Jeanine84 schreef:Dana heeft geluk gehad maar wat als je net als mij een viezerik treft? Die verkoop je niet zomaar even..ik ben 3x (financieel) over de kop gegaan, heb haar zo goed als weg gegeven..enige dat ik er voor terug heb gekregen is angst..mijn huidige paard heeft er hard aan moeten trekken om mijn angst weg te nemen en mij keer op keer te 'vertellen' dat hij mij geen pijn zou doen..laat je droom los en ga eens realistisch denken..ik heb met mijn 5 jarige nu (heb hem 2mnd) een zoveel sterkere band dan toen met mijn 2 jarige..
Ik denk dat jij het ook niet getroffen hebt hoor.
Als dat bij veel jonge paarden zo was dan waren heel veel mensen er al mee gestopt denk ik.
Er zijn gerust leuke lieve 2 jarigen te koop die als ze beleerd worden niet ineens veranderen in een draak.
Als je gaat kijken, volg dan je gevoel en geloof het paard als hij zijn ware aard laat zien (al is het maar voor heel even)
) maar niemand kan zien hoe een 2 jarige het gaat doen onder het zadel. Een paard dat al onder het zadel is kan je beter inschatten dan 1 die nog op het land loopt en niks kent. Ieder zijn keuze, ik heb geleerd van mijn keuze maar zeker als je weinig ervaring hebt met jonge beesten zou ik het niet doen! Hoe is je rij ervaring?, zeker als je koopt voor de sport bedenk je dan dat het opleiden heel veel tijd kost, een paard mag pas met 4 mee op concour!
Tuurlijk hebben wij ook onze dingen gehad, maar we zijn echt samen gegroeid, en dat vind ik leuk van zo'n jonkie.