Welke hengst voor jullie...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:50

2004? We hebben net gisteren de definitieve beslissing gemaakt wie we aleemaal in 2003 gebruiken!

We hebben dit jaar dus drie relatief jonge hengsten gebruikt, je zou dus kunnen zeggen dat we gegokt hebben Knipoog .

Wat er dus in 2004 gebruikt wordt, hangt dus van de volgende zaken af:

- hoe de veulens eruit zien
- wat voor hengsten er (nog) beschikbaar zijn
- hoe ver mijn vader wil rijden (hij is dan alweer 72)
- welke merries we dan willen dekken
- wat voor nieuwe hengsten er beschikbaar zijn in 2004

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 11:03

Ik zou zelf ferro nooit om mijn merrie zetten om er een dressuurpaard uit te fokken. Om heel eerlijk te zijn vind ik ferro toch meer een springpaard waar door Coby een dressuurpaard van gemaakt is. De trend van tegenwoordig is dat hele dressuurgerichte fokken, maar e rmoet niet vergeten worden dat de dresuurpaarden wel uit de springpaardlijnen gekomen zijn. Ik houd zelf wel van wat volbloed erin, tenminste, van paarden die hoog in het bloed staan, zoals een westfaler.
Als ik zelf een wat compacte merrie zou hebben zou ik er meteen Painter's row xx opzetten.... waanzinnige hengst!!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 11:07

En de hengst Iroko, en Sensation??

robbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:34

MORAN.. tenminste als nu alles goed gaat, en er komt een goed veulen uit, en ik wil nog een veulen met Ilona fokken. dus dat is allemaal ff afwachten. Maar asl dit een leuke combi is dan volgend jaar zeker weer.
Moran is echt een super super super hengst. Als je een leuke arabische volbloed hengst wil.. voor meer info.. PB maar!! Haha!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:40

Bij mini's is de halslengte vaak tekort.
Ik probeer dus een combinatie te zoeken waarbij de nakonelingen voldoende hals tonen (en klein hoofdje) buiten natuurlijk de andere punten.
Maar toch voornamelijk een hengst die mooie halzen doorfokt! zeker bij een merrie met een korte laag uit de borst komende hals!
ik denk dat ik a.s. NAS keuring (jan 2004) een vetrinair goedgekeurd hengstje uitzoek voor komend jaar mee te fokken.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:58

Ik ben blij dat ik uiteindelijk heb kunnen kiezen welke hengst ik dit jaar zou nemen, 2 weken voordat ze geinsimineerd werd heb ik de uiteindelijke beslissing genomen. Dus ik denk nog even een jaartje na, hangt ook af van wat voor een veulen ik volgend jaar ga krijgen. Misschien dek ik wel terug bij dezelfde hengst.
Never change a winning team Haha!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:14

Ik ben er nog niet uit en ben dan ook nog druk aan het overwegen. De volgende hengsten staan op mijn lijstje voor onze Gribaldi x cassanova (lucky boy xx) x sebastiaan (vesins xx):
Contango
Obelisk
Rhodium
San Remo
Van de laatste 2 ga ik eerst eens kijken op de nakomelingen keuring.
Ik vind het nog erg moeilijk dus ga nog eens goed rondkijken en nadenken, achja ik heb natuurlijk nog even de tijd. Enne tips zijn altijd welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:25

Dit jaar hebben we de merrie´s leeg gelaten.
Lisavivera kan dan volgend jaar mooi strak naar de keuring voor het sterpredikaat en de markt is me ook te onzeker.
We hebben er al 4 en aan 6 moet ik echt niet denken.

Lisa wordt volgend jaar waarschijnlijk gedekt door OrbaldoII van Kim, zij wil graag een veulen van hem uit een Loek merrie.
Ik weet dan zeker dat ik het veulen kwijt ben en zij heeft ook wat ze hebben wil.
Nooit gedacht dat ik ooit een Gronninger ipv een Gelderse zou gaan fokken Haha!