Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
manueeltje84 schreef:hoe kom je erbij dat je veulen geen papier krijgt?
Als jij dekt met een goed gekeurde hengst dan krijg je gewoon papier hoor.
Alleen is de de afstamming op het papier aan moeders kant onbekend, maar je krijgt gewoon een papier.
felicity schreef:manueeltje84 schreef:hoe kom je erbij dat je veulen geen papier krijgt?
Als jij dekt met een goed gekeurde hengst dan krijg je gewoon papier hoor.
Alleen is de de afstamming op het papier aan moeders kant onbekend, maar je krijgt gewoon een papier.
Ik zie de meerwaarde niet om een bijvoorbeeld Vivaldi erop te zetten.
Ik vind dat een beetje zonde van het geld als er maar een half papier bij komt. En het veulen is ook niet voor de verkoop maar puur voor mezelf.
Ik denk dus dat een goedkopere goed gekeurde hengst ook een leuk alternatief is.
felicity schreef:Sorry maar dat papier intereseert me dus totaal niet.
Het veulen is ook niet voor de verkoop maar voor mezelf.
Van mij hoeft er dan ook geen papier bij te zitten. Vind dat alleen leuk als moeders ook papier heeft. En dat is hier niet het geval. Een half papier vind ik geen toegevoegde waarde.
Maar ik fok niet voor de fokkerij. Het veulen gaat ook niet de verkoop in. En is puur voor mezelf. Ik kijk dan ook niet naar bloedlijnen omdat mijn merrie die ook niet heeft.felicity schreef:@manula Snap niet waar jij je druk om maakt. Dat jij wel fokt met merries met papieren en goedgekeurde hengsten. Om zo een beter paard te fokken. PrimaMaar ik fok niet voor de fokkerij. Het veulen gaat ook niet de verkoop in. En is puur voor mezelf. Ik kijk dan ook niet naar bloedlijnen omdat mijn merrie die ook niet heeft.
En ik dek ook niet met de hengst van de buren omdat die niet gekeurd is. Van goed gekeurde hengsten weet ik dat ze goed zijn.
Ook ik wil een gezond veulen zonder erfelijke afwijkingen.
Dat is toch niet moeilijk te begrijpen?
manueeltje84 schreef:felicity schreef:@manula Snap niet waar jij je druk om maakt. Dat jij wel fokt met merries met papieren en goedgekeurde hengsten. Om zo een beter paard te fokken. PrimaMaar ik fok niet voor de fokkerij. Het veulen gaat ook niet de verkoop in. En is puur voor mezelf. Ik kijk dan ook niet naar bloedlijnen omdat mijn merrie die ook niet heeft.
En ik dek ook niet met de hengst van de buren omdat die niet gekeurd is. Van goed gekeurde hengsten weet ik dat ze goed zijn.
Ook ik wil een gezond veulen zonder erfelijke afwijkingen.
Dat is toch niet moeilijk te begrijpen?
Wat ik je alleen maar probeerde uit te leggen is dat als je met een goedgekeurde hengst dekt je zowiezo een papier krijgt!
Maar jij lijkt dat kenlijk niet te begrijpen, want dan krijg ik zo,n vaag antwoord van ik hoef geen papier als de afstamming van de moeder niet bekend is.
Nou als je het er toch bij krijgt, why not?!
Dat staat toch los van het feit dat je het veulen voor jezelf houd.
En ja ik fok idd met merrie,s met goede papieren en goeie hengsten.
Dat is het hele doel van de fokkerij, de minpunten van je merrie proberen te verbeteren met de sterkere punten van de hengst en zo een beter paard fokken.
Maar ieder zijn ding.
Mischien voortaan beter de reacties lezen, en zodra je begrepen hebt wat ik bedoel pas antwoorden.