Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
chrisje_83 schreef:Al vind ik niet dat je met een merrie waar een gedeelte van de afstamming onbekend is moet gaan fokken! Maar dat is weer een andere discussie.
Jacqqq schreef:Als iemand een gezond en goed paard heeft ... er zijn genoeg hele goede paarden die een gedeelte van de afstamming missen maar waar geweldig leuke veulens uit komen.
namen zeggen lang niet alles........
Laura01234 schreef:je wil dus zeggen dat ik mijn paard zoiezo toch ook niet goed kan verkopen
Kijk en nu is het alleen een hoofd. Maar wat te denken van het verdere exterieur?
Yunomi schreef:ze wil graag een veulen voor zichzelf om later mee de wedstrijden in te gaan.

Rianneke schreef:Geen 1 paard is perfect, maar als jij een goed veulen wil waar je goed mee wilt kunnen rijden zul je toch goed kwa bouw etc etc goed op moeten letten.
Daarbij komt gewoon ook het risico en of je dat wil nemen. Want je hebt een e pony die misschien wel gefokt is uit bijv 2 d-pony's. Als je met een paard dekt heb je toch een zwaarder veulen ookal past het zich aan de baarmoeder aan kwa grootte...
Toevallig hoorde ik vandaag nog van een kennis die merrie en veulen verloren is! Dat zet mij ook weer aan het nadenken terwijl ik mijn pony's dek met hengsten van de zelfde grootte...
Jacqqq schreef:Heeft jouw vader jouw moeder dan ook eerst naar haar ouders gevraagd en beoordeeld op haar bouw?
Jacqqq schreef:Ik snap wel wat je bedoelt, maar ben het er niet mee eens. Zonder papieren kan je ook wel bedenken wat de verbeterpunten van de merrie zijn. Ieder zijn eigen mening.
Jacqqq schreef:chrisje_83 schreef:Al vind ik niet dat je met een merrie waar een gedeelte van de afstamming onbekend is moet gaan fokken! Maar dat is weer een andere discussie.
waarom niet?
Zij wil hier gewoon een leuk paard voor zichzelf proberen te fokken.
Doorgefokt zal het vast niet zijn (anders was papier vast bekend). Denk dat menig paard met papier meer is doorgefokt dan paard zonder papier.
Als iemand een gezond en goed paard heeft ... er zijn genoeg hele goede paarden die een gedeelte van de afstamming missen maar waar geweldig leuke veulens uit komen.
namen zeggen lang niet alles........