Touwhalster 1 jarige mini?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:15

IggyPop schreef:
Ik begrijp je verwarring maar het zit zo:
Ik doe een opleiding trainen, zal niet zeggen dat ik dus een superwoman ben maar ik weet hoe het werkt. Theorie en praktijk is natuurlijk iets anders maar toch. Ik weet hoe, maar ben nu aan het inlezen over welke manieren er zijn een daarvan is dus het touwhalster.

Ok, nou hopen dat de praktijk verder geen problemen met zich mee brengt, ik zou in ieder geval bij problemen begeleiding vragen. Superwoman was overigens niet op jou bedoeld, dat de boktnaam van iemand die eerder poste hier. :+

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 22:25

Haha :D oke.
Njah ik ben niet bang om te vragen als het nodig is, en in mijn ervaring kom je er met gezond verstand en genoeg motivatie wel. (een beetje ervaring is natuurlijk ook niet mis)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:32

Als je nog geen praktijkervaring hebt met een touwhalster noch met het opvoeden van een veulen, zou ik lekker een gewoon halster aandoen. Met een touwhalster kun je "dingen makkelijk duidelijk maken" schrijf je, maar wat voor een dingen? En waarom kan je dan niet zonder touwhalster duidelijk maken? Je wilt alleen een stukje wandelen, daar is echt niets zo 'onduidelijk' aan dat je dat niet met een normaal halster af kan. :+ Als hij met 'kuren' wel eens wil gaan hangen zou ik zelfs zeker géén touwhalster gebruiken, dat snijdt.

En voor vrijheidsdressuur heb je natuurlijk geen touwhalster (of om het even wat voor een halster) nodig. ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:28

IggyPop schreef:
Ik begrijp je verwarring maar het zit zo:
Ik doe een opleiding trainen, zal niet zeggen dat ik dus een superwoman ben maar ik weet hoe het werkt. Theorie en praktijk is natuurlijk iets anders maar toch. Ik weet hoe, maar ben nu aan het inlezen over welke manieren er zijn een daarvan is dus het touwhalster.

Ik kan je gedachtgang en anthousiasme heel goed begrijpen. Echter geloof ik er in dat je het "als zovele" onderschat :o
Ook ik heb alles moeten leren en menige fouten gemaakt en hoop dat jij door ook nog wat van op kan steken.
Ik heb 2 veulens gehad. Een grote en een mini en zoals zij reageerden raad ik aan om hier niet bewustmee te gaan trainen.
De leersessies moeten gewoon érg kort zijn. Pas vanaf een jaar of 2 merkte ik dat ze geestelijk meer aan konden en daar meer open voor stonden. De grote was er eerder klaar voor dan de mini, dus per paard zit er ook verschil in natuurlijk. Nu heb ik met deze nooit een training willen doen, maar vroegah wel over "gedroomd". Ben er nu wel achter dat dit erg romantisch/penny was :D
Gewoon de pony regelmatig opzoeken en 5 min mee bezig zijn/aandacht geven is meer dan genoeg.

Succes!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 20:41

Ik ben bang dat je het altijd een beetje onderschat en niemand kan iets foutloos doen en jammer dat er fouten zijn maar indd hier leren we van.
Een jaar geleden heb ik een pup van 5 maanden in huis gehaald, geen idee waar ik aan begond maar het was een grote hoop verwaarloosde ellende. Dit is allemaal super uitgepakt, dit wil niet zeggen dat het met een paard het zelfde is maar toch. Het concentratie vermogen van een jong dier is nog laag maar zoals je zelf zegt hangt het af van het beestje zelf. Dus qua trainen gaan we gewoon kijken waar hij wel en niet klaar voor is en vooral alles leuk houden. Liever dat hij overal lang over doet voor hij het netjes kan dan er maar in stampen en dat hij er geen plezier in heeft.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:07

Lara_Silver schreef:
loveidefix schreef:
Het gaat wel gegelijk ergens over! Want, als je een touwhalster koopt dat in vergelijken met een paardentouwhalster precies even groot is op een shetlander, dan is dat dus wel te slap, ook al is dat de beste pas vorm omdat het anders gewoon te groot en lomp word en niet meer de functie heeft waar hij mee gemaakt is ;)

Waar heb je het eigenlijk nu over? Je zit niet vast aan den dikte, sterkte of materiaal voor een touwhalster of het nu voor een paard of voor een shet is. Je uitspraken gaan gewoon niet op, sorry. Echt probeer je eens wat meer te verdiepen dan weet je waar ik het over heb.

Ojaa.. was ook zo, ik zit op bokt :Y) Hier begrijpen mensen je niet zo snel, nou... mischien willen ze het wel niet begrijpen???
Maar je zecht net zelf ook al, een touw halster hoeft niet even sterk te zijn, dus weet jij wel waar je het over hebt? mischien moet je wat meer gaan verdiepen in spullen voor minies

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:21

loveidefix schreef:
Ojaa.. was ook zo, ik zit op bokt :Y) Hier begrijpen mensen je niet zo snel, nou... mischien willen ze het wel niet begrijpen???
Maar je zecht net zelf ook al, een touw halster hoeft niet even sterk te zijn, dus weet jij wel waar je het over hebt? mischien moet je wat meer gaan verdiepen in spullen voor minies

Sorry meid maar ik geef het echt op met jou. ;) Voor een aller laatste keer, je kan het touwhalster zo dik of dun hebben als je het wil, zo klein of zo groot, en met een touw zo sterk of zo zwak als je het wil. Als je het dan nog niet begrijpt. Ik maak nog steeds uit je zinnen op dat je er geen kennis van hebt, mischien proberen te leren ipv tegen blijven spreken met posts die nergens op slaan. :)*

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 00:17

quote]

Maar je zecht net zelf ook al, een touw halster hoeft niet even sterk te zijn, dus weet jij wel waar je het over hebt? mischien moet je wat meer gaan verdiepen in spullen voor minies[/quote]

Zoals ik al een aantal keer heb aangegeven, en dit topic is wel een klein bewijs er van, ben ik me dus aan het inlezen over spullen ed. voor de mini`s.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 00:18

Mensen allemaal bedankt voor de tips en de antwoorden op mijn vragen! :D