Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zitake schreef:Jc en prestige nog niet geprobeerd, 1x wel wintec, maar vond die aan de schouders totaal niet aansluiten, mss dat het nieuwe ponymodel dan wel beter is.

Ja, hier was het zadel ook even duur als de pony. idefix4 schreef:Hier zelfde probleem gehad! Ik heb echt de oplossing. Ik heb een S&K, een stubben en een Barefoot geprobeerd. Ik ken nu een Engelse zadelmaker die maakt ze vanaf 11 inch op maat gemaakt op jouw pony! 4 weken wachten en je hebt ook zo iets. En zo'n zadel kost net zo veel als een nieuwe stubben of Thoroughood. Het merk: Silhouette. (google maar eens op Silhouette Saddlery) De GP ligt op mijn Dartmoorpony. Hij is bijna net zo breed als onze andalusier! De Engelse bomen zijn zowiezo anders dan de Duitse en onze pony bleek zo breed dat de 'standaard' thoroughood ook te smal was. Echt sinds we dit zadel hebben blaast de pony zijn buik niet meer op en mijn dochtertje galoppeert met losse handen door de bak, ze heeft zelfs al een springlesje met een big smile volbracht. Daarvoor was het huilen met de pet op.
Info? Kijk eens op http://www.passendzadel.nl en als je mijn naam noemt, maakt ie een afspraak met je, zodat je mijn zadel alvast eens kan zien en proberen. In ons geval is het een 16 inch, maar hij is ook in 15 te krijgen. Wij hebben voor 16 gekozen, omdat onze dochter daar dan in kan groeien. Paste beter. Hij werkt samen met deze man en neemt de maten dusdanig dat de Brit precies weet hoe hij het zadel moet bouwen.
Hopelijk heb je iets aan de info! En als je direct van mij info wilt, ook prima, je mag van mij het zadel natuurlijk zien en proberen. Ik roep er echt over! Ben er zooo blij mee.
En idd Wintec is ook duits, zelfde probleem. De meeste pony's zijn ronder gebouwd. De Engelse bomen zijn meer u-vormig.
, geen bokje niets
) we kunnen eindelijk aan de slag nu.
dit is em
.