new forest in de western

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: new forest in de western

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:46

@Kukkie, jammer dat je geem passend zadel kan vinden. Ik heb er al 2 gehad en nooit problemen gehad. geen eens roundskirts nodig. Qua reining kan ie ook best wel. Hij kan een beetje netjes stoppen, maar bodem werkt niet mee en heb geen plates onder. Spinnen maakt ie ook een beginnetje. Hij vindt versnellen en verzamelen in galop wel moeilijk, dus daar ben ik wat mee bezig. In draf is dat geen probleem bijvoorbeeld. Hij kan ook lekker lang en laag lopen. Hij is met sommige oefeningen wel net iets te lenig soms, hahahahaha

Maar ja, als je maar lol hebt en dat heb ik wel

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:51

Ik heb nu een Circle Y endurance, dus alleen geen knop. Roundskirt. Past net aan, maar eigenlijk ook niet. Het past namelijk wel, maar ze loopt er toch korter door. En boomloos gaat ook goed, maar daar zit ik zelf niet fijn op omdat ze heel erg breed is. X full quarter boom of maat 37/38 van engelse boom. Ze heeft gewoon echt een korter zadel nodig, met kussens ipv een harde boom met een pad.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 08:19

@kukkie ik heb op mijn forester ook een butterfly liggen hoeveel inch weet ik niet eens meer heb hem nu twee jaar en past perfect terwijl ik ook best een korte forester heb.....

maar jij hebt geen wedstrijdabmities dus dan ligt het wat anders wij wel dus we moeten wel een wedstrijdzadel hebben, ach als je maar lol hebt en als alles maar wil daar gaat het uiteindelijk om toch

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 08:21

kynshiri schreef:
goh dat kan ik wel navragen... ik heb er me nooit echt in verdiept omdat het voor mij niet zo uitmaakt...
tis een nederlands kweker waarmee de paardenmelkerij in mijn buurt hier vaak mee handelt en die kweker doet in NF's, maar de ouders enz dat zou ik toch echt even moeten uitpluizen...

oke een paardenmelkerij dat zie je hier niet zo veel meer, kan hier best wel zijn maar ik heb geen idee waar......
nou ik ben wel nieuwsgierig hihihihihi maar als het niet lukt dan lukt het niet

wat voor western rij jij met je pony?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:17

Yep, hiero, nog 1 :D Check, mijn meest charmante foto die ik kon vinden :+

Afbeelding

Ik rij geen wedstrijden, wel heel veel lessen gehad, maar nu voornamelijk western bospony :+

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 20:51

leuke foto lekker geconcentreerd en in actie hahahahaha
(leuke pony!!!) van wie had jij altijd les?

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:02

Afbeelding
dit is de mijne. is wel niet helemaal in zij-aanzicht, maar je kan toch zien dat een 16" zadel niet belachelijk groot is voor haar...

ik rij trouwens geen wedstrijden en dergelijke; ik hanteer gewoon de hulpgeving van het westernrijden en gebruik wel regelmatig trail-oefeningen (sidepass, omkeren in een vak, achteruit in een bocht enz)

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 00:21

Als je haar schouderblad uit zou tekenen op deze foto ligt dat zadel naar mijn idee niet 2 vingers achter haar schouderblad, met de boom. Als dit zadel op deze manier op mijn paardje zou liggen, zou ik me daar niet okee bij voelen, omdat ik haar beperk ik die rotatie daar.
Je ziet dit overigens niet alleen bij dit voorbeeld, maar heel veel westernzadels liggen op deze manier op paarden. En dat doe ik dus liever niet, vandaar geen westernboom voor de mijne. Hoe jammer ook.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 08:26

kynshiri schreef:
Afbeelding
dit is de mijne. is wel niet helemaal in zij-aanzicht, maar je kan toch zien dat een 16" zadel niet belachelijk groot is voor haar...

ik rij trouwens geen wedstrijden en dergelijke; ik hanteer gewoon de hulpgeving van het westernrijden en gebruik wel regelmatig trail-oefeningen (sidepass, omkeren in een vak, achteruit in een bocht enz)

jou zadel ligt super mooi, die van mij ligt ook ongeveer zo op mijn new forest (ik weet helemaal niet hoe je hier een foto plaatst anders hadden jullie dat ook kunnen zien)
genoeg beweging in de heup en schoudergewrichten

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:35

ik voel telkens met mijn vingers waar het schouderblad zit hoor voor ik het zadel erop leg. ben zelf heel secuur op zadels en onder deze loopt ze al een hele tijd heel goed en heeft ze altijd een prima zweetafdruk na het rijden. als ik mijn singel te los laat blijft hij trouwens vanzelf in deze positie liggen. moest hij te ver vooraan liggen dan zou hij naar achter geduwd worden door de beweging van de schouders! achteraan heeft die vanmij ook wat meer rock zodat hij zeker niet hindert.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:38

Via Photobucket.com foto,s uploaden en dan daar de img code kopie maken en hier plakken.. heel simpel

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:50

kynshiri schreef:
http://i72.photobucket.com/albums/i184/fairytalesclothing/paardjes/DSC03015.jpg
Ik kan het natuurlijk goed zo beoordelen, maar naar het lijkt alsof je pad wel tever uitsteekt naar achter, waardoor ik denk dat het kan gaan schuren. Maar dat kan ik natuurlijk niet goed zien.
De meeste NF hebben een zeer korte rug. De mijne heeft daarbij ook nog een extreem hoge schoft, dus het was echt onmogelijk daar een goed zadel voor te vinden. Ik heb er daarom een op maat laten maken. Zal eens kijken of ik een goede foto kan vinden. Dr zit een flexibele boom in (geen flextree) maar wel eentje die flexibel is omdat ik heel veel in het bos rijd. Tevens vond mijn zadelmaker dat ik met mijn maatje 36 een kleine bibs had, dus heb ik een 15 inch zadel. Hij is gemaakt als barrel race zadel, dus kan ik lekker slalommen in het bos :D

Edit, hier wat foto's, zijn hoofdstel is trouwens ook speciaal gemaakt door Lucky Leather. Met dit bitje rijd ik overigens allang niet meer, ik rijd altijd met een dik, enkel gebroken koperen bit dat je op de foto hieronder kan zien:
Afbeelding

En hier eentje van zijn zadel, je kunt goed zien dat dit sowieso een round skirt is, en vele malen korter dan die van Kynshiri:
Afbeelding

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:03

Todorien schreef:
Als je deze al lachwekkend vind... ik heb begin van 2006 eens een topic geopend... werkelijk waar, ik heb hem net nog eens bekeken en lag weer compleet in een deuk, moet je deze maar eens kijken:
[WN-ITP] Lenigheid en debiliteit, deze keer van de ruiter

De meest charmante poses van mijn paardrijstijl :D :D
Ik heb eerst altijd les gehad in Hoenderlo op de Veluwe Ranch. Helaas gingen zij failliet en hebben ze alle paarden moeten verkopen.
Daarna heb ik met mijn eigen paardje les gehad van Susan in Duitsland, ik ben de achternaam van Susan vergeten, maar ze woont in Grafwegen, vlak tegen Groesbeek aan. Zij schijnt les te hebben van Rieky Young, alleen stond de rijstijl van Susan me totaal niet aan. Ieder zijn ding hoor, maar ik ben er na een les of 10 mee gestopt. En nu heb ik geen les meer, al jaren niet meer, we rijden enkel nog lekker in het bos.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:06

ik heb inderdaad nog een paar kortere pads ;). nochtans schuurt hij niet (heb al lange actieve ritten gemaakt met deze ook), want het is enkel de blanket die er bovenop zit die zover komt. de neoprenen vulling komt iets minder ver...
mijn zadel OOGT trouwens veel groter dan de jouwe, maar da's omdat het een butterfly skirt heeft. de boom draagt niet (veel) verder dan de jouwe denk ik hoor.

en ik heb blijkbaar de uitzondering op de regel qua bouw dan. ik heb een NF met een redelijk ruime rug en weinig schoft...

edit:charmante foto's :+

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:45

Majo, jouw zadel lijkt al mooier te liggen.

Ik heb nu een endurancezadel van Circle Y
Afbeelding
Maar ik ben hier dus niet tevreden over. Het is een 15,5 inch en hij kan niet verder naar achteren dan dit. Aan de voorkant ligt hij met de boom net achter haar schouderblad, maar als ze in beweging is, wordt het toch steeds net te krap/strak waar het schouderblad roteert. En daardoor wordt ze korter in haar bewegingen. De zweetafdruk is mooi na het rijden, maar toch is het wol van de pad steeds net even zwaarder ingedrukt bij het randje van de vorkant boom. En er zijn geen kortere zadels dan deze. Dus vandaar een Massimo Trail besteld.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:30

Ik rij ook western met mijn New Forest

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 08:46

gabon wat leuk kom op de topic en vertel meer

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 08:46

Majo schreef:
Todorien schreef:
Als je deze al lachwekkend vind... ik heb begin van 2006 eens een topic geopend... werkelijk waar, ik heb hem net nog eens bekeken en lag weer compleet in een deuk, moet je deze maar eens kijken:
[WN-ITP] Lenigheid en debiliteit, deze keer van de ruiter

De meest charmante poses van mijn paardrijstijl :D :D
Ik heb eerst altijd les gehad in Hoenderlo op de Veluwe Ranch. Helaas gingen zij failliet en hebben ze alle paarden moeten verkopen.
Daarna heb ik met mijn eigen paardje les gehad van Susan in Duitsland, ik ben de achternaam van Susan vergeten, maar ze woont in Grafwegen, vlak tegen Groesbeek aan. Zij schijnt les te hebben van Rieky Young, alleen stond de rijstijl van Susan me totaal niet aan. Ieder zijn ding hoor, maar ik ben er na een les of 10 mee gestopt. En nu heb ik geen les meer, al jaren niet meer, we rijden enkel nog lekker in het bos.

zeker leuke foto's hahahahaa zulke verwijder ik altijd maar toch leuk om te bewaren

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 08:48

mijn new forest heeft 4 april een hengstenveulentje gekregen!!!!
zijn naam is Eldorado's Easter Joy
over een paar week als hij groot en sterk genoeg is kunnen zijn moeder en ik weer aan de training

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:33

Hey, wat leuk zeg, gefeliciteerd!!!! Kleur????

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:48

Lijkt me erg leuk western met een NF ;)
Hebben mensen mischien fotos ?

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:38

@ Todorien: Gefeliciteerd!
Die van mij is een palomino, 1,47 m het is een ruintje. Hij is geboren op 07-07-2000 en ik heb hem nu 5 1/2 jaar. Hij komt bij de Orchid's paardenmelkerij vandaan.
Foto's heb ik in mijn profiel

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 22:44

@gabon dank je wel!!!!!
jou palomino doet het super leuk zo op die foto's te zien
en wat heb je een gave quarter maar helaas daar gaat dit topic niet over maar toch wil ik het even kwijt

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 22:46

@tinkertje en superpony ik ga proberen om morgen hier foto's te plaatsen van het veulen en een forest in de western lukt het met nog niet met het advies van mistral_bink dan heb ik superpony haar mail adres

het veulen is bruin maar de manen en staart zijn zwart grijs van kleur heel bijzonder

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 23:13

Afbeelding

@kukkie dit is het zadel op mijn forest merrie ook super kort in de rug maar toch ligt er een butterfly op en hij is door lone star store aangemeten