Wie heeft er een zilverappel bruine mini of shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:24

Ach ja, ons Sandy. Die staat bij valerie hé, mijn vriendin. Maar dit seizoen komt ze even tot bij mij te staan. :D

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:06

Ik heb een zilverdapple bonte jaarling volledig amerikaans is nu nog echt een pluizebol dus heb geen mooie foto's.

CookieDough

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:08

Ik heb sinds vorige week een silver dapple jaarling.
Zijn vader is ook Rolex en zijn moeder een NMPRS merrie

Afbeelding

Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:20

Ooh wat een leuk koppie heeft hij. :D

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:27

@CookieDough
Wat een leuk beestje zeg! lijkt best wel wat op die van mij, alleen de jouwe is geschoren zie ik dat goed?

xElienx

Re: Wie heeft er een zilverappel bruine mini of shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:31

CookieDough

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:34

IggyPop schreef:
@CookieDough
Wat een leuk beestje zeg! lijkt best wel wat op die van mij, alleen de jouwe is geschoren zie ik dat goed?

Ja, we hebben hem inderdaad geschoren.
Aangezien die van jou ook een jaarling van Star's Rolex is en er een beetje hetzelfde uitziet, ... heb jij toevallig Casper van 't Bergse Bos gekocht?
Daar komt Cookie ook vandaan en Casper was een beetje een soortgelijk hengstje en ook van Rolex, alleen Cookie is silver dapple en Casper was geloof ik silverbay.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:53

CookieDough schreef:
IggyPop schreef:
@CookieDough

Aangezien die van jou ook een jaarling van Star's Rolex is en er een beetje hetzelfde uitziet, ... heb jij toevallig Casper van 't Bergse Bos gekocht?
Daar komt Cookie ook vandaan en Casper was een beetje een soortgelijk hengstje en ook van Rolex, alleen Cookie is silver dapple en Casper was geloof ik silverbay.

Ja klopt helemaal! Aanstaande zaterdag gaan we Capser ophalen, hij is inderdaad een silverbay maar hij veel van de jouwe weg.

CookieDough

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:09

IggyPop schreef:
@CookieDough

Daar komt Cookie ook vandaan en Casper was een beetje een soortgelijk hengstje en ook van Rolex, alleen Cookie is silver dapple en Casper was geloof ik silverbay.[/quote]

Ja klopt helemaal! Aanstaande zaterdag gaan we Capser ophalen, hij is inderdaad een silverbay maar hij veel van de jouwe weg.[/quote]

Haha, dat is toeval!
Wij gingen in de eerste instantie ook kijken voor Casper en Charlie (die zwarte) maar we hoorden dat Casper gereserveerd was.
Ik baalde daar al een beetje van want ik vond zijn kleurtje zo leuk.
Casper en Charlie werden echter toch wat te groot voor mij en zo zijn wij op Cesar (Cookie) terecht gekomen.
Hem wilde Elzeline eigenlijk in de eerste instantie niet verkopen omdat ze hem zelf als fokhengstje wilde houden, maar omdat hij precies zo was wat we zochten heeft ze hem toch aan ons verkocht.
Leuk paardje heb je gekocht aan Casper hoor!
Heel veel plezier van hem enne, wel foto's plaatsen hoor als je hem zaterdag gehaald hebt.
Doe Elzeline Greeve maar de groeten van mij, haha!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 22:45

Ik zal zeker even een welkom foto topic op bokt gaan plaatsen! Ik zal Cookie ook goed in de gaten houden, ben benieuwd hoe knap hij wel niet is als hij uit is gegroeid!

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:08

Ik heb ook een 3 jarig minipaardje met de kleur Zilverappel, hier een fototje van mijn Falke.

Afbeelding
Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:25

ik heb even een vraagje
wij hebben vroeger een welsh Atje gehad die precies dezelfde kleur had als die van stal_HD

wij hebben die gekocht toen hij net geruind was
het beestje was lang gebruikt als schouwhengstje
de vorige eigenaar vond hem zo lelijk vanwege zijn grijze manen en staart(geen mooie vos := ) en eerlijk is eerlijk, ook wij wisten niet dat het zo'n speciaal kleurtje was :o
als die man had geweten hoe speciaal die kleur was had hij hem vast nooit weggedaan en juist hengst gelaten

ik praat nu wel over 13/14 jaar geleden
wij hebben hem later ook weer verkocht en hij is een super rijpony geworden

kunnen welsh pony's die kleur ook hebben?

CookieDough

Re: Wie heeft er een zilverappel bruine mini of shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:16

Wow, Falke is echt super mooi!!!!!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:39

spatter schreef:
kunnen welsh pony's die kleur ook hebben?

Nee bij welshen niet er is er in amerika tot nu toe 1 keer eentje zilver getest maar in amerika zijn ze nogal van het kruisen dus of die zuiver is...
Het zilver gen komt uit amerikaanse lijnen dus het zou niet moeten kunnen bij de welsh.
Sommige zilverbruine lijken heel erg op vosjes en vossen hebben ook weleens beetje grijzige manen.

Falke is trouwens ook een zilverappel(donker)bruine geen zilverappel, hij is wel héél donker net als zijn vader Jagdfalke, die was ook zilverappel(donker)bruin, scheer je hem in de winter geheel geappeld, in de zomer juist heel donker alleen zijn rode neusje verraad dat hij bruin is en niet zwart als basis. ;)
Jagdfalke:
Afbeelding

Ik heb ook een aantal zilverappels (bonte en tovero).
Armani:
AfbeeldingAfbeelding
Dance:
AfbeeldingAfbeelding
River:
AfbeeldingAfbeelding
Fire:
AfbeeldingAfbeelding
En heb een zilverappelbruin hengstveulentje gehad Silver Flame:
AfbeeldingAfbeelding

CookieDough

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:12

CookieDough schreef:
Ik heb sinds vorige week een silver dapple jaarling.
Zijn vader is ook Rolex en zijn moeder een NMPRS merrie

Afbeelding

Afbeelding

Hmmm, mijn foto's waren op wonderlijke wijze verdwenen.
Hierbij dus nogmaals.

Afbeelding

Afbeelding