Miniatuurpaard in de tuin of beter van niet ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_dv

Re: Miniatuurpaard ofniet ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 21:54

lees dan even erboven over het feit van 1tje bij..

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 08:50

Nou, je weet het, dat voer moet lukken zoals hier op 2 manieren staat aangeschreven.

en idd zou ik ook graag weten hoevel m2 het stuk is in totaal wat ze met z'n tweeën zouden krijgen?
Dan pas kun je echt kijken of het veel te klein of net genoeg is.

En over dat 2 mini's veel meer ruimte nodig hebben. Mijn D-pony staat samen met een shet de hele dag in een paddock van 20x20 meter, en straks komt daar de ruimte van een bak bij, 60x22, nou, ik ben allang blij dat ze de hele dag buiten staat!
Edit: Ze staan in een klein pension bij mijn buren. Ik denk altijd bij mezelf: mijn paarden hebben het beter dan op een manege, waar ze alleen maar gefrustreerd raken van hun box. Dan hebben ze niet een hectare tot hun beschikking, ze staan lekker buiten en ik doe mn best om ze bezig te houden als er niemand is, zover het kan.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:31

PP ->> SMP en onduidelijke topictitel aangepast

fiona1

Re: Miniatuurpaard in de tuin of beter van niet ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:26

Als geld voor je vriendin geen/ of bijna geen rol speelt en ze wil graag een mini aan huis kan ze volgens mij het beste 2 mini's kopen. In de tuin een paddock aanleggen van ong. 20m x 20m. met daarop een schuilstal. Dicht bij huis een stuk weide huren van ong. 5000m2 of meer. Voor ze naar school gaat wandelt ze de pony's naar de weide, daar blijven gedurende de tijd dat ze op school zit. Als ze uit school komt gaat ze de pony's weer ophalen, en kunnen ze de namiddag en nacht in de paddock en stal.

Ze moet wel zorgen dat beide stukken goed zijn afgezet, dat er voldoende drinkwater is voor de hele dag/ nacht.

Ze kan ze rustig een hele dag op de weide laten, dat is geen probleem.

Het is wel meer werk maar imo de enige oplossing.

Alleen de tuin is te klein, ook mini's moeten even lekker kunnen rennen en spelen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:30

Dat is echt te klein hoor.
Je moet je bedenken dat zo'n stuk in no time omgetoverd wordt tot een modderpoel.
Verder idd is gezelschap nodig?
Je zou toch minstens een klein hectare nodig hebben, dat je dan kan opsplitsen in kleinere weides, zodat je aan weidebeheer kan doen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:24

Ik vind het ook te klein, zeker voor 2 pony's. Wil ze het toch, dan denk ik dat de oplossing van Fiona1 de enige is die gaat werken. En hoe wil ze dat in de winter gaan doen? Met een natte winter is het gras al snel veranderd in een grote blubberbende.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:37

De oplossing van Fiona1 is zeker een goede alleen denk ik dat 2 minipaardjes zich op een stuk van 5000 m2 dood zullen eten, of dat moet i.d.d. in stukjes opgedeeld worden. Ik zou zelf eerder denken aan 1000 of 2000 m2 als wei voor alleen overdag.

Neffesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:26

Ik vind dat het wel zou gaan.

Ik heb vroeger ook mijn mini op zo'n stukje gehad in de tuin.
En een mini dat smorgens en savonds eten krijgt is toch goed???
Wat hooi en mengeling en na school een grote wandeling dat hij of zij hun beentjes kunnen strekken.
Een paard staat toch ook dagen op stal wanneer deze 1x per dag buiten komt.
Het zou wel spijtig zijn dat hij of zij alleen zou moeten staan want het zijn inderdaad kudde dieren.
Maar als ik jong was had ik er ook maar 1 en was blij dat ik er één kreeg. Hij werd wel heel veel vertroeteld en geknuffeld en hij was helemaal niet ongelukkig !

Neffesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:28

Lien_dv schreef:
het is wat ik gelezen heb he, zij vraagt haar enkel af of een paardje het zo kan redden met die regeling van eten geven. En het kan ook zijn dat ze nog meer mag gebruiken van de tuin dat weet ik niet ze heeft we enkel gezegd dat het zeker minstens dat stuk is..

Die mini zal het zeker redden met deze regeling van eten. Er zijn veel stallen waar er enkel smorgens en savonds eten worden gegeven

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:29

Een pony moet ook in vrijheid zijn benen kunnen strekken, niet wanneer het baasje daar een keer tijd en zin in heeft. En je maakt toch wel dagen op school van half 9 tot 3 uur, plus reistijd, dus die tijd staat de pony al alleen. Ik vind dat geen goede manier van paarden houden, omdat de eigenaar nou toevallig die droom heeft.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:33

misschien kunje beter 2 dwerggeitjes nemen?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:38

qua eten zal het best gaan, als er genoeg hooi ligt moet dat lukken. Maar hou er rekening mee dat het een modderpoel wordt dus je hebt een extra stuk nodig om ze te wisselen van grond, zodat de grond bij kan komen. Kan ze ergens de mest heen brengen? Hou rekening met vliegen die je dan krijgt.
Voor even op zon klein stukje kan wel maar niet voor weken/maanden/jaren en zeker niet alleen! Er moet een schuilstal komen, mag dat zomaar neer gezet worden?
Kijk een droom is leuk maar moet wel realiseerbaar zijn...

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:48

och ik kan me de tijd nog heugen dat ik ook bij mezelf dacht dat ik wel een pony in de tuin kon zetten. Lekker Penny he..
Maar niet realistisch. Als ik haar was zou ik nog lekker even wachten, of op een stalling/weide gaan staan met haar pony :) De ruimte is niet geschikt om een pony te houden (geen soortgenootjes en onvoldoende ruimte om lekker paard te kunnen zijn). Is er tevens al bij de gemeente geïnformeerd of er een pony gehouden mag worden in haar achtertuin? Bij sommige gemeentes mag je namelijk geen dieren houden in de tuin. :)

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:51

Het stukje lijkt inderdaad te klein ;) Vinden ze het dan niet zonde dat de pony de hele tuin kapot zal lopen?

Neffesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:59

Mijn mini vroeger had ook zo'n stuk en was niet kapot gelopen zelf na 2 winters niet, was wel een modderpoel als er een B pony bij kwam

famw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:12

pgelder schreef:
Paarden en pony's horen in een kudde met andere paarden en pony's. Deze beesten hebben beweging nodig. Ook als je vriendin op school zit. Dus nee, een stukje tuin is niet voldoende. Een grote tuin is ook niet voldoende. Een lekker stuk weiland met andere pony's erbij is wél voldoende.

Helemaal mee eens :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:24

Enkele berichten verwijderd. Je mag reageren in een oud topic. Het moet dan wel een zinnige bijdrage zijn. Een TeM hoeft niet in een topic vermeld te worden, de moderator ziet het vanzelf verschijnen in zijn of haar lijst met meldingen.

missy28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:24

ik heb zelf een falabella in mijn tuin gehad met schuilstalletje zij werdt afgespeend ik ging er elke dag mee wandelen en liet haar grazen, en ze zat op schoot

2 maanden later heb ik haar naar een boerderij gebracht met andere soort genoten maar daar liep ze steeds onder de draad door en liep dan op de weg !
ze is ook in de sloot gevallen heel veel ellende mee gehad
Toen heb ik haar naar een manege gebracht waar ze 24/7 in de wei kon met andere pony's ook daar kroop ze onder de draden door en liep ze op de parkeerplaats, Uiteindelijk heb ik besloten om haar te verkopen je heb t er helemaal niks aan, en er zit een hoop werk in die beesten hebben veel aandacht nodig en je kunt ze niet zomaar ergens neerzetten en al helemaal niet Alleen
moet je er echt 2 hebben
Ze staat nu bij een vrouw aan huis met nog een mini en heeft het heel erg goed! ik zou er nooit meer aan beginnen het heeft alleen maar geld gekost en ik had er niks aan ik heb nu 3 echte paarden , die gewoon blijven staan waar ze staan , en niet onder de draad passen hihihihih

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 00:53

beauty16 schreef:
ik heb zelf een falabella in mijn tuin gehad met schuilstalletje zij werdt afgespeend ik ging er elke dag mee wandelen en liet haar grazen, en ze zat op schoot

2 maanden later heb ik haar naar een boerderij gebracht met andere soort genoten maar daar liep ze steeds onder de draad door en liep dan op de weg !
ze is ook in de sloot gevallen heel veel ellende mee gehad
Toen heb ik haar naar een manege gebracht waar ze 24/7 in de wei kon met andere pony's ook daar kroop ze onder de draden door en liep ze op de parkeerplaats, Uiteindelijk heb ik besloten om haar te verkopen je heb t er helemaal niks aan, en er zit een hoop werk in die beesten hebben veel aandacht nodig en je kunt ze niet zomaar ergens neerzetten en al helemaal niet Alleen
moet je er echt 2 hebben
Ze staat nu bij een vrouw aan huis met nog een mini en heeft het heel erg goed! ik zou er nooit meer aan beginnen het heeft alleen maar geld gekost en ik had er niks aan ik heb nu 3 echte paarden , die gewoon blijven staan waar ze staan , en niet onder de draad passen hihihihih

'echte paarden'? dus shetten en mini's zijn geen echte paarden? Maar een soort speelgoedversie ofzo? :?
Dat je pony op zowel boerderij als manege onder het draad door kroop en uitbrak heeft alles te maken met de omheining (laagste draadje moet écht laag zijn) en de stroomsterkte. Heb je een flinke klap stroom en heb je je onderste draadje laag genoeg, dan komen ze er echt niet zomaar uit.

Sneu overigens om een jong veulen af te spenen zonder soortgenoten er bij. Kun je 'm als mens nog zóveel liefde geven, maar niets kan op tegen soortgenootjes, juist in die periode.

En dat je 'er niets aan hebt' is natuurlijk onzin. Wat heb je dan aan een hond of kat, kost ook veel geld en moet je vaak nog uitlaten ook nog. En je kan er niet eens op rijden := om over cavia's, konijnen, hamsters, vissen en wat dies meer zij nog maar niet te spreken..... :=

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 00:58

Een miniatuurpaardje kan ja. Wel van plastic dan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 01:03

Dit topic is drie jaar oud....

buddyJay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:34

sorry , maar t stukje is denk ik te klein, als ik het zo zie. Behalve als ze elke dag een paar uurtje per dag aandacht aan hem wil besteden , en met hem wil wandelen, is het miss net genoeg. Ga eerst opzoek naar een beter stukje land , bijvoorbeeld bij een boerderij, en zprg dat er een schuilhutje is. Zorg dat je ook veel tijd eraan besteed, zodat je paardje zich nooit verveeld , en zet er een vriendje bij.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:07

Dit topic is vier jaar oud....

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 01:04

Het antwoord op de vraag van de TS is al lang niet meer relevant gezien de datum van aanmaak van dit topic. Hier dan nu maar een slotje.