ik zit met een kl*te situatie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:54

Snoevie schreef:
ik denk dat het probleem m vooral zit in de hoge hoefsmidkosten.

je kan inderdaad proberen om er een huurder/leaser bij te vinden die je zo helpt met de kosten.

ik ben bang dat bij verkoop je paardje niet de zorg krijgt die ze nodig heeft.

Dat denk ik ook.
De verkoop voor een ´gezonde´ fjord die 2/3 in het bos goed te rijden is niet zo moeilijk. Maar dat speciale beslag, jeetje wat een kosten. Wat voor een ijzers heb je als ik vragen mag?
En stallingskosten lijken mij ook niet het grootste probleem (zie je dat je uit Apeldoorn komt). Ze vragen hier geen topprijzen voor een beetje wei of stal.

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:46

Wat vervelend!
Maar als je haar wel moet verkopen (wat ik dus echt niet hoop, ik ga duimen dat het nog allemaal lukt), dan denk ik wel dat iemand haar wil kopen.
Ik ken iemand, had een tinker met heupproblemen, kon alleen een klein kind nog maar op zitten en een beetje rondstappen, verder niks met iemand erop. En die schat is ook verkocht. Dus er zijn heel veel mensen die geven om paarden waar ze bijvoorbeeld niet meer mee kunnen springen ofzo.
Maar natuurlijk hoop ik voor je dat je haar nog kan houden...
Sterkte! :(:)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:54

Ben ook wel benieuwd wat hoeven dat je fjord heeft en waar die hoge kosten vandaan komen weet je zeker dat dit nodig is en zo ja moet je ook zo veel betalen bij een andere smid mijn vorige paard had ook een tijdje special beslag nodig maar ik heb nog nooit zo veel betaald

Morgan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 17:44

carolinef dat gaat niet want ze heeft die sincker gehad dus ze mag geen grassprietje teveel eten (ergste vorm van hoefbevangenheid)

Het gaat niet zozeer om alleen de hoefsmidkosten of het weiland enz het is gewoon alles bijelkaar wat gewoon niet meer op te brengen is.
Dus met die kleine kosten verranderingen red ik het nog gewoon niet.
Maar hoopte dat jullie misschien een oplossing hadden hoe ik een goed en nieuw tehuis voor haar kon vinden.

Het beslag wat ze heeft weet ik niet precies hoe dat heet ik zou het is vragen!

Jess1989

Re: ik zit met een kl*te situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:52

Hey Morgan,

Is het geen optie om haar zonder ijzers te zetten? ( Geen idee hoor, ben niet bekend met sinckers, dus roep maar wat ).
Dan lekker in groepsverband op een zandweide neerzetten, met een ruime schuilstal en dagelijks beweging in de vorm van longe of lekker buitenritje ofzo?
Ik ben bijv. voornemens om iets van een rusthuis/pension/vakantieoord te beginnen waar juist dat soort paardjes terecht kunnen! (alleen als ik genoeg animo heb)
Je blijft eigenaar en behoud kosten, maar wel een stuk minder en alle zorg word uit handen genomen. Vooral als je al geen 200 euro hoefsmid kosten betaald.

Morgan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 18:01

jessandhope helaas zonder ijzers kan niet.
En zonder dat speciale beslag kan je er ook niet op rijden.

Maar het klinkt wel goed allemaal.
Als je meer weet in de toekomst over je plannen dan mag je me wel even een pb sturen met info.

groetjes

gewoon_mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:31

Dan kan je wel vergoeding er voor vragen, maar hoeveel kan je er mee ? Aangezien je zegt dat je haar maar 2 keer in de week in het bos kan rijden, ik denk dat als je als verzorger betaald voor een paard dat je wel wil rijden, zo is niet iedereen natuurlijk maar volgens mij de meeste wel...