Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dees schreef:Geen probleem hoor. Maar doe een andere mening niet af als 'onzin', zoals sommigen hier doen.
Mijn achtergrond gaat overigens wel wat verder als 'ooit iets gelezen'. Dank je wel voor de insinuatie.
Over dat je langer bent geworden door 'alle gezonde voeding en ontwikkeling'... je bent vast nog geen 40+ jaar oud.
Zullen we elkaar dan weer treffen op internet? Want ik denk dat je dan anders aankijkt tegen 'het gezonde van lang zijn'. Ik hoop echter voor jou dat het meevalt.
Waarom heeft je DA geadviseerd een veulen ermee te fokken?
Zonder dat op jou te laten reflecteren (jouw situatie kan anders zijn), dat is een advies dat nog wel eens gegeven wordt als het paard niet (meer) geschikt is voor de sport en de eigenaar nog niet bereid/in staat is om die harde waarheid onder ogen te zien.
'Zelfs je DA' geeft aan dat er meerdere mensen zijn geweest met het fokadvies? Uit welke achtergrond/motivatie?
Hoe serieus wil je dat trouwens nemen als de merrie zelf nog nooit op een keuring is verschenen, (nog?) geen sportresultaten heeft behaald en ook (nog?) geen Prok-certificaat heeft gehaald?
Als je íets op Bokt wilt leren, is dat dat in de ogen van bokt-fokkers, bepaald 'not-done' is
Dus sleep die merrie eerst maar eens naar een keuring (zeker Prok en eventueel ook in de ring).
bambam99 schreef:Ik weet niet of je met Rhodium het fundament van deze (knappe) merrie gaat verbeteren. Zambuka vind ik nog niet zo'n rare suggestie; had een goed nakomelingen rapport. Citango al es nader bekeken? En Wonderboy? Of de nieuwe Winningmood x Contango...

maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Painted Black zelf wil inderdaad wel eens een fijne geven, jammer genoeg weten we van Bravour nog niet hoe hij fokt!