momo_lover schreef:hij staat niet in de database van het ics zo snel te vinden. Is magnus ook zijn naam in het paspoort
ja maar met een nummer erachter
ik vond hem zelf ook niet
raar ik vraag het wel aan de fokker
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Puchje schreef:nieky1993 schreef:Als die de ouders kent moet je namen opvragen of meer info dat je het kan natrekkenAls hij beweert dat zijn ouders allebei tinkers zijn dan moeten die toch op een of andere manier geregistreerd staan of bekend zijn anders zou hij dat niet beweren ( lijkt me )
Nou... dat is dus vrij lastig bij Tinkers van rond de 10 jaar en ouder...
Die zijn verwekt en geboren in Groot Britannië, in reservaten, dus ouders zijn dan onbekend...
Kun je het ICS (Irish Cob Society) geen mail sturen over Magnus?
Op het oog lijkt het mij ook een kruising.
willemjan schreef:Ik vind hem juist wel de bouw van een Tinker hebben, maar het hoofd niet.
Maar wat is een 100 % tinker?
Een tinker is immers het produkt van diverse rassen.
Breng hem uit op een keuring van het stamboek, dan weet je het snel genoeg.
Mvrgr.willemjan

grid schreef:Lijkt me zo op het 1ste gezicht ook een kruising, maarja wat is een kruising![]()
Zie soms tinkers die ingeschreven staan bij een stamboek waarvan ik ook denk is dat 100% tinker ?en als de hengst dan ook weinig sokken e.d. vererft denk je bij die nakomelingen helemaal is dat een tinker ??
Een tinkerfokkerij kan natuurlijk ook paarden inruilen/ verhandelen dat hoeft niet allemaal eigen fok te zijn![]()
Begrijp dat er dus geen gegevens van ouders in paspoort staan of?
Maar op een Tinkerdag mag je vast ook wel meedoen met een kruisingen als je dat niet zeker weet gewoon vragen of je met Magnus mee mag doen en evt foto laten zien
willemjan schreef:Ik vind hem juist wel de bouw van een Tinker hebben, maar het hoofd niet.
Mvrgr.willemjan
beantsje schreef:willemjan schreef:Ik vind hem juist wel de bouw van een Tinker hebben, maar het hoofd niet.
Mvrgr.willemjan
Helemaal mee eens. Een tinker is niet echt een ras maar is een mengelmoesje van Fell Dales Clydesdale Shire en wat er toevallig nog voorbijkwam.
Mijn tinker is officieel tinker maar ik vermoed toch een behoorlijke scheut clydesdale-bloed (ze is overigens 1.61)
itske schreef:die kans is reeel aanwezig.
Bij de fokkerij van friezen is het momenteel zo dat ze zich richten op de fok van type sportpaard (lees; hoger,ranker en slanker).
Ik weet niet of ze ook zo een fokdoel bij de tinkers hebben
Magnus06 schreef:momo_lover schreef:waar komt hij vandaan. (welke fokker)
theo tielemans
en bij hem waarschijnlijk geen vader en meestal ook geen moeder bekend...
hahahanneke schreef:Mocht je nu helemaal niet verder komen met de verkoper van je paard of bij de stamboekvereniging dan is het misschien een ideetje om een dna profiel op te laten maken en dat in de online Gypse Horse DNA Databank te laten checken of er een match is. (http://www.gypsyhorse-dna.com). Op deze manier kun je misschien de ouders, broertjes of zusjes vinden.
Succes!