Home sweet home

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:25

toch maar overstap maken op de KWPN..kom maar hierheen met rasje :j

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:52

CSAArabians schreef:
Dit topic is op het AV forum geheel verwijderd. :(
Het is daar dus niet gewenst kritiek te uitten, of ook maar enigzins negatief te spreken over een vooraanstaande stoeterij/handelsstal waarvan 1 van de beide eigenaren ook nog een adviserende funtie heeft binnen het stamboek.
Wel handig dan dat "toevallig" de vrouw van 1 van de bestuursleden van het betreffende stamboek moderator is op dat forum. :+

Ofwel: als je door dat soort mensen bedonderd word is het dus schijnbaar vooral belangrijk dat je je mond houd en net doet of je neus bloed!
En dan werd er toch laatst nog ergens daar gezegd: het AVS is voor en van de leden! _O-

Yeah right!!!

Je meost eens weten als je iets opmerkt aan een pas geboren veulen, je zou zowaar nog moeten liegen ook om maar niet iets verkeerds te zeggen :o want dan ben je ineens geen kenner omdat je geen eigen veulen gefokt zou hebben (heb er ieder jaar 80 te wereld geholpen dat 8 jaar lang :o dus tja denk dat ik ad meer ervaring heb asl iemand die 3 eigen veulens heeft gefokt... maar dat is andere discussie haha ontopic blijven :+ )

Ik zocht het topic daar al, snap het ook niet altijd hoe het in elkaar steekt, wat is er verkeerds aan om de waarheid aan het licht te brengen om te voorkomen dat er meer paarden het dupe worden?

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:13

CSAArabians schreef:
Het is daar dus niet gewenst kritiek te uitten, of ook maar enigzins negatief te spreken over een vooraanstaande stoeterij/handelsstal waarvan 1 van de beide eigenaren ook nog een adviserende funtie heeft binnen het stamboek.
Wel handig dan dat "toevallig" de vrouw van 1 van de bestuursleden van het betreffende stamboek moderator is op dat forum. :+

Ofwel: als je door dat soort mensen bedonderd word is het dus schijnbaar vooral belangrijk dat je je mond houd en net doet of je neus bloed!
En dan werd er toch laatst nog ergens daar gezegd: het AVS is voor en van de leden! _O-

Yeah right!!!

De verwijdering gebeurde pas toen een ander de volledige naam en toenaam bekend maakte van de tussenpersoon. De algemene voorwaarden van het AV forum vermelden immers dat men dit niet mag. Jullie originele post was dus goed, maar nadien werd het door anderen de mist in geholpen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:56

RhealLover schreef:
CSAArabians schreef:

Yeah right!!!

Je meost eens weten als je iets opmerkt aan een pas geboren veulen, je zou zowaar nog moeten liegen ook om maar niet iets verkeerds te zeggen :o want dan ben je ineens geen kenner omdat je geen eigen veulen gefokt zou hebben (heb er ieder jaar 80 te wereld geholpen dat 8 jaar lang :o dus tja denk dat ik ad meer ervaring heb asl iemand die 3 eigen veulens heeft gefokt... maar dat is andere discussie haha ontopic blijven :+ )

Ik zocht het topic daar al, snap het ook niet altijd hoe het in elkaar steekt, wat is er verkeerds aan om de waarheid aan het licht te brengen om te voorkomen dat er meer paarden het dupe worden?

Inderdaad, en aan de reacties op het AV Forum te lezen zíjn er ook al meer merries de dupe geworden van deze 'tussenpersoon'. Ik vraag me af wat er dan zo verkeerd is om andere mensen te waarschuwen voor dit soort handelaren ...

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:11

CSAArabians schreef:

Yeah right!!!

En daar kom je nu pas achter ? dat achterlijke forum :r en over de sneue moddy's nog niet gesproken !
Je mag vooral je eigen mening niet profileren, stelletje #%^$#@#%

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:46

Ik dacht vanmorgen vroeg laat ik eens lezen op het av forum, net op tijd geweest dus want toen stond het er nog op...
Ben blij dat ze weer lekker bij jullie thuis is.

Rumsley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:16

Sigrid72 schreef:
De verwijdering gebeurde pas toen een ander de volledige naam en toenaam bekend maakte van de tussenpersoon. De algemene voorwaarden van het AV forum vermelden immers dat men dit niet mag. Jullie originele post was dus goed, maar nadien werd het door anderen de mist in geholpen.

Waarom worden die posts dan niet anoniem gemaakt of alleen de posts met naam en toenaam verwijderd? Nee gelijk het hele topic..... :(

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:19

Wat fijn dat ze weer bij jullie thuis is !

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 00:20

Rumsley schreef:
Sigrid72 schreef:

Waarom worden die posts dan niet anoniem gemaakt of alleen de posts met naam en toenaam verwijderd? Nee gelijk het hele topic..... :(

Om duistere zaken te verbergen??? Ons kent ons???

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:48

tja nijlpaardje heeft nogal wat vingers in de pap, dus was te verwachten dat het vroeg of laat verwijderd zou worden..

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:31

Citaat:
En dan werd er toch laatst nog ergens daar gezegd: het AVS is voor en van de leden!

Yeah right!!!

De nieuwe stukken voor de ledenvergadering zijn binnen èn je kunt nieuwe punten aandragen !! Zie AVS-web! *D

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:10

Beste allemaal,

Wat kunnen we toch weer lekker praten, en halve zaken vertellen.
Wil ik toch een paar essentiële zaken naar voren halen.
Eerste punt is dit: als je een paard verkoopt, houdt daar je zeggenschap over het dier op, gelijk en ter plekke, wat de nieuwe eigenaar ermee doet is aan hun.
Ik vind het al belachelijk dat een paard verkocht wordt, terwijl het nog niet hersteld is van de eerdere slechte baas, dat is al helemaal fout.
Je vriendin, wiens paarden door de eerste tussenpersoon ( de tweede tussenpersoon is de fokster in België voor wiens cliënt het paard was, en wie de paarden ook gekocht heeft in NL) waaraan jij Marion je paard verkocht, zijn opgehaald om naar België te gaan naar dezelfde fokker, zijn gelijk met jouw paard vertrokken volgens mij.
Dan nog: de merrie is terug, in betere staat dan ze ging, dus is ze erop vooruit gegaan.
Heb jij de tussenpersoon in NL erop aangesproken ?
En dan bedoel ik persoonlijk, en niet via een forum.
Volgens mij ben je toch niet bedonderd: je hebt hopelijk toch de koopprijs betaald gekregen ? En je merrie is beter teruggekomen dan ze ging ?
De fokker in België waar ze uiteindelijk voor was IS een beginnend fokker, gaat er alleen hypermodern op grootse wijze in, dat kan.
Je merrie wilde niet drachtig worden (zo noem ik het even) dat kan vele oorzaken hebben, van stress, tot toch nog te jong zijn, tot slechte conditie, tot een hekel hebben aan de plek.
Als jij zo een merrie verkoopt als fokmerrie aan een beginnend fokker, doe je het ook niet goed: het kan zomaar jaren duren voor een paard echt over serieuze verwaarlozing heen is, dat gaat verder als conditie, dat gaat ook mentaal, ik vind het daarom niet goed dat je zo snel weer bereid geweest bent om haar te verkopen.
Ook dat kan parten gespeeld hebben, ze kan daar heel makkelijk een terugslag hebben gekregen, en sorry, dat kan je alleen jezelf verwijten, omdat je haar te vroeg wéér verkocht hebt.

Daarbij: je kunt nog zo je best doen, ook ik heb dat meegemaakt, soms blijken dingen gewoon anders te zijn als je denkt: ik heb paarden verkocht aan particulieren, met terugkoop contract, waar ik VOOR ik een paard verkocht ben gaan kijken, en daarna regelmatig ging kijken, en plotseling is dan of eigenaar weg, of paard weg, of paard gestorven ............. die dan 3 jaar later elders weer opduikt.
Dus het overkomt je gewoon, al doe je nog zo je best.
Alleen jij doet net of je paard, in slechte doen, je ontstolen is, vervolgens zwaar mishandeld is en half dood gevonden is.
Terwijl je betaald bent voor je paard, en je paard goed behandeld is ( een embryo plaatsen in een merrie die in slechte conditie is doet men liever niet, daar is het embryo te kostbaar voor, die merries zijn in topconditie en worden gekoesterd) en je haar in betere doen terug hebt dan ze ging.
Dat mensen daar waarschijnlijk aan gewonnen hebben, is zeker, dat is zakelijk, en niemand werkt graag voor niets, zeker niet als ze ervan moeten bestaan, dat lijkt me normaal en duidelijk, en als er in NL niet aan gewonnen is, ik verzeker je in B is er wel aan gewonnen, daar ken ik de mensen ietsje te goed en te lang voor, en heb ik er zelf al teveel mee meegemaakt, dus jij gaat me daar niks over wijsmaken.
Dan gaan je de haren nog te berge rijzen.

Wat ik ook niet snap: als je ZOVEEL aan de merrie gelegen is, had je erop moeten staan om het adres en telefoonnummer van de uiteindelijke koper te krijgen en ZELF contact opnemen met ze om te vragen hoe het gaat.
Doe ik altijd, en werkt prima hoor.
Je hebt nu een paard verkocht en betaald gekregen, die naar een beginnend fokker zou gaan, en dat is helemaal waar, zelfs dat ze voor de fok gebruikt wordt is waar.
Ik hou helemaal niet van ET en vind dat het overdone is, maar dat is iets anders.

Om hier af te gaan geven over de moddies op het AV forum gaat te VER, en Arabian Ranch, ik weet bijna beter dan wie ook waarom jij er zo de pik op hebt, en heb daar ook in zekere zin begrip voor, maar je was ook zelf niet geheel onschuldig.
NIEMAND is onfeilbaar, en we doen allemaal wel eens iets fout, of minder elegant, maar schuif dat dan niet een ander in de schoenen, en probeer zeker niet mensen te kielhalen op een forum met minder dan de complete waarheid.
De persoonlijke vete, die dit is moet je zelf in persona uitvechten, en niet zo, dat getuigt van weinig klasse, en geen lef.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:20

[
Sigrid72 schreef:

Waarom worden die posts dan niet anoniem gemaakt of alleen de posts met naam en toenaam verwijderd? Nee gelijk het hele topic..... :([/quote]
Om duistere zaken te verbergen??? Ons kent ons???[/quote]

Ons kent niet ons, een forum is er NIET voor om persoonlijk ongenoegens jegens elkaar te uiten, ik wil wel eens zien als het omgedraaid was.
Er zijn geen duistere zaken.

Mensen, jullie moeten de zaken eens helder zien; HET AVS HEEFT NIETS TE MAKEN MET HET FORUM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Heeft er ook geen inspraak of zeggenschap op, of over, dus hoef je daar ook geen punt van te maken bij de ALV.

Persoonlijke issues vecht je als je lef en klasse hebt met de persoon zelf in privé uit, en anders doe je het maar in de rechtbank.
Smaad en laster zijn bijvoorbeeld (ook over fora en moderators !!!) nog steeds een reden om mensen aan te klagen in de rechtbank, zeker als ze
zo fijn, "in writing" op een openbaar forum gebeuren, waarmee de laster letterlijk aan te tonen is in de rechtbank, en als er ook maar enige schade is door deze laster, kan die fijn bij de betreffende persoon geclaimd worden.
Ik zou dat in dit geval ook ZEKER niet nalaten.......
Overigens kan dat ook geclaimd worden bij het forum dat het plaatsen toestaat, wat ook de reden is waarom er niet met naam en toenaam geplaatst mag worden op de meeste fora, hier geldt dat schijnbaar niet.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:11

Fijn dat je het hebt genuanceerd Marengo!

Ben ook erg blij dat de merrie goed opgeknapt is teruggekomen uit B, wat ze er ook mee uitspookten.
Lijkt me een opluchting haar weer vrolijk te zien rondlopen als je de deur uitstapt!

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 19:00

Ik heb NERGENS de term "beginnend fokker" gebruikt, dus deze informatie is óf een spontane ingeving, óf ingefluisterd......In het laatste geval: "zalig zij de onwetende".

Vertrouwen in een tussenpersoon waar wij 10 jaar lang tevreden klant waren, heeft er toe geleid dat wij de merrie zo verkocht hebben en via de tussenpersoon in contact zijn gebleven.

Mijn kant van het verhaal heb ik verteld, een ieder moet verder zelf weten wat er van te denken en wat voor plannen of conclusies er verder uit te trekken. Op een welles/nietes spelletje zit niemand verder te wachten.

Mvg,

CSA-Arabians, Marion

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:51

Marion, in tegenstelling tot veel mensen, en degenen die mij goed kennen weten dat, trek ik mijn mond niet open als ik de FEITEN niet weet en op rij heb.
Ik doe dus geen welles nietes spelletje, en weet, omdat ik al HEEL wat jaartjes langer meeloop dan jij, ook exact wie wat doet, of niet doet, en in deze wie wat gedaan heeft en waarom.
Dat die feiten je niet passen is spijtig voor je.

OOK aan de tussenpersoon die je al 10 jaar kent, ZEKER niet aan iemand die je al 10 jaar kent verkoop je geen paard wat niet volledig hersteld is van alle ellende.
Je verkoopt gewoon NIET een paard wat niet helemaal kerngezond is, zeker niet als het paard verwaarloosd was, dat is uit den boze, dus dat is je eerste fout al.
Je vriendin, weet ook zeker meer ervan als jij zegt.

Het is één ding om een verhaal te vertellen,maar dat doe jij niet, jij bent bezig om mensen op alle fora te vernietigen omdat jouw paard BETER is teruggekomen dan het wegging, omdat ze het verkocht hebben via de geweldige Belgische fokster aan een beginnend fokker, en dat kan ik zeggen Marion omdat ik ZEKER weet dat dit zo is ( de beginnend fokker), en omdat ik ook weet wie het is, voor een iets ander manier van fokken dan jij in gedachten had, ik zou dus de Belgische fokster die jouw vriendin beter als goed kent, vragen stellen.
Dat had je al een jaar geleden kunnen doen, want jouw vriendin wist heel goed waar de merrie was.
Jij hebt je geld ontvangen voor het paard, het paard is klaarblijkelijk zeer goed behandeld, anders was ze niet in betere conditie bij je teruggekomen dan ze weg ging.
Ik zie dus het probleem niet, en, jij hebt simpelweg geen zeggenschap wat een koper met een paard doet, zeker niet als "het", want dat vind je ET dus, TWEE tussenpersonen later plaatsvind.

Dit is niet een verhaal, dit is een persoonlijke vendetta die nergens over gaat op 4 fora, en ik vind het BELACHELIJK, en triest dat gerenomeerde fokkers hier ook nog in meegaan.

Sterker nog, ik had er nog begrip voor kunnen hebben als het paard er vreselijk aan toe was, of als je door de hel had gemoeten om haar terug te krijgen, maar dat is allemaal niet het geval, en ik denk zelfs dat je haar voor minder terug hebt gekocht als je haar voor verkocht hebt.

Dus er is niks te welles nietesen, ik noem een aantal feiten op, niet meer en niet minder.
En Marion, er is niemand die mij wat in kan fluisteren, daar ben ik veel te eigenwijs voor, ik ken deze wereld beter dan velen hem ooit zullen kennen, en zorg dat ik mijn zaken weet, uit eerste hand, objectief.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:51

marengo over persoonlijke vendetta gesproken.. volgens mij ben jij degene die nu iets probeert uit te vechten..

Dat jij deze wereld vele malen beterd kent is geen feit maar een aanname ook riskant om die zo te maken.
Dat jij deze tussenpersonen kent wil niet zeggen dat ze iedereen op dezelfde manier behandelen.
Ken meerdere verhalen over deze tussenpersonen en niet allemaal zuivere koek.

hoe kom jij aan deze kant van het verhaal dan? van de tussenpersoon?
Hoe je het ook wend of keerd, iedereen verteld het verhaal in zijn eigen voordeel en tuurlijk Marion had het paardje niet moeten verkopen niet totdat het helemaal weer goed was, maar zij heeft het wel gedaan en dan nog had de tussenpersoon haar niet onder valse voorwenselen het paardje moeten afnemen.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:53

Haha Pashon, of whoever you are, jij hebt nog gevoel voor humor zo laat........

Het is geen aanname hoor dat ik de wereld beter ken dan Marion, dat is wel een VASTstaand FEIT, ik weet namelijk nog wel waar en wanneer het eerste Arabisch Volbloed bij Marion kwam: heel lang nadat ik bezig was, en op het niveau waarop ik in deze wereld gewerkt heb, doet Marion het zeker niet, en deed OOK de Belgische fokster niet indertijd, want ook die kwam regelmatig bij mij te rade.
Kijk deze opmerking alleen al verteld mij al op wat voor niveau dit zich beweegt, beneden nul niveau.

Ik heb met Marion HELEMAAL niets uit te vechten, en met niemand niet, vind het alleen ZEER smakeloos hoe dit zich gedraagt, en, jouw commentaar in het geheel is VER beneden alle peil, en dan hou ik het nog HEEL netjes.
Ik heb bij HELEMAAL niemand voordeel, dus dat is een geluk, en ik heb niet deze kant of die kant, ik wil altijd ALLE kanten, en die heb ik ook, hoe en waar ik daaraan kom is jouw zaak niet, het zou je nog verbazen.
Zo heb ik dat in de fokadviescommissie van het AVS ook altijd benaderd, of trachten te benaderen, objectief en zonder aanziens des persoons, van alle kanten de informatie opnemen, en niet van één.
En nee, ik zit NIET bij deze mensen in de commissie, dus die opmerking kan je jezelf alvast besparen.

Afgenomen ???? Sorry, maar ze heeft toch geld gevangen ?? Dan is het niet afgenomen hoor.
Kijk, je doet net alsof de merrie zwaar mishandeld is, en dat IS NIET ZO, ze is zelfs BETER teruggekomen dan ze gegaan is.....Marion heeft dus vooruitgang geboekt.
Daarbij wilde ze de merrie toch verkopen ?? Ik kan me niet voorstellen dat iemand een merrie bij haar ophaalt en betaald die niet te koop is, rare opmerking dus.

En dan nog: stel je voor, paard wordt dus via de tussenpersoon verkocht aan het meest perfecte nieuwe thuis wat men zich kan denken, na een maand of 8 komt de hemels goede paardeneigenaar in de problemen, en kan de merrie niet meer te eten geven, en verkoopt haar aan de eerst passerende persoon, die haar weer aan een ander verkoopt, ga je dan nog steeds de eerste tussenpersoon aan de haak hangen ??
Dan ben je echt niet helder van geest hoor.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:43

Zei degene die zich NET even laat registreren onder een anonieme naam..........dat zegt mij alweer genoeg....of is het dezelfde persoon met een nieuw alias ??

Ik informeer mij goed, en leef niet in een fantasiewereld, jij wel, want je durft niet te zeggen wie je bent.
Je voelt je zeker bedreigd of zo ??
Of mijn wereld is voor jouw een fantasie, dat weet ik niet...
Ik denk wel dat ik weet met wie ik te doen heb hoor overigens.
Zielig ben je.

Maakt niet uit, als je een merrie niet kwijt wil, is er één devies: NIET verkopen, als je grip op de merrie wilt houden: NIET verkopen, als je exact wil weten waar ze blijft heel haar leven: NIET verkopen.
Als je wil weten waar ze exact heengaat: adres vragen, en ZELF contact opnemen, is allemaal zo moeilijk niet hoor.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:45

Overigens is de merrie verkocht, en niet afgetroggeld, want dat zou impliceren dat de merrie niet te koop was, en dat was wel het geval.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:46

Je kunt wel 'jaren' meelopen, maar dat wil niet zeggen dat je zogenaamd heel erg ervaren bent in je doen en laten.
Zo hard als jij nu schreeuwt doet niet op mij overkomen dat je al jáááááááááren meeloopt :roll:

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:53

marengo schreef:
Zei degene die zich NET even laat registreren onder een anonieme naam..........dat zegt mij alweer genoeg....of is het dezelfde persoon met een nieuw alias ??

Ik informeer mij goed, en leef niet in een fantasiewereld, jij wel, want je durft niet te zeggen wie je bent.
Zielig ben je.

Maakt niet uit, als je een merrie niet kwijt wil, is er één devies: NIET verkopen, als je grip op de merrie wilt houden: NIET verkopen, als je exact wil weten waar ze blijft heel haar leven: NIET verkopen.
Als je wil weten waar ze exact heengaat: adres vragen, en ZELF contact opnemen, is allemaal zo moeilijk niet hoor.

Er is keer op keer gevraagd om het adres van de nieuwe eigenaar, maar werd steeds niet gegeven door de tussenpersoon.
Op basis van vertrouwen werd de merrie verkocht en achteraf werd dit vertrouwen enorm beschaamd want de nieuwe eigenaar werd niet bekend gemaakt ondanks dat er herhaaldelijk naar werd gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Arabiansp op 04-04-10 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:57

En nog iets, CSA was niet de enige die dit overkwam.
Er is zeker nog een merrie opgekocht met hetzelfde verhaal.

Laat je toch niet voor het (foute) karretje spannen. Je bent er met open ogen ingestonken.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 01:02

Marga, ik stink niet snel ergens in, ik heb alleen trachten te vertellen, dat het goed is afgelopen, waar je al blij om moet zijn, dat IEDEREEN dit kan overkomen, en ook mij is overkomen, bij particuliere kopers zelf, en dat ik de gevoerde campagne niet vind kunnen, sorry.
Er zijn er velen die slechtere dingen doen, en daarbij vind ik dat verkocht is verkocht.
Als ik over iedereen die WERKELIJK mij belogen en bedonderd heeft een campagne moet lanceren, van de afgelopen 28 jaar, nou dan ben ik nog even onder de pannen.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 01:06

Arabiansp schreef:
marengo schreef:

Zielig ben je.

Er is keer op keer gevraagd om het adres van de nieuwe eigenaar, maar werd steeds niet gegeven door de tussenpersoon.
Op basis van vertrouwen werd de merrie verkocht en achteraf werd dit vertrouwen enorm beschaamd want de nieuwe eigenaar werd niet bekend gemaakt ondanks dat er herhaaldelijk naar werd gevraagd.

Dan had ik de merrie al om te beginnen niet meegegeven, als er zoveel aan een goed tehuis gelegen is, check je dat EERST....