Mijn vingers en handen gaan zo enorm kriebelen van zo'n zaak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rinnie1982 schreef:Dat is echt het domste wat je kunt doen, met een wachthengst dekken. Bij het KWPN geldt het dus zo, dat als een hengst op wacht is gezet, en hij is niet voor een ander stamboek goedgekeurd krijg je een register B. Je kunt dan helemaal niks met je paard, niet naar keuringen etc. Dan kun je net zo goed de hengst van de buurman pakken.
Mijn vingers en handen gaan zo enorm kriebelen van zo'n zaak, ik denk dan: Waarom niet gewoon een geodgekeurde hengst. Er zijn er zat die geen 1000 euro kosten hoor.
Koortje schreef:Ik wil Kore bij het BWP in laten schrijven, juist omdat Kore BWP is
Sugarmiss schreef:Wat is het bij Quarters dan makkelijk. Alles mag fokken en dekken en zolang paps en mams maar een officieel papier hebben krijgt het veulen dat ook (enkele uitzonderingen daargelaten).
Niemand die kijkt of hengst of merrie wel 'goed' zijn. En ze verkopen nog voor goed geld ook![]()
Koortje schreef:En Dees, ik denk dat je gelijk hebt. Na al deze topics denk ik dat ik er voorlopig iig even vanaf zie.
Ik "fok voor de markt" omdat ik geen twee paarden kan betalen en onderhouden. Ik doe het gewoon voor Kore, omdat ik merk dat ze erg moederlijk is, en als er veulens in de buurt rondlopen wil ze zich er altijd mee bemoeien. Verder gewoon interessant om te kijken wat het resultaat zou zijn. Maar kennelijk is het allemaal erg moeilijk en vooral duur, dus denk ik dat Kore en ik gewoon pech hebben...
Jan_VT schreef:[Denk je dat, het BWP is best een gesloten stamboek hoor!!! Als ik jou was zou ik gewoon proberen een KWPN papier vast te krijgen voor je merrie, en dan gewoon binnen het KWPN blijven!!!
[/quote]
Desiree"]
[quote="Jan_VT schreef:[Denk je dat, het BWP is best een gesloten stamboek hoor!!! Als ik jou was zou ik gewoon proberen een KWPN papier vast te krijgen voor je merrie, en dan gewoon binnen het KWPN blijven!!!
[/quote]
en maakt dat het paard interessanter? ik zou eens gaan kijken bij Zangersheide. Daar staan ook hengsten die je niet uit mag vlakken, zeker niet voor een merrie met zulke papieren.