Verwerpen door slecht sperma.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:35

jamestina schreef:
(er zijn meer merrie's niet drachig geworden van Vivaldi omdat hij geen slecht sperma heeft maar weinig)
De merrie was na 2 x dekken drachtig van vivaldi (de andere merrie's 2 niet drachtig en 2 pas na 5 x)

Deze merrie heeft op 5 december bij 5 maanden dracht het veulen verworpen.
Reden doordat het vrucht niet in orde was (veulen miste wat ingewanden)

(er zijn meer merrie's niet drachig geworden van Vivaldi omdat hij geen slecht sperma heeft maar weinig)
Die zin zou ik even omdraaien. Er zijn meerdere merries niet drachtig geworden omdat er gewoon te veel merries door Vivaldi gedekt moesten worden. Dat probleem zal dit jaar wel heel wat minder zijn.

Wat de rest van het verhaal en de verhalen hierboven betreft, verwerpen ligt vrijwel nooit aan de hengst dus dat zijn verhaaltjes die vaak ontstaan om een hengst die heel veel dekt.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:55

Van Vivaldi weet ik het niet,
maar weet wel dat de merrie van een vriendin van mij vroeger haar veulen had verstoten die hebben we toen met de fles opgevoed en is na anderhalf jaar toch plotsklaps doodgegaan |(
Bleek toen dat er 25 merrie's door hem gedekt waren en alle merrie's hun veulen verloren waren,of doodgeboren waren,die van ons was de enige die nog zo lang geleeft had. :(:)
Kan dus wel degelijk aan de kwaliteit van het sperma liggen,maar dat zal bij Vivaldi niet het geval zijn,aangezien hij veel gezonde veulens heeft ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:57

cocochanel schreef:
Bleek toen dat er 25 merrie's door hem gedekt waren en alle merrie's hun veulen verloren waren,of doodgeboren waren,die van ons was de enige die nog zo lang geleeft had. :(:)
Kan dus wel degelijk aan de kwaliteit van het sperma liggen

Wie is hem???

ibikus

Re: Verwerpen door slecht sperma.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:05

Dat ligt niet aan de kwaliteit sperma :n Tenslotte werden de merries wèl drachtig.