.En juist (dacht ik) door die forums ben ik niet de enige die op zoek was.
maar dan bijna de enige
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
naat_je schreef:nee, eigenlijk niet naar gekeken (quarter). Ging er maar vanuit dat die dat niet hadden eerlijk gezegt![]()
zijn toch ook vaak een stuk anders van bouw en missen maat? (lusitanos ook wel natuurlijk, anders van bouw).
en ik heb wel bij het belgisch palomino gekeken, maar die missen vaak maat (?) ze worden (ook) niet EU erkend en dekken meestal natuurlijk dus ben je al bijna verplicht om naar belgie te gaan.
Is wel het streven om een hengst van min. 165 te gebruiken.
In duitsland heb je wel super hengsten, maar die worden ook niet erkend en (meestal) pittig dekgeld
en ik wil juist niet (specefiek) buiten het stamboek fokken, maar wel weer met de nakomelingen eventueel verder kunnen fokken.
NRPS en KWPN zijn voorbeelden, maar zijn wel de stamboeken waar ik de veulens het liefst in zou schrijven.
Elisa2 schreef:http://www.horsemagazine.com/ARTICLES/Z/Zingaro/Laure%20ds%20le%20coins.jpg
In de rijschool van Versailles dus,lusitano's.En je kunt het beste Elcid hier op bokt een pb sturen aangezien haar man die hengsten fokt.
[BKR] (Gekleurde) Lusitano's
Peterina schreef:Elisa2 schreef:http://www.horsemagazine.com/ARTICLES/Z ... 0coins.jpg
In de rijschool van Versailles dus,lusitano's.En je kunt het beste Elcid hier op bokt een pb sturen aangezien haar man die hengsten fokt.
[BKR] (Gekleurde) Lusitano's
Hebt ze in levende lijf gezien! Schitterende hengsten voor hun type! Maar niet cremello = perlino!!
JuravelOX schreef:Persoonlijk vind ik het kwpn een moeilijk stamboek.
En mijn mening is dat keuringen een jury sport is, net als de dressuur.... maar goed dat terzijde.
Er is toch ook een volbloed cremello of perlino goedgekeurd vorig jaar ofzo? Ik zal is kijken of ik dat artikel kan vinden...
Verder heeft Centro Lusitano een mooie cremello hengst Salitre.
En ik heb een pony hengst cremello/perlino. Hij gaat getest worden dit jaar. Maar goed daar heb je niet zo veel aan.
Wel leuk topic dit trouwens.
naat_je schreef:@ peterima ; Aan zulk comentaar heb ik wat, maar...
ik heb het kwpn gebeld en gevraagt naar het stamboek(en) waar de duitse hengsten (van http://www.gestuet-falkenhorst.de) in staan (welke ik echt super zou vinden om te gebruiken), omdat ik geen link kon leggen tussen de lijst erkende stamboeken op de lijst op http://www.kwpn.nl en de stamboeknamen van de duitsen hengsten.
mij werd gemeld dat het KWPN deze niet erkend evenals het belgisch royal palomino niet.
Ik heb tevens deze hengstenhouder gemaild, maar kreeg geen reactie.
de kinky stabels heb ik ook al meerdere keren naar gekeken, maar ik krijg ook steeds geen reactie terug (begreep dat ze net was bevallen dus had het een paar maanden later weer geprobeert
En de hengsten die in het buitenland staan (die ik op het net vind), staat vaak een contract bij en dan begint het met 200-400euro omdat hun zaken met je willen doen, dan mag je nog een een container huren om het sperma op te leten sturen a,-
dan komen er nog verzend kosten bij van 250,-
oh en dan zou ik bijna het dekgeld vergeten![]()
en ik weet dat niet bij al die hengsten is.
maar ik ben zeker in die lijst geintereseerd, zal even een pb sturen.
peer2005 schreef:Heb je wel eens nagedacht over de gezondheidsrisico's die samanhangen met deze kleur? Cremello's zijn extreem gevoelig voor licht. Gevolgen hiervan kunnen zijn: zonnebrand en in het ergste geval huidkanker. Ook zijn hun ogen veel lichtgevoeliger en komen oogproblemen relatief vaak voor. Ik vind het ook een prachtige kleur hoor, daar niet van, maar denk dat dit zeker wel zaken zijn om in overweging te nemen!
Peterina schreef:Dat een cremello roze huid heeft klopt maar het is echt kletskoek dat zij gevoelig zijn voor zonnenbrand. Wel, trouwens net als eenderwelke paard, kunnen hun bles of witte voeten verbranden ... maar iedere eigenaar met een paard met veel wit weet dat je hier voor moet oppassen.