Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JoyCiej007 schreef:Tsja, als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, ga vooral je gang.
Waarom is iedereen zo gebrand op die ontzettend goedkope prijzen? Een kwpn'er koop je toch ook niet zomaar voor 500 euro, dan is er vaak toch wat mis mee?
De enige shetten die vaak voor 50 euro worden verkocht zijn papierloze jonge hengstjes, op de paardenmarkten bijv.
De shetmarkt is ontzettend ingestort, met dank aan de mensen die maar papierloze 'worsten' blijven verkopen. Als jij er daar 1 van koopt help jij daar zogezegd aan mee.
Voor 50 euro kun je niet veel verwachten; sterker nog, het gros wat wordt aangeboden zijn te ver doorgefokt en hebben geen correcte bouw, staan niet correct op de benen, x-benen, onder/bovenbeet, waterhoofd, dwerggroei, zwakke achterhand, etc. etc.
Wij hadden hier afgelopen zomer een NSPS merrie mét goed papier te koop, 2,5 jaar superleuk beestje, doet geen vlieg kwaad, heel mak en lief in de omgang, ook een superkinderpony qua karakter, bomproof met erg mooie gangen.
We mochten in onze handjes klappen toen we er uiteindelijk na maanden toch nog €300,= voor wisten te krijgen; want iedereen hoort 'dat je al een shet voor 50 euro hebt', dus wordt je als serieuze fokker uitgemaakt voor vanalles en nog wat, dat je 300 euro durft te vragen.
Je weet dan wel wat je hebt.
Als je voor de aanschaf slechts 50 euro over hebt zou ik me toch eens achter m'n oren krabben of je uberhaupt wel een pony zou moeten kopen.
En waarom de grotere duurder zijn.... tsja waarom is een M/Z dressuurpaard duurder dan een B recreatiepaard?
Met grotere shetten kun je 'meer'; als ik er 1 bij zou kopen zou ik 't liefst ook zo groot mogelijk willen, vanwege mijn doel. Heb ze niet als grasmaaiers maar als sportpony's. De echte mini's kun je ook prima inspannen hoor, maar zo intensief rijden als wat ik doe met de wat grotere maat is voor die hele kleintjes niet echt weggelegd.
En waarom zou het verschil tussen E pony en shet te groot zijn, waarom zou dat niet kunnen? Ken er zat met een 'groot' paard en een shet er bij, dat gaat prima, je zal misschien wel je omheining wat aan moeten passen.
JoyCiej007 schreef:Dat kan ik snappen, dus pony wordt vooral gezelschapsdier.
Nouja prima, maar óók een gezelschapsdier mag toch best ietsje kosten?
'uiterlijk maakt niet uit'; dus als 't beest compleet scheef op z'n benen staat zal jou het niet uitmaken?
als jij er niet veel voor over hebt kan je beter gaan zoeken naar iemand die z'n paard/paarden/pony's bij jou op het land wil zetten en daar kun je zelfs wel wat geld voor vragen; vang je geld én heb je gezelschap voor je paard.
Vjestagirl schreef:"Ik hoop dat je bij het lezen van dit bericht inziet dat je het wel eens heel anders had kunnen brengen."
Je moet het zelf weten.
Overgens is het heel vaak zo dat mensen die een zo goedkoop mogelijke shetlander zoeken het idd niets kan schelen als de bouw verkeerd is etc. Vandaar dat er zo gereageerd wordt
)jackgirl schreef:ik kan JoyCiej007 d'r reactie kan ik goed begrijpen.
Zeker gezien het aantal niet correcte pony's die er in die handel omgaan, en waar ook mee word gefokt.
Nou is het jou bedoeling het als gezelschap te houden.
Dan nog zou ik heeel goed opletten.
Want zoals al eerder gezegt voor 50 euro heb je vaak , 1 hengst , 2 veulen , 3 papierloos en 4 als ze ouder zijn zoals jij wil , vaak niet correct. ( wat nu niet voor problemen kan zorgen maar misschien wel in de toekomst)
Dus mijn conclusie :
Oudere correcte en gezonde ruin is niet te vinden , mits je een uitzondering met veel geluk treft.
Vjestagirl schreef:"Ik hoop dat je bij het lezen van dit bericht inziet dat je het wel eens heel anders had kunnen brengen."
Je moet het zelf weten.
Overgens is het heel vaak zo dat mensen die een zo goedkoop mogelijke shetlander zoeken het idd niets kan schelen als de bouw verkeerd is etc. Vandaar dat er zo gereageerd wordt