Als ik een eigen paardje zou kopen, wat ik dus in de toekomst wel zou willen, zal ik zeker een wat oudere fjord zoeken. Deze paardjes weten gewoon wat meer enzo.
Nylah
Geplaatst: 23-02-10 13:14
De leeftijd zou mij zeker niet afschrikken. Het is maar net wat je in een paard zoekt.
Ik ben echt stapelgek op de ''wat'' oudere Fjordjes, want tja 18 vind ik nog helemaal niet zo oud voor een fjord als ik mijn merrie zie die dit jaar 19 wordt ze is nog hyperactief hoor, en iedereen schat mijn fjord op een jaar of 10/11
Loei
Geplaatst: 31-03-10 19:12
Mijn fjord is 18, en doe haar ook voor geen goud weg. We kochten haar dan toen ze 12 was.
Horsetopia
Geplaatst: 31-03-10 19:16
Wij krijgen zoveel aanvragen voor oudere paarden. Ze zijn zeker niet afgeschreven, integendeel... Gewoon rustig een nieuwe eigenaar zoeken waar je een goed gevoel bij hebt...
ik denk dat het nog prima gaat hoor, er zijn genoeg mensen die op zoek zijn naar een braver ( ouder ) paardje. Ik heb ongeveer 3 jaar geleden mijn 18 jarige ruim ( welsh K ) verkocht, en had hierop 4 echt serieuze reacties gehad. Vooral voor jongere kinderen zijn ouders vaak op zoek naar een wat ouder betrouwbaar paard. Daarnaast heeft een Fjord een prima stokmaat hiervoor!!
Ik zie ook het probleem niet, ik werk zelf op een fjordenmanege, waar fjorden worden gebruikt voor manegelessen (2x in de week, max 2 uur per dag), buitenritjes en huifkartochten..
M'n baas koopt ook vaak oudere fjorden, omdat die inderdaad al meer kennen en 'bomproof'zijn!
Opie1991
Geplaatst: 06-04-10 15:05
Ik zou hem zelf nooit aan een manege verkopen maar dat moet iedereen zelf weten. Mijn fjord is net 19 en ook hij gaat niet weg. Rusthuis of een verzorgster zoeken geen optie???. Ik denk altijd maar zo .. weg is weg en heb nu al een aantal keer bij bekenden meegemaakt dat het niet zo goed afliep. Dus ik begin er niet aan.
Olijkje
Geplaatst: 06-04-10 15:08
Wij hebben onze haflinger van 18 wel nog kunnen verkopen, duurde wel ontzettend lang(echt een jaar ofzo), maar die man kwam en was opslag verliefd, nog vlak in de buurt ook!
Natasja_ygor
Geplaatst: 08-04-10 22:09
er zijn best nog wel mensen die gewoon een rustig fjordje zoeken voor kleinere kinderen of voor lekker voor de kar
als je fjordje braaf is kun je hem zeker nog verkopen er is veel vraag naar ouderen paarden of pony's die heel braaf zijn en mensen willen daar ook nog best wel wat geld voor uitgeven en 18 jaar is nog niet oud hoor als hij/zij gewoon altijd gereden is en gewoon door gereden wordt bij nieuwe eigenaar kan die nog 10 jaar mee