Welke hengst bij deze merrie?? (SPOEDJE!!)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:30

Anouska schreef:
Ik ga voor Darco (BWP), maar ik ben bevooroordeeld omdat dat de pappa van mijn superpaardje is!! Haha! Haha! Hij geeft in ieder geval een superkarakter door en veel springvermogen! En je hebt Karandasj ook al erop gezet, it's all in the family!
Laat het ff weten als je eruit bent, en ik ben wel benieuwd naar een foto van de merrie eigenlijk!

Darco heeft een bloed type merrie nodig ! Liefst een met een behoorlijk hoeveelheid volbloed. Wat betreft karakter ... je hebt geluk! en ik zou raden dat je superpaardje een ruin is! Zijn dochters hebben veel al een andere type karakter. Let wel niet al zijn dochters maar toch veel. Hij vererft inderdaad springvermogen om U tegen te zeggen. Nog een punt ... je komt niet toe met 2000 euro dekgeld voor deze kerel !

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:31

Citaat:
Orame is een gewoon meer allround!

Hij kan inderdaad geen van beiden goed, dan zou je het een allrounder kunnen noemen. Maar om nou te fokken met een hengst die geen van 2-en kan lijkt me niet zo heel slim, wel ?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:37

_Rick schreef:
Citaat:
Orame is een gewoon meer allround!

Hij kan inderdaad geen van beiden goed, dan zou je het een allrounder kunnen noemen. Maar om nou te fokken met een hengst die geen van 2-en kan lijkt me niet zo heel slim, wel ?

Overdrijven is ook een vak. Bovendien zijn beide hengsten nog jong, moeten zich eerst verder bewijzen. Feit is wel dat Orame destijds het verrichtingsonderzoek heeft gewonnen, dus zo baggerslecht zal hij ook wel weer niet zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:50

MissHIS schreef:
Feit is wel dat Orame destijds het verrichtingsonderzoek heeft gewonnen, dus zo baggerslecht zal hij ook wel weer niet zijn.

Daar had ie wel 1 (of meer) streepjes voor Knipoog

Maar ja eens kijken of hij dat waarmaakt kan geen kwaad

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 19:19

Wij denken nu aan Calvados bij deze merrie. Maar wie weet hoe de kwaliteit van zijn sperma is?? Omdat de merrie al zo laat is, willen we wel graag een hengst die goed sperma heeft. Verder is de merrie behoorlijk bloederig gebouwd, heeft een lange rug en een klassiek kruis. Nou ja ben benieuwd wat jullie van deze keuze vinden. Maar tot zondag mogen er nog meer suggesties komen. Zondag avond gaan we definitief onze keuze maken

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 19:42

Peter Pan?

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:35

Citaat:
Feit is wel dat Orame destijds het verrichtingsonderzoek heeft gewonnen, dus zo baggerslecht zal hij ook wel weer niet zijn.

Heb je hem het laatste half jaar gezien ? Vertel mij dan eens even in eigen woorden wat je van zijn bewegingen en springen vind.... wij zijn benieuwd...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:13

_Rick schreef:
Citaat:

Heb je hem het laatste half jaar gezien ? Vertel mij dan eens even in eigen woorden wat je van zijn bewegingen en springen vind.... wij zijn benieuwd...

Foei Rick, dat mag alleen de koningin zeggen,... Knipoog

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:57

_Rick schreef:
Citaat:

Ik vind er weinig aan, leek veel voor te stellen tijdens verrichtingsonderzoek. Later zag het er indrukwekkend uit bij Ullrich maar al de hengsten springen abnormaal bij hem en niet natuurlijk.
Maarja smaken verschillen, ik ben er niet kapot van. De merrie waar orame uitkomt heb ik nog gezien, stond hier in de buurt. Een Ramiro x Alme merrie Iramee.

Waarom kies je niet weer voor Peter Pan bij deze merrie?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:59

Is de merrie ondertussen al gedekt?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:37

Wat een discussie zeg......echte profs

wilde even zeggen dat ik een ANIMO merrie heb en dat is een echte springer met veel capaciteiten, braaf in de omgang en lekker te rijden!
Het dekgeld voor Animo bedroeg toen (in 1998) 2500 gulden excl.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 17:51

Nee merrie is nog niet gedekt, we wachten met spanning op haar hengstigheid. Nu denken we aan Calvados alleen dat dekgeld is wel heel erg duur. Mijn moeder wil er perse een op die al op de springindex staat Verward , terwijl mijn mening is om ook eens wat jongere hengsten een kans te geven Nerd. Nou ja we zijn nog beetje aan het bekvechten om welke het nu moet worden. Oklund vindt ik opzich niet zo'n slechte keuze, maar ja hij staat nog niet op de springindex Lips are sealed. Peter Pan doen we niet, hier heeft ze al een keer een zoon van gehad en het is diepvries sperma en omdat nu nog zo laat te riskeren .
Nog steeds zijn suggesties welkom

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:59

Tja, je kunt ook naar een belgische hengst kijken als Nabab de Reve misschien. Of argentinus, maar die zal ook wel duur zijn... Haha!

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:49

Definitief Calvados dus ? Lachen

Johan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 23:44

Ik lees nergens wat je met het veulen wilt gaan doen Neel.
Welke discipline? Er wordt veel over springbloed geschreven..maar je merrie heeft al heel veel bloed. Cool

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 00:27

Kijk eens bij www.radstake.nl. Zij hebben veel spring hengsten. Bv Calvados en Burggraag maar ook Nivea(Lux x Calvados) Goed springpaard fokt groot
Tangelo van de Zuuthoeve(NarcosxLaudanum) Super springer.
maar ook Karendasj, KroongraafPhin PhinNumero Uno

En mijn idee Ravinelli (Kroongraafxle Mexico) zwart pas 5 jaar volgens mij 1e jaargang maar springen..... en dekgeld €500

Ik hoop dat je tot een keuze kunt komen

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 00:27

Burggraag?? hahaha dit is natuurlijk Burggraaf

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:28

Je kunt ook editen Knipoog

Johan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:32

Lees dan ook even de Topic over Burggraaf...