Suzanne F. schreef:Ze zijn snel beledigd, zeer sensibel en hebben ook iets dominants waardoor dit extra complex wordt.
Je moet ze met respect behandelen en niet dwingen. Ze lopen op vertrouwen en respect, als dit ontbreekt doen ze het niet voor je.
Edit: De positieve kanten zijn de looplust, ze zijn niet moe te krijgen, het doorzettingsvermogen en de hardheid.
Dit herken ik echt volledig, heb een Goodtimes x Amor merrie. Ik heb er nu het volledige vertrouwen van en ze doet alles voor me. Maar zodra ik even niet correct rijdt, tegenstrijdige hulpen geef, gaat ze in de staak en kan ze zelfs flink gaan steigeren. Ze is wel moe te krijgen maar gaat toch door. Daar moet ik soms wel op letten want ze is niet zuinig op zichzelf, gaat echt door vermoeidheidsgrenzen om mij een plezier te doen.

Die oude merrie (32 jr) is oud geworden met Ventipulmin, niks aan de hand, alleen geven wanneer echt nodig (of een Ventipulminspuit zoals wij lieten geven als het heel erg was).
Vooral als ze iets heel graag wil wat niet mag.... Dan zie je die ogen gaan....
). Trouwens mooi oud bloed Ulft x Amor. Vind je volgens mij niet veel meer.
& niet te vergeten een springkanon.
En knuffelen is ook meestal zijn ding niet. Af en toe ineens een dag, maar verder geen polonaise aan zijn lijf.
Vind trouwens je verhaal over Imago erg boeiend....