Colorance homozygoot bonte hengst!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:54

Vorstin schreef:
Coloured schreef:
Ceasar is gewoon het makkelijkst om meteen een zwartbonte Barock Pinto te fokken. Fokken is in dit geval geen gokken!

Ja, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik Ceasar zijn type en draf wat gewoon vind... :o

Ik heb geen van beide hengsten nog in beweging gezien dus ik oordeel puur op type en uitstraling wat ik op de foto's zie en dan vind ik Colorance wel veel meer aanspreken.

Vorstin heb jij Colorance misschien ook al eens gezien, wat vind je dan van zijn bewegingen? Heeft iemand hem al eens in werkelijkheid gezien misschien op de keuring en daar een mening over?

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:00

Citaat:
Ik heb geen van beide hengsten nog in beweging gezien dus ik oordeel puur op type en uitstraling wat ik op de foto's zie en dan vind ik Colorance wel veel meer aanspreken.

Vorstin heb jij Colorance misschien ook al eens gezien, wat vind je dan van zijn bewegingen? Heeft iemand hem al eens in werkelijkheid gezien misschien op de keuring en daar een mening over?

Een vriendin van mij heeft Colorance zaterdag gezien en vond zowel zijn type als zijn beweging aansprekend. (Van Ceasar staat er een clipje op de site vd eigenaar) Ik heb net de pedigree van Colorance bekeken en vind de moederlijn qua predicaten wel wat mager.....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Colorance homozygoot bonte hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:36

Vergeet niet dat Ceasar de afgelopen paar maanden ruim 9 centimeter gegroeid is. Dat verklaard zijn gangen op dit moment wel. Juist in de fokkerij met Friezen bloed heb je maat nodig. Dat haal je wel bij Ceasar terwijl genetisch gezien Colorance een kleintje kan geven. De moeder van Haarlem is immers een pony. Van de 2 volle broers van Ceasar is heel veel nafok te zien en allemaal heel erg goed. Ik zou me dus niet echt zorgen maken met Ceasar. Echt niet eigenlijk.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:38

Vorstin schreef:
Ben ook benieuwd WAAR hij getest is ;)

Ja, dat zou ik ook wel willen weten. Is hij zowiezo wel getest op de tobiano-factor? Weet iemand dat?

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:12

janderegelaa schreef:
Vergeet niet dat Ceasar de afgelopen paar maanden ruim 9 centimeter gegroeid is. Dat verklaard zijn gangen op dit moment wel. Juist in de fokkerij met Friezen bloed heb je maat nodig. .

Mee eens, maar ik heb nu een merrie met goed gangwerk, dwz verheven met knie actie, en ben bang met Ceasar te veel in te leveren hierop. Dan heb je misschien wel zwartbont, maar een gewone beweger en moet je weer terugkruisen naar beweging om dit vast te leggen...zucht....fokken valt niet mee, he?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:18

Vorstin schreef:
janderegelaa schreef:
Vergeet niet dat Ceasar de afgelopen paar maanden ruim 9 centimeter gegroeid is. Dat verklaard zijn gangen op dit moment wel. Juist in de fokkerij met Friezen bloed heb je maat nodig. .

Mee eens, maar ik heb nu een merrie met goed gangwerk, dwz verheven met knie actie, en ben bang met Ceasar te veel in te leveren hierop. Dan heb je misschien wel zwartbont, maar een gewone beweger en moet je weer terugkruisen naar beweging om dit vast te leggen...zucht....fokken valt niet mee, he?

Jij bent wel erg bang dat jouw merrie die knieactie niet vererft ;) Als veulen liep hij met heel veel knie. Ik verwacht dat hij dat ook weer gaat doen als hij uitgegroeid is.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 18:36

Jan je hebt zeker aandelen ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:13

Galupy schreef:
Jan je hebt zeker aandelen ;)

HAD ;)

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:00

Waarom je aandelen verkopen, voordat hij goedgekeurd is Mark :+ Lijkt me niet zo'n handige zet, of er zit iets achter natuurlijk :+

Ik ben erg benieuwd naar filmmateriaal van Colorance, die man die ik gemaild had zei dat ze een site voor hem gingen opzetten en foto's en film kwam als het weer wat beter werd.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:01

Antoontje schreef:
Waarom je aandelen verkopen, voordat hij goedgekeurd is Mark :+ Lijkt me niet zo'n handige zet, of er zit iets achter natuurlijk :+

Ik ben erg benieuwd naar filmmateriaal van Colorance, die man die ik gemaild had zei dat ze een site voor hem gingen opzetten en foto's en film kwam als het weer wat beter werd.

Tenzij ze genoeg geven voor de aandelen.

Deze was niet op de keuring en die hadden ze héél graag willen zien.
Afbeelding

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:03

Wordt hij dit jaar ook 3, en waarom was hij niet op de keuring?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:20

Antoontje schreef:

Omdat hij nog in Engeland staat.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:42

Wie weet de site van Ceasar? Ik kan namelijk niet alle site's vinden. Wij willen onze friese merrie ook laten dekken door een barock pinto.

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:09

Ceasar is geen Barockpinto maar een warmbloedhengst in de pintokleur. Het resultaat uit deze dekking heet een Barockpinto: 50% Fries.

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:09

janderegelaa schreef:
Antoontje schreef:

Omdat hij nog in Engeland staat.

Dat is toch heel eenvoudig op te lossen? :+

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:24

Vorstin schreef:
Ceasar is geen Barockpinto maar een warmbloedhengst in de pintokleur. Het resultaat uit deze dekking heet een Barockpinto: 50% Fries.

Ik bedoel eentje die mag dekken voor het barock pinto stamboek.

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:32

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:18

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:05

wat is de moeder van colorance?

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 11:02

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:27

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:38

Ah Colorance staat nu ook op paardenfokken, ik kon hem er van de week nog niet vinden. Fijn dat hij er nu opstaat.

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:49

Zit toch aardig wat maat in de moederlijn, Mark.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 12:03

Vorstin schreef:
Galupy schreef:
moeder van Colorance is Roza http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=321846 (zoals eerder vermeld in dit topic)

edit: maar volgens paardenfokken is dit de moeder van Colorance (Noortje) http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=42828

Als ik deze links bekijk dan staat Colorance toch echt als enige nakomeling van Roza vermeldt, niet bij Noortje. ?????

Hahaha ja klopt, nou ik ben echt niet gek net stond het nog anders.... Ze zijn het zeker net op dit moment aan het veranderen

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:10

ben met Colorance (bay tobiano) effe aan't stoeien geweest met de kleurencalculator.

Met een fokzuivere zwarte merrie mag ik verwachten:

50.00% - Black Tobiano
50.00% - Bay Tobiano

Echter...als ie niet alleen homozygoot voor Tobiano maar ook homozygoot is voor Agouti:

100.00% - Bay Tobiano , en dat wil ik dus liever niet :n

Kortom, ben toch wel heul benieuwd wat zijn test zegt.....