Info Belisar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:34

Jasmijn schreef:
Ik heb ook een Belisar en mocht hem onverhoopt wat overkomen en ik zou een ander paard nemen, werd het zeker weer een Belisar!
Maar ik sta vaak weer verbaasd als mensen zeggen dat ze een Belisar gehad hebben, ermee konden lezen en schrijven, maar het toch niet aandurfden om daarna weer een Belisar te nemen, want ja, hij staat toch bekend als hengst die lastpakken geeft. Maar als jouw ervaringen nou anders zijn??

Mocht ik ooit nog een ander paard kopen dan zal ik niet speciaal voor een Belisar gaan. Maar als ik een paard tegen kom waarmee het klikt en het is een Belisar is dat natuurlijk perfect

Uberhaupt zal ik niet snel naar afstamming kijken. Als ik weg ben van een paard maakt de afstamming mij niet veel uit. Hooguit dat ik bij een fokmerrie er iets anders naar kijk...
Er zijn wel afstammingen van hengsten waar ik sneller naar zal gaan kijken omdat ik daar goede ervaringen mee heb...

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 01:08

Ik moet ook wel toegeven dat mijn duidelijke keuze voor een Belisar voor een groot deel te maken heeft met het feit dat ik de eigenaar van Belisar goed ken, en ik weet dat als ik daar heen ga ik een goed en gezond paard mee krijg.
Als ik gewoon in de handel moest gaan zoeken, of via een particulier maar niet de desbetreffende fokker, zou ik ook niet perse voor een Belisar gaan.
Maar mocht ik ooit nog eens aan een paard gaan (Jesper wordt natuurlijk minstens 38, en ik wil daarna geen paard meer, dus echt aan de orde is het niet) zou ik hem weer bij dezelfde fokker vandaan halen en 90% kans dat ik weer met een Belisar thuis zou komen.
Het is gewoon mijn type paard.
Het jongste veulen bij ons op stal heeft wel Saros bloed, maar geen Belisar in zich. Toch zeggen we vaak dat ze er naast gelegen heeft en ik kan zo goed met moeder en dochter opschieten, omdat het gedrag voor mij zo voorspelbaar is.
Ik krijg ze ook vaak in mijn handen geduwd: "hier, neem jij de familie Belisar maar", terwijl het dus geen Belisars zijn.