Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Umeo schreef:besita schreef:ik zeg Cornet stern ..heb je al het goede in éénen een merrieveulen verkoop je dan maar aan mij
Haha merrieveulen verlaat limburg niet
Mijn lijstje was eigenlijk:
Cornet's stern
Plot Blue
Mylord Carthago
Goldfever (al ben ik vrij zeker dat ik hem niet gebruik)
Arko
Clinton (vind ik het Landgraf I bloed toch wat kort zitten-hengst zelf vind ik wel super!)
Umeo schreef:Hallo,
Het is nog erg vroeg (dek pas volgend jaar) maar zou toch al eens graag jullie mening willen. Ook een kwestie van rekening te houden met jullie gedachte...
Op de leeftijd van 2
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=355606
Ik schat dat ze ergens een 1.68-1.70m groot gaat worden
Pluspunten:
* Halslengte + lengte in haar lijf
* Mooie hals + edel hoofd
* Romp
* Bewegingen (zeker voldoende voor een springpaard)
Minpunten:
* Achterhand, ze staat redelijk nauw vanachter. Waarschijnlijk door de inteelt op het Landgraf-bloed.
Ik zoek een hengst die haar pluspunten behoud. Graag wel een hengst met een sterke achterhand!
Ik had reeds enkele idees:
* Saint Amour/Stakkato-bloed
* Perigueux (jammer genoeg is deze hengst nog niet erg bekend in België)
* Arko III / Argentinus-bloed
* Goldfever
* Pilot-bloed
* Plott Blue
Andere ideeën zijn natuurlijk ook erg welkom.
jantergouw schreef:Sinds een paar weken werk ik op een fokkerij in Duitsland (Bockendorf) en de eigenaar is heel erg fan van numero uno.
Komen veel goeie paarden van zegt hij.Misschien is dat een idee maar of dat past met jouw merrie weet ik ook niet precies daar heb ik nog niet genoeg voor geleerd.
Umeo schreef:Hallo,
Het is nog erg vroeg (dek pas volgend jaar) maar zou toch al eens graag jullie mening willen. Ook een kwestie van rekening te houden met jullie gedachte...
Op de leeftijd van 2
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=355606
Ik schat dat ze ergens een 1.68-1.70m groot gaat worden
Pluspunten:
* Halslengte + lengte in haar lijf
* Mooie hals + edel hoofd
* Romp
* Bewegingen (zeker voldoende voor een springpaard)
Minpunten:
* Achterhand, ze staat redelijk nauw vanachter. Waarschijnlijk door de inteelt op het Landgraf-bloed.
Ik zoek een hengst die haar pluspunten behoud. Graag wel een hengst met een sterke achterhand!
Ik had reeds enkele idees:
* Saint Amour/Stakkato-bloed
* Perigueux (jammer genoeg is deze hengst nog niet erg bekend in België)
* Arko III / Argentinus-bloed
* Goldfever
* Pilot-bloed
* Plott Blue
Andere ideeën zijn natuurlijk ook erg welkom.