Tosadog schreef:Ok, dat snap ikmaar waarom denk je dat deze hengst geen goede dingen gaat brengen?
Ik zie dat hij voor verschillende stamboeken mag dekken?
Ehm, das dus het misleidende aan deze hengst...
In 'in de strengen' nr 8 staat op de laatste pagina deze afbeelding gedrukt:

Hier maakte ik op uit dat deze hengst o.a. goedgekeurd is bij het KWPN.
Na contact met het KWPN met de vraag of deze hengst goedgekeurd was bij het KWPN kreeg ik de volgende mail terug:
Citaat:Geachte Mevrouw,
De hengst McJonnas is niet goedgekeurd bij het KWPN en ook niet bij een KWPN erkend stamboek. Het is een Tsjechische hengst en veulens worden geregistreerd in het Register B. Nakomelingen van deze hengst kunnen dus niet naar de keuring.
Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
...
Ik snap dan ook niet waarom naast de geboortedatum 'SSH/KWPN' gedrukt staat...
maar waarom denk je dat deze hengst geen goede dingen gaat brengen?
Vind ik een nogal bekrompen manier van denken. 
maar het is idd zonde als mensen lukraak gaan dekken idd voor een kleurtje.. maar nu denk ik ook even verder. Dit zelfde doet zich ook voor bij kampioenshengsten (kampioen van de jaargang, hengst met beste draf, verrichtingstopper, enz enz.. Hoeveel mensen nemen niet lukraak een kampioenshengst, zomaar omdat hij kampioen is. Deze match hoeft ook niet te passen bij de merrie. Je moest eens weten hoeveel mensen er met Jazz of Flemmingh hebben gedekt, puur omdat iedereen er mee dekt, en die hengsten de kampioenen geeft ! eigenlijk het zelfde als de kleurtjes fokkerij (is mijn mening

Maar als ik in mijn autootje rondrij of hier op bokt surf zie ik toch met name paarden staan die echt niet voor de sport in aanmerking komen. Van mij hoeft dat ook niet. Ik heb een paard voor de hobby; niet beroepsmatig en ik ben al zeker geen sporter. En volgens mij geldt dat voor het gros van de mensen.