Vacht jaarling in slechte toestand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:00

Ik zou gewoon scheren en nog met plezier ook als hij echt zo´n vacht heeft als je beschrijft. Wel idd een goede deken aanschaffen voor de eerste tijd aangezien hij buiten staat.

Neffesh

Re: Vacht jaarling in slechte toestand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 22:41

Heb hem juist geschoren , maar wat een luizen ! Heb hem gewassen met champoo en een scheur detol , morgen luizenchampoo gaan halen.
Heb hem een fleece deken opgezet en hoop dat hij warm genoeg zal hebben,.
Heb ook een regendeken , ( kleinste maat ) maar is veel te groot ! Hij stapt erop..

gewoon_mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:29

Scheren is een optie, maar bij mijn shetje als zij in de winter erge klitten heeft haal ik de schaar erdoor, dat kan je ook doen om de ergste klitten eruit te halen, aangezien het beestje al erg bang is weet ik niet hoe leuk die het vindt om geschoren te worden

SeSch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:26

Lijnzaadolie tussen het voer doen werkt ook goed trouwens!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:27

Neffesh schreef:
Heb hem juist geschoren , maar wat een luizen ! Heb hem gewassen met champoo en een scheur detol , morgen luizenchampoo gaan halen.
Heb hem een fleece deken opgezet en hoop dat hij warm genoeg zal hebben,.
Heb ook een regendeken , ( kleinste maat ) maar is veel te groot ! Hij stapt erop..

Dan is het maar goed dat je hem geschoren hebt...

Kan je hem niet snachts binnen zetten?

Neffesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 10:49

Hij staat nog steeds op de weide hoor maar we doen dan wel een deken op s'avonds en s'morgens halen we het er weer af.
Denk niet dat hij koud heeft , heb er op gelet en heb hem niet zien rillen ofzo...
Wat me wel opvalt is dat hij heel beweeglijk is ! Nu rent hij mee met de andere mini en zie je echt dat hij veel gelukkiger is. Moest wel pijn gehad hebben door die klitten.
Ik geef nu ook wat droogvoer met een lepel lijnzaadolie per dag.
Hij zal wel snel opknappen.
De luizen zijn ondertussen ook weg ( Hoop dat ze ook wegblijven)
De ene heb ik gewassen met een luize shampoo 2x maar voor hem ben ik een speciaal product gaan halen dat ik gewoon kan op spuiten omdat hij nog nooit onder een douche heeft gestaan...