Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ze is tot het laatst fit en gezond geweest en aan een stomme koliek overleden! Onder haar voorpluk was ze wel wat grijs en boven haar ogen zaten wat kuilen, maar ze kwam elk jaar moeiteloos weer door het winterhaar heen! Toen ze 25 was, is ze een keer onverwacht meegeweest naar een merenskeuring, daar kwam iemand ons complimenteren en die dacht dat ze een jaar of 5 was
. 
Ine23 schreef:Wat een leuke paarden allemaal! Ik hoop dat Mara (die nu 11 is, 12 wordt in juni) er binnen 10-20jaar er ook nog is én net zo levendig als nu! Maar Hafjes staan bekend om hun eeuwige jeugd, dus ik hoop erop. Mara denk momenteel toch nog dat ze een veulen is, dus binnen 10 jaar is ze misschien volwassen.
Mijn meneertje van 16 is een ontzettend brutale Haf met een flinke dosis humor, en hij gedraagt zich ook nog steeds als een kleuter... Bijna alle Haflingers die ik ken komen niet ''oud'' over als ze dat wel zijn, gelukkig maar !
Ine23 schreef:dus binnen 10 jaar is ze misschien volwassen.
Ik had zondag wedstrijd en lag er bijna naast omdat meneer de lente in zijn bol had.. Commentaar van omstanders: dat heb je met een jong dier. Mijn reactie: hij is bijna 17..
Maar ik vind het heerlijk, laat hem maar lekker jolig en zichzelf blijven
galley schreef:Ik wist dat ze lang goed bleven, maar ze zien er echt nog goed uit.
Tot hoe oud rijden jullie/hebben jullie gereden?
Hij is pas op zijn 14e omgeschoold tot dressuurpaard, voorheen was hij recreatiepaard

. dus dat is niet van de ouderdom...
Gister is ze nog 'ontsnapt', en ging ze in volle draf het erf over. Wel heeft ze wat grijze haartjes op haar hoofd gekregen, naast haar bles. Als ik de eerste foto die ik van haar heb bekijk, zie je dat haar blesje wat strakker was zeg maar. Maar verder.. Met rijden is ze superfanatiek, echt leuk
Ik rij meestal 3x in de week, en regelmatig rijdt de staleigenaresse nog met haar. Hoop dat ze nog een heel aantal jaren mee kan zo!
moeten alleen beetje bijkomen,, vanwege de strenge winter
maar dat is zo gebeurd