[KG] vos met rode manen en wit/rode staart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poffie

Re: [KG] vos met rode manen en wit/rode staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:12

Hoi allemaal,

Op die Amerikaanse sites staat dat champagne vaak verborgen wordt door palomino. Denmark's golden playboy ( echte naam van de vader van Roos) is er helaas niet meer. Hij was volgens mij het laatst van een amerikaanse in Duitsland, Lisa Heres dacht ik.

http://img339.imageshack.us/img339/3103/imag0018p.jpg

Ik hoop dat de link werkt, hier een foto die ik vorig jaar heb gemaakt!

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:31

Ik keek net even op Google, voor Champagne, haar buik is net een tijgervel van grijs/roze huid, geen sproetjes maar gevlekt, dat had ik nog niet meegenomen. Haar uier was ook die kleur toen het begon te groeien, maar is nu grijzig, niet zwart, met een roze inslag. om haar mond en ogen zie ik dit eigenlijk niet. ( ik heb dat net pas gelezen) Ik heb via een link ook ogen gezien, precies zoals die van haar. Komt dit bij palomino's ook voor? ( ik heb haar al 9 jaar en dit altijd maar als normaal aangenomen.....)

Poffie

Re: [KG] vos met rode manen en wit/rode staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:49

Nu ben ik aan het zoeken gegaan! De vader van Holland's Golden boy ( Denmark's Pretender) heeft heel veel champagne in zijn pedigree, maar staat zelf te boek als palomino, ook verborgen champagne-gen misschien? Kijk zelf maar: http://www.allbreedpedigree.com/denmarks+pretender

Jeetje, raar he, nooit aan gedacht!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:29

Er zit HELEMAAL GEEN CHAMPAGNE in de pedigree van de vader, alleen langs moeder's kant palomino.
Het 'ch' betekend chestnut oftewel vos.

Er zit geen champagne gen in warmbloed paarden, de enige warmbloed gefokte paarden die wel champagne dragen staan op één stoeterij in Duitsland.

Uw merrie is een palomino, niets meer of minder, en uw veulen is een vos, welke tint valt nog af te wachten.

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:14

Hoi Peterina,

Nou, dan is dat ook weer uit de weg geruimd en heb ik gelukkig toch de kleur paard die ik altijd dacht, mooie ogen en al! Dank je voor je reacties!

mariel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 20:31

de vos met rode manen:

ons veulen krijgt nu een donker snoetje ipv wit (creme)
ook rond de ogen krijgt ze nu echt donkere kringen.

in de manen verschijnen ook wat witte (creme) haren.

sjakie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:45

Klinkt precies als Javello. Dat is HaflingerxKWPN.
Ik denk dat het een zweetvos wordt.