Wie verklaart de beweging van veulen in baarmoeder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Wie verklaart de beweging van veulen in baarmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:19

Ja precies, en mijn merrie hadt daar echt koliekachtige aanvallen van. Maar nu ik zie wat eruit is gekomen dan kan ik me dat ook wel voorstellen.
Het is zo gek als een deur.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:59

Daar heb je een goed punt, Lien !! (hier overigens nog zo'n halve zool die elke dag aan die buik staat te voelen :+ ). Ik voel altijd in haar lies, dus net in de plooi van haar achterbeen naar buik, zeg maar. Voel daar ook heel duidelijke "porren" van het veulen.
Duidelijke uitleg, ShamalArabs !

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:54

Ik heb een filmpje van wat beweging :-). Je moet wel goed kijken.

De merrie is 301 of 331 dagen drachtig.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:01

heb alles gelezen , nu snap ik het ook veel meer.

wij hebben 2 shetjes van nu 315 en 316 dagen drachtig .
Bij de 1 voel je wat je hier al leest de schopjes , alleen bij mijn merrie schud die hele buik mee .

In mijn ogen spoort het beestje binnenin niet haha.
is altijd zo druk , heb medelijden met der echt waar .

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:52

Gisteren een vriendin "blij" gemaakt met de diagnose dat haar in september gekochte merrie drachtig is. Ze had al een dikke buik, en we waren al een paar weken aan het zeggen dat ze misschien drachtig zou zijn. Gisteren zag ik de buik bewegen, ik leg mijn hand op die plek en *bats* er trapte een voetje(?) recht in mijn handen <3 Iets anders kan het volgens mij toch niet geweest zijn, ik had het bijna vast! Na een korte wandeling met de merrie nog eens aan het voelen, en toen kwam er bijna een voetbal uit gestulpt op dezelfde plek! :wow:

Geen idee dus hoelang ze drachtig is, de vorige eigenares heeft haar "een paar maanden" gehad, en daar zou ze zeker niet gedekt zijn. Dus gaan we er van uit dat ze ten laatste in mei moet bevallen. Afwachten dus! Of is er iemand die weet rond welke periode je zulke duidelijke signalen van het kleintje voelt (en ziet!).

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:56

kick1972 schreef:
jeetje wat een goede uitleg!! Als mijn veulen dus nu schopt roep ik heel hard "hou eens op" _-:( Op je plek blijven jij!!!!

wat een leuk topic weer fijn dat ik bij regelmaat lekker kan lachen, maar ook zeer leerzaam thanks daarvoor :o

Nesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:09

Vanaf welke maand kan je het veulen voelen en vanaf welke maand voel je het zeer regelmatig?
Of hangt dit van verschillende factoren af?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:40

Mijn merrie heeft een draaiing van de baarmoeder gehad. (torsio uteri) De verschijnselen waren indd die van een heftige koliek aanval. Wij hebben de DA er direct bij gehaald en ze moest met spoed naar de kliniek in Emmeloord. Daar hebben ze haar geopereerd. Hadden we niets gedaan, dan was moeder met veulen dood gegaan.