Andalusische of Lusitano dekhengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:50

Wat leuk!! Ik heb vorige jaar een veulen gekregen bij mijn BWP-merrie van een bruine (met zwarte "vegen") Andalusische hengst (Saetero van melinda galliard). Je kunt foto's van de hengst, merrie en veulen vinden in dit topic:
[KS-ITP] Valiente (cruzado) is eindelijk geboren!!
In mijn onderschrift staat een nieuw topic van valiente op 9 maanden oud.
Succes met zoeken!!
Moch je nog meer foto's van de hengst willen, dan moet je me even pben .

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:56

Onze homozygooth zwarte Lusitano Ultramar is dan misschien wel de kandidaat die je zoekt.
Stokmaat 1.65m, uitstekend gangwerk en heel fijn karakter, goedgekurd in 2008 als beste hengst van 2008 en 2009. Is toen ook Kampioen geworden en heeft 2 zilveren medailles verdient.

Omdat je merrie een vos is maak je met Ultramar altijd 50% kans op een zwart veulen en 50% op bruin, als de merrie geen verdunnings factor voor zwart draagt ( dat kan je bij een vos aan de buitenkant niet zien) is dat zelfs 100% kans. Maar voor die zekerheid zou je merrie moeten laten testen. Ultramar geeft altijd de zwarte kleur door, het hangt van de merrie af of het veulen die kleur ook inderdaad krijgt.

Hier vind je meer info en foto's : http://www.trailsend.nl/NL/paarden/ultramar/index.php

Afbeelding

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:32

MaartenR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:12

Hallo allemaal.
Omdat er al veel over Don Enamorado in deze topic is geschreven hier dan maar even een foto:

Afbeelding

Meer info en fotos op onze site. Natuurlijk kun je ons ook bellen of mailen voor meer info!.
http://www.caballosdecolores.nl

Mirjam

Re: Andalusische of Lusitano dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:24

Ik heb don enamorado ook een keer in het echt gezien, dat is een leuke hengst met maat!

De hengsten van Quinta da Betula dekken volgens mij ook buiten het apsl stamboek en ja, hoe meer fans van Real hoe beter! Ik ben in het bezit van een prachtige merrie twenter van deze hengst. Een heel edel dier met een super karakter.

Zitouna

Re: Andalusische of Lusitano dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:55