Niet verwacht..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AGarcia

Re: Niet verwacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:31

ik ga met zap mee.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:17

ik zou hier zelf ook niet zo blij mee zijn. Merrie heeft geen papieren, hengstje volgens mij ook niet (sorry als ik daar overheen gelezen zou hebben). TS heeft volgens mij niet echt een reëel beeld van wat een veulentje precies inhoud. Eigenaar van het paard weet het niet en de merrie zou verkocht worden. Zitten de eventuele kopers überhaupt wel te wachten op een veulen? Twee voor de prijs van één is leuk, maar een veulen brengt veel kosten met zich mee.
Als ik de TS was zou ik dit zo snel mogelijk aan de eigenaar vertellen, niet wachten totdat die weer thuis is, maar bellen. Dan kan er besloten worden of de merrie hengstig moet worden gespoten of dat er moet worden afgewacht. En de hengst moet er natuurlijk meteen bij weg zodat hij niet nog een keer kan dekken.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 20:24

De kopers zitten daar waarschijnlijk niet op te wachten, maar pech voor ze. Ze bied toch telkens als ze een weekje moet wachten veel hoger.
De eigenaar weet dit allang en hij vind het zelf leuk.
Het zijn weide pony's maar ook hebben we gewoon inloop stalletjes.
En nee het veulen word sowieso niet weggehaald of iets in de trant daarvan. En we gaan het hengstje niet in zijn eentje zetten, het is 1 hengst en 5 merrie's (2 staan er niet bij), en een grote ruin die hem dood zou trappen. Dit is al eens geprobeert.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:32

even heel gemeen gezegd , maar als ze drachtig blijkt kan de dierenarts het vruchtje wegknijpen ?? "probleem" opgelost...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:26

je kunt 18 dagen na de laatste dekking scannen maar 21 dagen is beter omdat je dan eventuele nieuwe hengstigheid al kan zien.

uit jouw verhaal begrijp ik dat de merrie van iemand anders is die niet aanwezig is en ook van niks weet en dat ze bij jullie bij een hengst staat?

ik zou het absoluut niet leuk vinden als iemand anders mijn pony bij een hengst inzet en niet ingrijpt als blijkt dat de hengst haar dekt.