ervaringen met aangespannen fjord nu onder zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

willekuss

Re: ervaringen met aangespannen fjord nu onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:18

Hoi FH,

Snap je vraag, maar dat herken ik niet zo....dat scheve..........voelt het dan ook zo dat hij telkens onder het rijden naar één kant op wil mssn? Mijn dochter zegt wel eens tegen mij dat hij uit zich zelf vaak naar links trekt en dat ze dus vaak de rechterteugel wat meer aan moet houden?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:23

willekuss schreef:
Hoi FH,

Snap je vraag, maar dat herken ik niet zo....dat scheve..........voelt het dan ook zo dat hij telkens onder het rijden naar één kant op wil mssn? Mijn dochter zegt wel eens tegen mij dat hij uit zich zelf vaak naar links trekt en dat ze dus vaak de rechterteugel wat meer aan moet houden?

Yep,dochterlief heeft dus gelijk!
Het is net alsof ik in mn rechter zij omhoog gedrukt word,soms krijg ik er zelfs rugpijn van!Ook als ik zonder beugels rij.
Maar wat ik zo raar vind is dat ze beschrijven bij een linksgebogen paard dat het zadel dan naar rechts zou moeten hangen.Maar bij mij is het naar links,terwijl ze duidelijk een links gebogen paardje is.Rechtsom rijden is nml duidelijk haar moeilijke kant.

Tis allemaal moeilijk om haarfijn op te schrijven,ik hoop dat men het een beetje snapt wat ik bedoel. :D

willekuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 21:54

ok, dan begrijp ik het wel. Zij zegt ook dat de rechtergalop eigenlijk niet prettig is. Pakt hem dan weer terug en zet haar dan bewust in de linker. Dus ook buiten op lange paden zit links goed en rechts voor geen meter haha... ik moet je eerlijk zeggen dat ik totaal geen verstand heb van dressuur en een echter buitenruiter ben. Heb dus ook geen idee watje hieraan kunt doen. Zij moet hem ook idd veel van haar linkerbeen afrijden en dat is wel vermoeiend. Veel wijk oefeningen kunnen dan toch ook goed werken of niet?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 23:16

wat trouwens ook zo frapant is,is als we aandraven ik ALTIJD op het rechterbeen automatisch begin te lichtrijden,onbewust!!!Ook na wat meters doorzitten,heel raar(misschien ook niet raar)
Ze duwd je dus gewoon in die "positie" met dr lichaam.