[H] springhengst voor Animo x Ramiro x Mirco

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Umeo

Re: [H] springhengst voor Animo x Ramiro x Mirco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:40

Met Clinton ga je geen bloed toevoegen! :n

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:25

Baltic VDL http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=365948
Wij zijn helemaal weg van deze hengst. Mooie bloed uitstraling en echt heel elastisch springen en zeker weten niet zwaarmoedig. Wij gaan deze hengst gebruiken voor onze Indorado merrie.

En eind juni krijg mijn buurvrouw uit haar Calvaro Z merrie een veulen van hem en die merrie meet 1.80 en is echt een kast van een paard.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 10:31

Wat fijn dat jullie allemaal zo goed meedenken!

Ik zal eerst ingaan op jullie ideeën. Een aantal hengsten vallen af omdat ik zoals eerder aangegeven geen frans bloed wil, geen extreem hoog dekgeld en het moet vers zijn.
French Buffet xx - alleen nog diepvries sperma
Clintissimo -teveel inteelt op Capitol I > vergroving
Cardento - te duur
Tenerife -niet goed genoeg
Phin Phin - mooi gefokt, goed paard, vererft alleen smalle voeten.
hornet rose - frans
Catoki - interessant, dekgeld?
Zidane - te weinig bloed en niet flitsend genoeg
Bugatti -teveel inteelt
Baltic -teveel frans bloed

Ik ben inmiddels bij drie hengstenshows geweest en voor deze merrie bleven er twee hengsten over. Quality Time en Vingino. Wat zijn jullie ervaringen met deze hengsten?

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:45

wat vind je van Michael??

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:11

ik neig ook erg naar Catoki, geen idee wat het dekgeld daar van is :o

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 12:45

Biertabje schreef:

1200 euro. Maar toch heeft Catoki wel veel frans bloed via Silbersee en 2x Cor.

Ik vind Michael een goede hengst en goed gefokt, alleen jammer van het l'invasion bloed. Erg laag dekgeld trouwens.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:10

ja dat wel weer, maar het is ook weer wat anders ;)
hoe is jouw animo in het lichaamgebruik (loperij en springerij?)

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:11

Hoezo Quality Time als je zegt geen frans bloed? is ook frans x holstein wat natuurlijk al sinds lange tijd een bewezen combi is.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 15:29

Lami schreef:
Hoezo Quality Time als je zegt geen frans bloed? is ook frans x holstein wat natuurlijk al sinds lange tijd een bewezen combi is.

De vader van Quality Time, Quantum, heeft een franse vader maar komt wel uit een holsteiner merrielijn. Cor de la bryere voert veel volbloed. Quantum zelf is dus niet helemaal frans. Daarbij komt dat Quality Time ook uit een hele mooie holsteiner merrielijn komt. Het is dus maar weinig frans bloed. Gezien de kwaliteiten van deze springhengt kan ik daar niet omheen.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 15:32

Biertabje schreef:
ja dat wel weer, maar het is ook weer wat anders ;)
hoe is jouw animo in het lichaamgebruik (loperij en springerij?)

Het was onmogelijk om haar echt goed zadelmak te krijgen. We mochten toen een kwartier op haar rug zitten en rondjes rijden en dan was mevrouw het zat en ging ze net zo lang bokken tot je er naast lag. Toen werd ze gauw fokmerrie. Dus ik weet niet echt hoe ze onder het zadel is. De merrie mocht naar mijn gevoel haar lichaam meer gebruiken. Vooral met losspringen viel dat op. Wel netjes in de techniek en sterk genoeg, maar de souplesse mist. Wel zeer goed bewegen.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:24

wij zijn een keer weze kijken op stal naar Vingino.
ik vind hem zelf ook echt een leuk beest. karakter was ook echt goed hele lieve hengst.

wat vind je dan van Tygo??
daar zijn wij toen uiteindelijk voor gegaan

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:18

ladydarkness schreef:
Lami schreef:

De vader van Quality Time, Quantum, heeft een franse vader maar komt wel uit een holsteiner merrielijn. Cor de la bryere voert veel volbloed. Quantum zelf is dus niet helemaal frans. Daarbij komt dat Quality Time ook uit een hele mooie holsteiner merrielijn komt. Het is dus maar weinig frans bloed. Gezien de kwaliteiten van deze springhengt kan ik daar niet omheen.

OK een beetje frans bloed vind je dus niet erg. Ik was bij Nijhof wel weg van de hengst, goed springen, goed lopen, veel souplesse. Heb opgemerkt dat ik denk dat hij te bloederig fokt en te kleine voeten heeft voor mijn merrie. Dus voor jou kan het daarom weleens de juiste keus zijn.

pindy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:19

Hihi ik heb een lesje gehad over waar ook op te letten bij hengstenkeuze en ik begrijp dat clintissimo en bugatti afgewezen zijn. Probeer nu wat vaker het tooltje van paardenfokken.nl (virtuele dekking) toe te passen om te controleren of mijn redenatie logisch klinkt ;) , errug fijn. Misschien ook leuk om deze op jouw merrie toe te passen met de 2 hengsten die jij voor ogen hebt?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:12

ladydarkness schreef:
Ik ben inmiddels bij drie hengstenshows geweest en voor deze merrie bleven er twee hengsten over. Quality Time en Vingino. Wat zijn jullie ervaringen met deze hengsten?

Die eerste vind ik ook helemaal top, was ook mijn eerste ingeving dat ik je bericht as.. Eerst dit jaar mijn paard drachtig zien te krijgen van Roven (merrie is het "probleem"), maar voor een volgend veulen is Quality time voor de mijne misschien een optie, hoewel Cantus ook al in haar moederlijn zit.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:40

ladydarkness schreef:
Biertabje schreef:

1200 euro. Maar toch heeft Catoki wel veel frans bloed via Silbersee en 2x Cor.

Ik vind Michael een goede hengst en goed gefokt, alleen jammer van het l'invasion bloed. Erg laag dekgeld trouwens.

Silvester is geen echte Silbersee, dat is zijn geluk. Catoki is zeker interessant, ook nu hij int zo goed loopt en op oude Holsteiner Privat Hengste video's laten ze hem ook zien in vrije beweging!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:19

ladydarkness schreef:
Lami schreef:

maar de eerste moeder is wel een dochter van Cor de la bruyère wat ook weer een SF ( met volbloedaandeel ) is !! hij is dus veel franser dan je denkt( en Quantum is echt geen makkelijk heerschap ) .. maar de hengst Quality time valt inderdaad heel positief op !!

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 13:28

Citaat:
maar de eerste moeder is wel een dochter van Cor de la bruyère wat ook weer een SF ( met volbloedaandeel ) is !! hij is dus veel franser dan je denkt( en Quantum is echt geen makkelijk heerschap ) .. maar de hengst Quality time valt inderdaad heel positief op !!

Ik weet weinig van Quantum. Heeft hij eigenlijk zelf in de sport gelopen? Maar was hij lastig in de mond of qua karakter?

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 13:39

drachtig van Zacharov!

chinookz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:57

je zou denken omdat er animo bloed in zit dat hij snel goed is !
misschien moet je is denken aan arkansas ( ec oxfort )

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:21

Goede keuze interessante jonge hengst, een belofte voor de toekomst. Zelf had ik gedacht aan Numero Uno. Exterieur van Uno, bloederigheid van Animo, vermogen van Ramiro!

ladydarkness schreef:
drachtig van Zacharov!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:32

SantaCruz schreef:
Lupicor. Geeft mooie paarden, voldoende bot, maat en goede beweging mee.
En..verkoopbaar. Ook niet onbelangrijk. Maar kan misschien zwaarder uitpakken op jouw merrie.
Dat weet jij misschien het beste.

Voor wat TS vraagt, lijkt me dit wel een goede hengst inderdaad.
Bij vriend hebben ze uit een fokmerrie een aantal producten, meestal matig bewegen maar wel goed springen, de lupicor lijkt echt niets op de rest. Beweegt echt super, wel aan de kleine kant, en springt echt super id reflexen (veel beter als andere nakomelingen), ontzettend snel en goed voorbeen.

Met tangelo zou ik toch wat oppassen, heb vroeger een 4jaarse gehad en die was toch vrij koel en veel body. Onze 18maander van tangelo is ook een hele koele kikker (met toch een zeer bloederige moeder) en een echte bodybuilder.. Heeft 1x in vrijheid gesprongen en was fenomenaal van achter, goede techniek vooraan, maar mocht toch net iets meer reflexen hebben. Uiteraard was dit 1x in vrijheid en niet hoog, dus niet echt veel van te zien. maar ik heb dit wel eens meer gehoord van Tangelo's die toch minder bloed hebben als wat men had verwacht.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 22:34

Arkansas is niet goedgekeurd bij een door het kwpn erkend stamboek, dan blijft er maar weinig van het papier over.

Numero Uno is interessant, maar vind ik een beetje duur. En hij heeft zelf niet de absolute top gehaald. Wel vallen zijn nakomelingen positief op en het is op papier inderdaad erg mooi. Ik ga het toch voor de komende jaren in mijn achterhoofd houden.

De nakomelingen van Lupicor vallen echt positief op. Maar ik vind zijn moederlijn niet heel bijzonder. En het is diepvriessperma.

De nakomelingen van Cartano vallen hier in de buurt trouwens ook heel positief op. Is er een reden waarom deze hengst niet internationaal wordt uitgebracht?

Ik ben in ieder geval erg blij met de keuze voor Zacharov dit jaar. Ik heb dit jaar een zeer mooi goed apart merrieveulen van Carambole uit haar.