Ik heb sinds een half jaar een Wielkopolski. Er staan foto's in mijn profiel
Ik heb natuurlijk alleen mijn paardje als uitgangspunt, maar ze zijn erg leuk en lief Pol maakt zich niet snel druk, maar is toch erg voorwaarts en vindt het leuk om te bewegen.
Donnaa_
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-10 06:58
Ja dat paardje wat ik bedoel(dus waar het omgaat) is ook heel lief hoor! Hoe zijn ze in het algemeen kwa karakter? Die die ik bedoel is best wel druk ook met zijn hoofd maar ik denk dat hij een beetje hoofd schuw is Ik weet zijn verleden niet omdat het niet mijn eigenpaardje is maar een manege paardje. Hij heeft ook wel een beetje hoge nek http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FGP6334O.jpg http://love-a-p-c.hyves.nl/album/479009 ... 04/0/G7Mv/ Ik weet niet of jullie de 2de foto kunnen zien omdat die via hyves is.. Maar hebben die rassen(zoals: Malopolski's en Wielkopolski's) allemaal zo'n hoge nek of verschild dat heel erg?
Donnaa_
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-10 07:10
Weten jullie trouwens of er een verschil zit tussen de wielkopolski en mala/malopolski? Ik zag wel dat er iemand hat geschreven dat de wielko een paard is en de malo een klein paard. Is het trouwens mala of malo? want ik dacht malo maar ik hoor ook mensen over mala? Zit daar dan ook nog verschil tussen ?
Poehh veel vragen
jodi
Geplaatst: 25-08-10 07:34
Citaat:
Quarters zijn van oorsprong toch echt kruisingen tussen de inheemse amerikaanse paarden, en de paarden die door de spaanse veroveraars mee genomen werden (arab, berber, etc)
Heb je ook een foto van het inheemse paard van voor de verovering? (een beetje offtopic,sorry )
In Wielkopolski zit vaak Trakhenerbloed, dus duits bloed.
Er wordt erg veel op kleur gefokt in Polen met deze paarden, inteelt wordt hierbij toegepast. Ik heb een paard gehad waarbij zowel de vader als de opa hetzelfde paard was....
Donnaa_
Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-10 07:09
@chinou Die begrijp ik niet helemaal vader en opa hetzelfde paard??