Desiree schreef:Ze zijn gewoon degelijker.
Is maar een idee van vroeger, toen ze nog op het veld moesten werken. Met kleinere voeten zakten ze weg.
Alles in proportie is het meest degelijk.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zannekin"]
[quote="Desiree schreef:Ze zijn gewoon degelijker.
Desiree"]
[quote="Zannekin"][quote="Desiree schreef:Ze zijn gewoon degelijker.
Missouri schreef:Zet een bels maar eens op de renbaan, dan wordt-ie vanzelf kreupel... en een volbloed voor de ploeg is ook geen goed plan.
Desiree schreef:[maar binnen een stroming kun je toch ook onderscheid maken in meer of minder degelijk?
[/quote]
Citaat:bonfire was toch een oldenburger?
Desiree"]
[quote="Zannekin"][quote="Desiree schreef:Ze zijn gewoon degelijker.
Anoukie"]
[Hmm, dunner en fragieler ook breekbaarder gaat niet op voor Engelse volbloeden, die staan toch bekend om hun harde benen? En die zijn ook niet bepaald dik volgens mij,...
.
[/quote]
maar volgens mij zijn de volbloeden ook minder massaal dan de sportpaarden die we fokken (welk stamboek dan ook). Alles in verhouding he.
[quote="Rieja schreef:Ik weet sowieso niet echt het verschil tussen oldenburger, holsteiner, etc...kan iemand me dat uitleggen?
sarabande schreef:Er bestaat geen type Oldenburger.
De Oldenburger fokkerij is het meest van alle Duitse fokkerijen met het KWPN te vergelijken.
Dus overal geleend om tot een sportpaard te komen.
Je zult toch wat meer gegevens moeten hebben om een redelijk advies/mening te krijgen.
Wat voor paard, hoe gefokt, wat wil je ermee doen etc etc.
Rieja schreef:Desiree: Nou, waren zeuren we hier dan over :-D......dan kan de discussie over het verschil qua paard voor de verschillende stamboeken toch gewoon verworpen worden, die hoeven we dan toch niet meer te voeren?
Jan_VT schreef:Maar waar is de topic starter gebleven?
Dancer_Valou schreef:Mijn Dansie is ook een Oldenburger, maar heeft geen papieren. Die zijn waarschijnlijk zoek geraakt. Wel heeft hij het brandmerk op zijn kont.