[H] Numero Uno X Voltaire

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Umeo

Re: [H] Numero Uno X Voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 08:54

Nee inderdaad. Daarom de familie maar zo goed mogelijk uitspitten. De fokker van de moeder heeft 6 generaties gehad dus daar kom je wel wat van aan de weet. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:02

Clinton vind ik ook niet slecht. Het is een hengst met een enorm vermogen...Men zegt dat het een 'rotzak' is en dat geloof ik best, maar ik heb ook nakomelingen van hem gezien/meegemaakt en daar was niks mee aan het handje... :n

Persoonlijk vind ik Arko ook een goede keuze...maar ik ben echt bevooroordeeld, ik ben helemaal Argentinus-fan :o Arko vind ik wel enorm zwaar...Net als z'n vader trouwens...

Wat dacht je trouwens van Quattro B (Team Nijhof). Super allrounder met een sterke achterhand :j

In ieder geval wens ik je veel succes en volg het even...laat het even weten wanneer je een keuze gemaakt hebt... ;)

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 09:19

Clinton vind ik ook een beste hengst en zijn zogezegde rotkarakter zou ik hem zeker niet voor laten staan. Maar als je bekijkt dat hij in de 3de generatie WEER dat Landgraf I - bloed heeft. Mijn merrie heeft het al bijzonder veel in haar pedigree zitten en haar achterhand staat er ook een beetje naar. Ik ben dus niet zo geneigd om iets te pakken met Landgraf in...

Quattro zal ik eens bekijken! :)

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:28

2 x Landgraf vind ik niet overdreven veel om daarvoor een hengst te laten staan die het in de derde gen heeft.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:40

de merrie heeft al drie keer Ladykiller erin redelijk dichtbij ..en dan nog een keer ladykiller erin via Clinton ..
er zijn genoeg hengsten die geen Ladykiller voeren te vinden
Laatst bijgewerkt door besita op 06-05-10 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:46

besita schreef:
de merrie heeft al drie keer Ladylikker erin redelijk dichtbij ..en dan nog een keer ladykiller erin via Clinton ..

Sorry...Moest er even om lachen :+

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:51

Adil18 schreef:
besita schreef:
de merrie heeft al drie keer Ladylikker erin redelijk dichtbij ..en dan nog een keer ladykiller erin via Clinton ..

Sorry...Moest er even om lachen :+

oeps !! damm foutje

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 14:14

Ja inderdaad. En zeker omdat ze nu al een Landgraf-achterhand om het zo maar te zeggen heeft! :)

MissChoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:40

Umeo schreef:
besita schreef:
ik zeg Cornet stern ..heb je al het goede in één ;) en een merrieveulen verkoop je dan maar aan mij :D

Haha merrieveulen verlaat limburg niet :P

Mijn lijstje was eigenlijk:

Cornet's stern
Plot Blue
Mylord Carthago
Goldfever (al ben ik vrij zeker dat ik hem niet gebruik)
Arko

Clinton (vind ik het Landgraf I bloed toch wat kort zitten-hengst zelf vind ik wel super!)

Iemand wees mij op de hengst Mylord Carthago om mijn merrie dit jaar mee te dekken (ook een Numero Uno). Heb jij enig idee waar deze hengst ter dekking staat en wat het dekgeld is?

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 10:47

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 05:36

Ik heb vandaag een nakomeling bekeken van Cassini 1, wat een galop, wat een vermogen om klein en groot te kunnen gaan. wat betreft het type, zo zie ik ze graag..

androy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:55

Umeo schreef:
Hallo,

Het is nog erg vroeg (dek pas volgend jaar) maar zou toch al eens graag jullie mening willen. Ook een kwestie van rekening te houden met jullie gedachte...

Afbeelding

Afbeelding

Op de leeftijd van 2

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=355606

Ik schat dat ze ergens een 1.68-1.70m groot gaat worden

Pluspunten:
* Halslengte + lengte in haar lijf
* Mooie hals + edel hoofd
* Romp
* Bewegingen (zeker voldoende voor een springpaard)

Minpunten:
* Achterhand, ze staat redelijk nauw vanachter. Waarschijnlijk door de inteelt op het Landgraf-bloed.

Ik zoek een hengst die haar pluspunten behoud. Graag wel een hengst met een sterke achterhand!

Ik had reeds enkele idees:
* Saint Amour/Stakkato-bloed
* Perigueux (jammer genoeg is deze hengst nog niet erg bekend in België)
* Arko III / Argentinus-bloed
* Goldfever
* Pilot-bloed
* Plott Blue
Andere ideeën zijn natuurlijk ook erg welkom.

Tangelo van de zuuthoeve of chopin van het moleneind of eventueel eldorado van de zeshoek, mooie rechte veulens met veel maat en presence. Als je massa zoekt cicero z

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:53

jantergouw schreef:
Sinds een paar weken werk ik op een fokkerij in Duitsland (Bockendorf) en de eigenaar is heel erg fan van numero uno.
Komen veel goeie paarden van zegt hij.Misschien is dat een idee maar of dat past met jouw merrie weet ik ook niet precies daar heb ik nog niet genoeg voor geleerd.

Bijzonder voor een duitse staatsstoeterij?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:10

Crisis ga je nou al zijn berichten opsporen? Hij heeft wel gelijk er komen inderdaad van Numero Uno veel goede paarden.

Heb je nog een suggestie voor Umeo haar merrie?

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 12:11

Ja mijn lijstje is reeds korter geworden :)

* Goldfever: al twijfel ik nog steeds over de stokmaat :)
* Plott Blue: slecht sperma
* Mylord Carthago: heeft blijkbaar een lang middenstuk waar je rekening mee moet houden? Iemand ervaringen met zijn veulens?
* Cornet's Stern: heb ik altijd een leuke hengst gevonden...

hokipoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:04

Umeo schreef:
Hallo,

Het is nog erg vroeg (dek pas volgend jaar) maar zou toch al eens graag jullie mening willen. Ook een kwestie van rekening te houden met jullie gedachte...

Afbeelding

Afbeelding

Op de leeftijd van 2

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=355606

Ik schat dat ze ergens een 1.68-1.70m groot gaat worden

Pluspunten:
* Halslengte + lengte in haar lijf
* Mooie hals + edel hoofd
* Romp
* Bewegingen (zeker voldoende voor een springpaard)

Minpunten:
* Achterhand, ze staat redelijk nauw vanachter. Waarschijnlijk door de inteelt op het Landgraf-bloed.

Ik zoek een hengst die haar pluspunten behoud. Graag wel een hengst met een sterke achterhand!

Ik had reeds enkele idees:
* Saint Amour/Stakkato-bloed
* Perigueux (jammer genoeg is deze hengst nog niet erg bekend in België)
* Arko III / Argentinus-bloed
* Goldfever
* Pilot-bloed
* Plott Blue
Andere ideeën zijn natuurlijk ook erg welkom.

Arko III is via vaderskant intressant, maar de moederlijn is niet het beste van het beste.....

Cassini I kan je alleen mee dekken als je een holsteiner merrie hebt die minimaal 5 aar gerigistreerd staat bij holstein, dus zou je beter voor een nakomelijng ervan kunnen gaan, denk aan eurocomerce berlin.

Air jordan is ook intressant wanneer je fan bent van Argentinus.

wil je liever een hengst die mooie veulens fokt, dan zou ik gaan voor diarado of clintissimo

een andere hengst die ook nog jong is maar het wel zeer goed doet is Spartacus ( stakato ).

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 11:31

Spartacus ben ik zeker fan van maar 5x gotthard in de eerste 7 generaties lijkt me iets te veel :)

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 12:45

Zo, ik ga dit topic terug even de lucht in schoppen :P

Eerst was ik van plan om Arko III te gebruiken maar vind hem erg duur en bovendien denk ik dat het veulen dan wel een echte "zware" gaat worden. Ik ben zeker en vast fan van Argentinus en zo kwam ik (op aanraden van andere) uit bij Air Jordan. Iemand een idee hoe zijn veulens zijn? Qua bouw, karakter,... Kortom alle informatie is welkom :)

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:01

Ik heb een kleinzoon van Argentinus. Vader is Thunder van de Zuuthoeve. Ze kunnen allemaal goed springen die thunders (er is zelf een groepje thunder die meeloopt in darco-cup in Mechelen).
maar ik weet niet of je die hengst ook goed vindt? Anders info vragen aan Jan Van Dijck want die reed er vroeger ermee. Thunder is nu op vervroegd pensioen na dat lelijk ongeval vorig jaar in mechelen.

(zie link onderaan: meet icarius en isarco: dat zijn 2 zonen van Thunder waarbij ene uit ne bloederige moeder en andere uit allrounder komen)