop op iets passends iig. indien niet dan kijken we gewoon verder. Maar ik hoop het eerlijk gezegd wel.

@Anoukdion: dus de bates ligt wel goed? die zijn ook heel erg mooi. de wijdste wintec boom wil haar nog behoorlijk passen.
en idd het naar voorschuifprobleem kan ze mogelijks ook last van hebben.

Het is zo zonder zadel doet ze niks, ik kan stappen, draven,... geen kik geeft ze, met (leen)zadel, maand terug laatste keer mee gereden, bokken niet normaal, ik reed 3 keer, mijn bene stonden vol blauwe plekken. dus ze reageert echt heel erg op.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:52

Succes morgen! Hopelijk slaag je! Niets zo leuk als lekker rond kunnen tuffen hè? De Bates is ook Engels. Ik weet alleen de prijs ervan niet. Is Bates niet de leren uitvoering van thoroughood? Die is toch ook vaak van kunststof? Of was het nu andersom? Ik kan het fout hebben natuurlijk.

En tja, Welsh is een Engels ras pony. De Engelsen zijn al vaker tegen dat probleem aangelopen, dus lijkt het me logisch dat de oplossing in Engeland ligt. Zij zijn in elk geval keileuk om te zien!

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:02

De Bates is de leren versie van Wintec!!

Zitake: Ja deze blijft SUPER goed liggen!! En je moet ook kijken naar een zadel met een voorsingel liefst lange stoten. Werd bij ons vermeld toen we daar zadel's gingen passen!!Dit houd het zadel ook beter op zijn plaats. Ik vind de Bates een prachtig zadel ook al omdat het een echt pony zadel is. We hadden er ook een 16inch JC op gelegd maar dat was er snel af veelste groot voor de pony. Pony begon bij ons ook te bokken en kwam in verzet! Toen de Bates erop en wat een verschil ik moest hier niet lang over nadenken. Beter wat meer geld uitgeven aan een goed zadel dan een zadel dat goed koper is en niet past!!! Dion rijdt er heelijk mee en Noukie heeft ook weer plezier met rijden!
Ik hoop dat je een passend zadel vind!!! kijk even op fase book staat Dion op met haar nieuw zadel!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 18:33

we zijn eindelijk na lang zoeken voorzien. Het is een... hou je vast... vzh 17" tekna geworden, maar hij ligt goed, schuift niet, en is niet te lang, en mijn achterkant past er ook nog in dus dat is mooi meegenomen, mocht ze breder/smaller worden dan is het makkelijk aan te passen. wat ik wel fijn vind aan dit zadel is dat het allesbehalve dikke kussens heeft, geen grote keilkussens en voor ook niet al te dik, en ze liep er goed onder (hoewel het anderhalve maand geleden was dat ze bereden was en we die laatste week niet al te best afgesloten hadden ;), geen bokje niets :D) we kunnen eindelijk aan de slag nu.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 19:29

Afbeelding dit is em

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:18

Proficiat en heel veel rijplezier ermee!

Dion Anouk: Jaaah, vandaag wist ik het weer ja! Die hoort bij Wintec. Het was laat... :z

Paarden2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:47

je kan miss van rijs of een zadelmaker laten kijken of ie zadels heeft ligeen dat is makkelijker dan steeds naar een winkel

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:50

Dit topic is bijna 4 jaar oud!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:09

Dit topic mag inmiddels een slotje ;).