[H][KWPN] Leardo x Ufarno, heel graag advies!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:54

Rhea schreef:
DiamondHorse schreef:
Op jou merrie zouden ook prima passen:

Oscar - fokt zeker niet vergrotend

zie mijn commentaar op genoemde hengsten...

Rhea schreef:
Bovenstaande opmerkingen zijn geen meningen, dat zijn feiten op basis van beoordelingen en statistieken die door menig bevestigd zullen worden.

Oscar: +3.51 dus echt best wel vergrotend ;)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:09

:j Rousseau zou idd prima passen, zijn diepvries sperma is ook van goede kwaliteit! Dat hoeft iig geen belemmering te zijn! Let wel op dat je eigen merrie een correct gesteld voorbeen heeft (zo zie je, zo heeft elke hengst wel wat :P )

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:57

Nicole288 schreef:
Oscar: +3.51 dus echt best wel vergrotend ;)

weet je ook waar die 3.51 op gebaseerd is?

Merries en hengsten die zijn aangeboden voor keuringen ;)

Daphaan

Re: [H][KWPN] Leardo x Ufarno, heel graag advies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 23:26

Ik zat ook nog naar Ampere te kijken, een zoon van Rousseau. Heb nog geen tijd gehad om naar de beschikbaarheid en kosten etc te kijken. (moest de mama in spe nog verzorgen, en iets doen als studeren) :P

Wel super dat iedereen het een beetje volgt en me zo wil helpen :) geeft me een hoop info en inzichten.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:18

http://vimeo.com/6326505
Dit is een link naar de Afstammelingen keuring van Ampere, dan kan je een indruk krijgen van zijn nakomelingen uit allerlei verschillende (moeders) bloedlijnen (misschien heb je het filmpje zelf al gevonden :D )

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 16:35

nee die had ik nog niet gevonden! dankjewel! Kon het op KWPN-hengsten al niet vinden, het afstammelingen rapport. vraag me wel af of hij wel past bij mijn merrie, volgens mij is hij niet echt super bergop gevend, en ik denk dat dat het belangrijkste lijkt te worden voor mijn merrie.

Pff, wat is dit lastig zeg :P Een mooie hengst vinden is niet zo moeilijk, maar een geschikte.

En Rousseau geeft geen gustreductie. Dan is het best een gok nemen denk ik. Lastig lastig!

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:19

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:22

Ampere geeft risico op overbeet en gaat geen hoogbenigheid meegeven.

Ik vind Apache helemaal geen verkeerd advies! De hengst zelf is wat beknopt maar hij geeft grote langgelijnde veulens met een zeer uniform front en buiging in de gewrichten. Ik heb de afstammelingenkeuring live gezien en was bijzonder tevreden.

beamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:23

Donnerhall of weltmeijer

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 19:54

Apache is wel gaaf zeg! maar wel aan de kleine kant.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:04

Daphaan schreef:
Apache is wel gaaf zeg! maar wel aan de kleine kant.

Ja dat is waar, dat zou dan ook het enigste nadeel zijn! Ik houd hem zelf ook in de gaten, misschien volgend jaar voor één van mijn eigen merries!! :P

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:06

veulens waren wel echt heel groot van Apache. Zijn volle broer is ook erg groot.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:11

Rhea schreef:
veulens waren wel echt heel groot van Apache. Zijn volle broer is ook erg groot.

Ja dat idee had ik ook al, wat ik op de filmpjes zag! De tijd zal het uitwijzen hoe ze ontwikkelen, ik ga hem iig in de gaten houden, ben zoiezo gecharmeerd van UB-40!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 20:13

Dus misschien dat hij zelf niet de grootste is, maar het wel in zich heeft om groter door te geven.
Dan komt hij op het lijstje te staan.

Steeds als ik bij een mooie/geschikte hengst kijk, zie ik wel weer een geweldige papa daarvan voorbij komen, en dan blijf je bezig. :P Kon ik maar drie veulens tegelijkertijd fokken :D Dan was het niet zo moeilijk. :P

Ik ga binnenkort mijn ouders even bijpraten over alles wat jullie me hebben verteld, eens kijken wat zij ervan vinden (voor en nadelen, eigen ideeen, geld, etc)

De kanshebbers van nu zijn: Johnson, Rousseau en Apache. In willekeurige volgorde.

Ik vind de andere genoemde hengsten wel mooi, maar sommige vond ik zelf niet zo bij mijn merrie passen qua type. :) wel bedankt voor de suggesties. Want die zijn nog steeds welkom!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:23

Romanov zou anders wel passen hoor, geeft front (heeft dat zelf ook), maat, kracht, goed karakter en mooie types (miner poppetjes als bv Johnson kan geven).

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:19

s0173957 schreef:
Romanov zou anders wel passen hoor, geeft front (heeft dat zelf ook), maat, kracht, goed karakter en mooie types (miner poppetjes als bv Johnson kan geven).

ts geeft aan een kwpn hengst te willen ;)

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:39

Rhea schreef:
Ampere geeft risico op overbeet en gaat geen hoogbenigheid meegeven.

Ik vind Apache helemaal geen verkeerd advies! De hengst zelf is wat beknopt maar hij geeft grote langgelijnde veulens met een zeer uniform front en buiging in de gewrichten. Ik heb de afstammelingenkeuring live gezien en was bijzonder tevreden.

Rhea, waar haal je dat vandaan? Ampere geeft risico op overbeet? Ik heb al verschillende veulens gezien, maar geen 1 met overbeet. Ampere geeft zeker wel hoogbenige veulens, mooie types ook. Hier een filmpje van de kampioen Eos Utopia:
http://www.youtube.com/watch?v=AZy-4LMiDsM

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:41

pfff, KWPN, BWP, Oldenburg, Rheinland... wat is het verschil?
Een goed passende hengst kan toch uit elk stamboek komen en je daardoor laten tegenhouden zou spijtig zijn...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:43

Pascha schreef:
Rhea, waar haal je dat vandaan? Ampere geeft risico op overbeet? Ik heb al verschillende veulens gezien, maar geen 1 met overbeet. Ampere geeft zeker wel hoogbenige veulens, mooie types ook. Hier een filmpje van de kampioen Eos Utopia:
http://www.youtube.com/watch?v=AZy-4LMiDsM

afstammelingenrapport ;)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 00:25

Romanov zal ik nog even voorstellen thuis, is wel prijzig. Westfaals zou ook kunnen qua afstamming. Maar is dat niet lastig met keuringen e.d.? moet je dan uitrukken naar duitsland? (leek spreekt en vraagt)

Ouders zijn het meest gecharmeerd van Rousseau, maar vinden het onverstandig om 1000 euro te betalen en niet te weten hoe makkelijk onze merrie drachtig wordt. Vorig jaar heb ik haar slechts 1 keer een klein beetje hengstig gezien.
Van johnson vonden ze de genoemde kritieken (hals-hoofd, hakkentrekken) zeker aandachtspunten, maar wel fijn vonden ze de voordelen van hem (bergop, maat en galop) en dat er gustreductie bij het dekgeld zit. Dat leek hun daarom het meest veilige. Met wel een grote: als het goed gaat doen we het volgende jaar een pakketje rousseau bestellen.
Johnson is dus hun favoriet, maar niet definitief. Als ik iets beters vind komt dat ook helemaal onder de loep :)

Apache vond ik in de ring dusdanig onrustig en omhoog komen, dat ik daar niet zo'n fijn gevoel van kreeg. Mijn merrie is niet schrikkerig, maar met reden nog niet succesvol onder het zadel ;)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 00:31

Blue Hors Romanov zal ik morgen aan mijn ouders voorstellen, is wel echt een gaaf beest! Moet nu eerst slapen :P Anders gaat het studeren er onder lijden O:)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:31

Je moet hem van mij niet aanraden zenne...
Hij is iid niet de goedkoopste en ik kan dus ook begrijpen dat dat de keuze zeker mee beïnvloedt, dat is hier ook zo!

fientje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:08

Ben grote fan van Romanov, geeft alles wat een dressuurpaard nodig heeft, heel veel front, hoogbenig, heb nog geen kleintje gezien en het allerbelangrijkste is zijn supermeewerkend karakter in de piste en ook heel zeker in omgang. Past op heel veel merrie's, komt zelf uit een heel goede gevestigde stam. Let ook eens op de nakomelingen in Verden en de merriekeuring in Oldenburg van afgelopen jaar! Schitterende nafok noem ik dat!
Met zo een hengst mag je echt niet naar het prijskaartje kijken.
Dit is mijn mening natuurlijk!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 14:09

Ik ben het wel met je eens dat een goede hengstenkeuze niet gebasseerd mag zijn op het prijskaartje, maar dan moet de portemonnee het er ook mee eens zijn. Ik lever zelf de helft van het geld, mijn ouders de rest. Beide rekeningen moeten wel het bedrag hebben natuurlijk ;)

Wat voor consequenties zou het hebben als ik voor Romanov zou kiezen en het veulen dan 3/4 westfaals zou worden? (moeder half, papa helemaal = 3/4 toch?) Hoe zit dat met keuringen? Paspoort? Etc? Dat leek mij met KWPN wel makkelijk, helemaal NL. Maar goed, als Romanov misschien beter is, wil is het wel overwegen. Los van het prijskaartje eerst :) Dat komt als laatste.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:32