Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Of gewoon sowieso eentje die de gangen wat verruimt. Voor haar maat heeft ze echt korte pasjes (ondanks dat ze enorm kan strekken).
Ik denk niet alleen puur economisch, het gaat ook om het plezier er omheen.
Marloez schreef:Wat misschien ook handig om te weten is; Mijn merrie heeft een hele korte stap. Ze kan wel enorm goed strekken en de galop mankeerd ook niets aan. Een hengst met een ruime stap zou misschien geen slechte keuze zijn.Of gewoon sowieso eentje die de gangen wat verruimt. Voor haar maat heeft ze echt korte pasjes (ondanks dat ze enorm kan strekken).

Marloez schreef:Bedankt Peterina! Erg leuke hengsten, vooral de eerste. Ik ben alleen niet persé op zoek naar een cremello hoor. Alle kleuren zijn toegestaan, het liefst alleen geen schimmel..
Meer als 500 euro dekgeld wil ik trouwens niet uitgeven, dat gaat me te ver voor een recreatiepaard.
Peterina schreef:Dat is bijna een heel andere pony!
Zijn de aandachtspunten nu nog hetzelfde? 
Peterina schreef:Ismir du Tilleul is een hele! goede hengst die zeer goede veulens geeft. Op de site kan je verschillende veulens zien en hun moeders ... in alle gevallen tot nu toe is er verbetering op de moeders.
Vind hem echt een interessante toevoeging, vooral omdat hij qua uiterlijk toch heel anders is dan mijn merrie, dat vind ik interessanter dan een hengst die veel op mijn merrie lijkt. Leuk om te zien ook bij die schimmelmerrie dat er een palomino uit is gekomen. De vraag is natuurlijk of ie dat blijft. 
Heb onlangs de osteopaat langs laten komen en gevraagt wat zij er van vond om Dusty te laten dekken. Dat vond ze prima kunnen zoals ze er nou uit zag. Peterina schreef:Dat is bijna een heel andere pony!
Marloez schreef:Zijn de aandachtspunten nu nog hetzelfde?

anneliesdj schreef:Nee hoor, het is een heel ander camerastandpunt en de pony staat ook anders opgesteld (of eigelijk niet opgesteld).Marloez schreef:Zijn de aandachtspunten nu nog hetzelfde?
Nee, ze mag daar beter bespierd zijn, aan haar bouw veranderd niets, die is zoals hij is
Ismir du Tilleul zou niet mijn eerste keuze zijn, ik vind het een beetje vreemd dat er erg veel foto's op de site staan maar geen enkele standfoto. Op de overige foto's vind ik zijn rug lang en diep lijken...
De E-maat mag dan misschien wel minder opbrengen, dat maakt mij niets uit.
1.50 zou mooi zijn maar dat is misschien (letterlijk
) te hoog gegrepen. Marloez schreef:Ik heb niet echt een ideale stokmaat in gedachten, het liefst zo hoog mogelijk zolang het de merrie niet schaadt.. Het maakt niet uit als het veulen dan toch even groot wordt als de merrie of misschien zelfs kleiner, maar ik wil toch proberen een slag groter te fokken.1.50 zou mooi zijn maar dat is misschien (letterlijk
) te hoog gegrepen.
anneliesdj schreef:Edit; overigens ben ik het er niet helemaal mee eens dat een Arabier geen goede keuze zou zijn, juist een Arabier zou veel slechte punten van je merrie kunnen verbeteren, mn de hals en beenwerk. Arabieren zijn niet per definitie heethoofden en wat een Arabier pittig maakt is vaak van heel andere orde dan wat een ander paard 'heet' of 'druk' maakt. Mijn eigen hengst is ook alles behalve heet en druk maar toch is hij best pittig, maar het nerveuze waar Arabieren altijd zo op afgekat worden is grotendeels een fabel, de meeste Arabieren zijn het tegenovergestelde, zo ook de mijne, bomproof geboren
Arabieren kunnen vooral de werkwilligheid en het mensgerichte verbeteren.
Bovendien; als je dekt met een NRPS hengst heb je meestal ook een aardig aandeel Arabisch bloed
anneliesdj schreef:Ismir du Tilleul zou niet mijn eerste keuze zijn, ik vind het een beetje vreemd dat er erg veel foto's op de site staan maar geen enkele standfoto. Op de overige foto's vind ik zijn rug lang en diep lijken...
Zo van de foto's vind ik hem ook bepaald niet overtuigen in beweging.
ben ik nog wel nieuwsgierig wat je van deze hengst vindt. Er staat 1.48 meter bij maar volgens mij is hij stiekem nog iets groter. In elk geval oogt hij veel groter en heeft hij veel massa. anneliesdj schreef:Maar nogmaals; als een stokmaat van 1,60 voor jou ideaal is, is het verstandiger een veulen te kopen. Als je koopt kun je precies die grootte, kleur en karakter uitzoeken die je wilt en dat kan niet als je zelf fokt.
). Als laatste bedankje voor haar jarenlange trouwe dienst wil ik d'r graag een veulen 'geven'. Het lijkt me heerlijk om een nakomeling van haar te hebben.
)
Marloez schreef:Ik heb ook nog even wat rondgekeken naar Duitse rijpony's en ben benieuwd wat jullie hier van vinden:
http://www.sporthorsedata.com/d?showpic ... 7&z=SKCBE1
Misschien dat één van de anderen je meer informatie over hem kan geven want mij zegt het vrij weinig.