Klopt dit verhaal??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:14

Dat is echt het domste wat je kunt doen, met een wachthengst dekken. Bij het KWPN geldt het dus zo, dat als een hengst op wacht is gezet, en hij is niet voor een ander stamboek goedgekeurd krijg je een register B. Je kunt dan helemaal niks met je paard, niet naar keuringen etc. Dan kun je net zo goed de hengst van de buurman pakken.
Mijn vingers en handen gaan zo enorm kriebelen van zo'n zaak Lips are sealed , ik denk dan: Waarom niet gewoon een geodgekeurde hengst. Er zijn er zat die geen 1000 euro kosten hoor.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:02

Ja, Jan, BWP aanvaardt hengsten uit andere erkende stamboeken. Je betaalt voor je veulen dan 150 euro registatiekosten en krijgt een vol papier. Als je merrie al BWP is zou ik dus voor BWP papieren gaan (ook omdat de keuze in hengsten dan breder kan worden). Een BWP merrie inschrijven bij KWPN is lastig, moet ze eerst die testen ondergaan en dan nog een behoorlijk hoog percentage hebben, anders kan het niet.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:50

rinnie1982 schreef:
Dat is echt het domste wat je kunt doen, met een wachthengst dekken. Bij het KWPN geldt het dus zo, dat als een hengst op wacht is gezet, en hij is niet voor een ander stamboek goedgekeurd krijg je een register B. Je kunt dan helemaal niks met je paard, niet naar keuringen etc. Dan kun je net zo goed de hengst van de buurman pakken.
Mijn vingers en handen gaan zo enorm kriebelen van zo'n zaak Lips are sealed , ik denk dan: Waarom niet gewoon een geodgekeurde hengst. Er zijn er zat die geen 1000 euro kosten hoor.

*LOL*

Biebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:52

Koortje schreef:
Ik wil Kore bij het BWP in laten schrijven, juist omdat Kore BWP is

Kore heeft toch al een BWP-papier? Ik kan me nog heel vaag herinneren dat ik dat eens gezien heb toen Eline haar net reed. Hoe heette ze toch ook weer op dat papier..."Pin-up van het...." ofzoiets...
De naam Kore hebben ze haar zelf gegeven

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 14:56

Ja dat klop Biebel! Ik heb iets verder op ook geschreven dat die zin fout was. Kore (Pin-Up van Paemel idd!) is gewoon BWP.

En Dees, ik denk dat je gelijk hebt. Na al deze topics denk ik dat ik er voorlopig iig even vanaf zie. Gisteren op stal, waren ze ook met een veulen naar de veiling geweest. Een Ronaldo keer nog wat, keimooi veulentje. Werd veels te weinig op geboden, dus houden ze m maar. Ik "fok voor de markt" omdat ik geen twee paarden kan betalen en onderhouden. Ik doe het gewoon voor Kore, omdat ik merk dat ze erg moederlijk is, en als er veulens in de buurt rondlopen wil ze zich er altijd mee bemoeien. Verder gewoon interessant om te kijken wat het resultaat zou zijn. Maar kennelijk is het allemaal erg moeilijk en vooral duur, dus denk ik dat Kore en ik gewoon pech hebben...

Biebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:58

Koortje schreef:
Ik heb iets verder op ook geschreven dat die zin fout was

Ik had ook niet alles goed gelezen... Haha!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:11

Koortje schreef:
Ik "fok voor de markt" omdat ik geen twee paarden kan betalen en onderhouden.

Dan moet je al helemaal geen wachthengst gebruiken, want die veulens leveren niks op...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:17

[quote="Koortje"]
Na al deze topics denk ik dat ik er voorlopig iig even vanaf zie. Gisteren op stal, waren ze ook met een veulen naar de veiling geweest. {/quote]

Veulenveiling nu al waar dan????

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 19:44

Ik weet niet precies waar, hier ergens in de buurt denk ik. Zal het eens navragen

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 01:03

Sugarmiss schreef:
Wat is het bij Quarters dan makkelijk. Alles mag fokken en dekken en zolang paps en mams maar een officieel papier hebben krijgt het veulen dat ook (enkele uitzonderingen daargelaten).
Niemand die kijkt of hengst of merrie wel 'goed' zijn. En ze verkopen nog voor goed geld ook Cool Lips are sealed

Ha, en dan gaan 'Dutch Warmbloods' weer voor enorme prijzen in America juist omdat mensen dan de garantie hebben dat het clinisch een goed paard is dat niet op 'achtertuinwijze' gefokt is....

't is een rare wereld.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:46

Alle paarden gaan voor veel geld naar Amerika, die betalen veel meer voor een paard met wat afstamming.
En mensen van europa gaan hun Quarters ook in Amerika kopen om ze voor veel geld te laten overvliegen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:34

Koortje schreef:
En Dees, ik denk dat je gelijk hebt. Na al deze topics denk ik dat ik er voorlopig iig even vanaf zie.

Ik "fok voor de markt" omdat ik geen twee paarden kan betalen en onderhouden. Ik doe het gewoon voor Kore, omdat ik merk dat ze erg moederlijk is, en als er veulens in de buurt rondlopen wil ze zich er altijd mee bemoeien. Verder gewoon interessant om te kijken wat het resultaat zou zijn. Maar kennelijk is het allemaal erg moeilijk en vooral duur, dus denk ik dat Kore en ik gewoon pech hebben...

Ik denk echt heel eerlijk dat dat heel verstandig van je is. Ik snap je gevoel m.b.t. Kore en haar moederlijkheid, maar er zijn meer zaken die meespelen en ik vind het heel goed dat je die hebt onderzocht en van daaruit deze beslissing hebt genomen.

Ze is nog jong zat, je kunt anders over een paar jaar altijd nog kijken. Dan is je situatie misschien heel anders!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:18

Jan_VT schreef:
[Denk je dat, het BWP is best een gesloten stamboek hoor!!! Als ik jou was zou ik gewoon proberen een KWPN papier vast te krijgen voor je merrie, en dan gewoon binnen het KWPN blijven!!!
[/quote]

en maakt dat het paard interessanter? ik zou eens gaan kijken bij Zangersheide. Daar staan ook hengsten die je niet uit mag vlakken, zeker niet voor een merrie met zulke papieren.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:26

Inderdaad ook een goed idee, kan je het veulen ook daar registreren, als dat dichterbij is.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:07

Desiree"]
[quote="Jan_VT schreef:
[Denk je dat, het BWP is best een gesloten stamboek hoor!!! Als ik jou was zou ik gewoon proberen een KWPN papier vast te krijgen voor je merrie, en dan gewoon binnen het KWPN blijven!!!
[/quote]
en maakt dat het paard interessanter? ik zou eens gaan kijken bij Zangersheide. Daar staan ook hengsten die je niet uit mag vlakken, zeker niet voor een merrie met zulke papieren.

Was misschien interessanter kwa afstand!!! Maar Zangersheide kan natuurlijk ook perfect!!!

Het is een keuze die je zelf moet maken!!! Maar misschien is wel interessant dat als je overstapt naar een stamboek dat je niet zo goed kent kwa werking, je beter eens eerst informeert naar de 'interne keuken', en zien of de werkwijze je ligt!!!