ragna schreef:LecyTinker schreef:Mijn twee tinker jaarlingen zijn ook heel erg hengstig geweest, stond een hengst in de buurt en toen zijn ze allemaal uitgebroken. Lang verhaal kort, ik denk dat ze gedekt zijn door de hengst, dus nu wacht ik de volgende hengstigheid af en anders worden ze gespoten zodat ik zeker ben dat ze niet drachtig zijn. Want zodra ze hengstig zijn zijn ze ook vruchtbaar. Dus reken erop dat als je er een hengst bij zet dat ze dus gedekt gaan worden.
Je moet ze wel laten spuiten voor dat ze normaal hengstig komen want anders heeft het geen effect meer. Dan moeten ze het vruchtje gaan afnijpen
Ik ben even niet mee, als ze nu van zichzelf hengstig worden dan zijn de dus niet drachtig en hoeven niet gespoten te worden. Worden ze niet hengstig dan kan ik ze hengstig laten spuiten wat een abortus zal oproepen.
Ik heb in australie op het bedrijf waar ik werkte niet anders gedaan, heb de effecten gezien van de medicatie en zou het ze liever besparen als ze dus niet drachtig zouden zijn.
Maar wat bedoel je met het dikgedrukte stukje?