Gribaldi x Balzflug merrie...advies hengst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 23:49

Heb geen hengst in gedachten, weet namelijk helemaal niet hoe de merrie in kwestie er uit ziet. En er speelt natuurlijk veel meer mee dan alleen 'bot'. Ik zou geen verhogende hengst hierop zetten, want als die hoge maat er al goed inzit, wil je niet nog hoger, lijkt mij.
Maar voor bot, zou ik richting Parcival denken...dat klinkt misschien ouderwets als je gewend bent met Gribaldi en Balzflug te denken...maar dan krijg je wel een wat forser paard met kracht. En misschien ook nog wat redelijker tussen de oren...maar nogmaals, ik heb geen benul hoe de merrie is...

Ik ben een groot liefhebber van luxe paarden, maar uiteindelijk moet er wel een ~paard~ over blijven....
Heb niets op Ferro's tegen, anders dan af en toe karakter. Zou zelf eerder Special D kiezen (vanwege de Zandigo = achterbeen) dan Negro. maar goed, over Negro is meer bekend.

Ik hou zelf erg van Roemer-bloed. Dan ga je een beetje terug op een wat ouder type, maar dat is helemaal niet altijd onwenselijk. Dat bloed is te vinden in Inspekteur via Darwin, en ook Rubiquil (= Rubinstein x Roemer).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 23:54

Ik ben erg weg van Jetset D, heb er een aantal toppaarden van gezien.
Afbeelding

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 23:57

Fijne benen zijn geen synoniem van zwakke benen. Kijk hoe sterk volbloedbenen zijn.
Waar je wel mee moet opletten is dat je geen dik lijf op fijne benen krijgt, want dat is pas ongewenst. Het resultaat is vaak beter als je een hengst op je merrie zet die nauwer bij het type van de merrie ligt.
Anders heb je veel kans op "rare modellen".

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:48

Samsam schreef:
Ik ben erg weg van Jetset D, heb er een aantal toppaarden van gezien.
Afbeelding

Ik ook!!!
Jetset fokt hele goeie paarden, naar mijn mening, maar dan heb je wel een merrie met veel bloed nodig. Wat bij deze merrie voldoende aanwezig is lijkt mij.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:02

Ik denk dat er hier met maat eerder iets meer mass/bespiering wordt bedoeld!!! Want de merrie lijkt me groot genoeg!!!!

Is er eigenlijk al een keuze gemaakt Suzanne???

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 13:59

Nog geen definitieve maar Special D sprak wel erg aan. Voor de duidelijkheid: Het moet een zwarte of donkerbruine hengst zijn, ik weet dat het een beetje raar is maar dat wil de eigenaar van de merrie nou eenmaal. Parcival valt echt af want het is een vos en er mag geen grof paard uitkomen, moet wel een luxe typje zijn.

Obelisk zou kunnen maar dan idd veel Trakehner. Op het voorbeen zou je idd wat meer knie kunnen aanmerken maar er is genoeg ruimte en veer. Ook de gallopade is goed. Vnl. de kracht moet verbeterd worden.

Het verbaasd me idd ook dat de merrie nog zo groot is en echt superluxe is ze ook niet. Eigenlijk wel mooi in verhouding ondanks haar enorme maat.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:00

Don Primaire vind ik zelf toch ook niet gek...

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:14

Zelfs een zuivere trakehner hoeft niet superluxe te zijn. Sommige Kostolany nakomelingen zijn zelfs aan de zware kant. Partout geeft ook vaak massa mee. Ik denk dan dat er uit Obelisk bloed geen fijne typetjes gaan gefokt worden bv.
Ik zou niet teveel naar het "merk" kijken maar naar de hengst zelf en wat die van massa doorgeeft.

JSpringer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:37

Wat dacht je van Rubioso N? Moet het een KWPN'er zijn of mag de hengst ook Oldenburg/Trakhener/Holstein goedgekeurd zijn?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:02

Wat vind je van Florencio?

Afbeelding
Dbr., *Westf. 1999, 178 cm Bdm.

Ultramoderner Junghengst; nach Typ, Leistungspotential und Abstammung eine echte Bereicherung der Station. Ist bereits hocherfolgreich leistungsgeprüft im 30-Tage-Test in Zweibrücken; mit 8,84 Gesamtnote wurde er Reservesieger und war ebenfalls zweitbester Hengst im Teilindex Dressur (9,25). Herausragend die Bewertung der Grundgangarten – wobei der Schritt mit dreimal 10.0 benotet wurde und damit eine höchstwertvolle züchterische Rarität darstellt – und ebenso beeindruckend die Rittigkeit, dokumentiert durch die Fremdreiternote 10.0! Auffallend auch sein intelligentes und geschicktes Springen, womit er zu einem echten Allroundvererber avancieren könnte.

„Ganz der Vater“, denn der Furioso II - Enkel Florestan I ist der absolute Starvererber in NRW in jeder Hinsicht. Dabei fällt auf, dass er in letzter Zeit besonders als Hengstmacher für Schlagzeilen sorgt, denn der Bundeschampion und NRW-Siegerhengst Fidermark, der jüngste Oldenburger Hauptprämiensieger Fürst Heinrich oder auch der aktuelle Bundeschampion French Kiss (die beiden letzten aus Donnerhall-Müttern) sind äußerst erfolgreiche Florestan I - Söhne. Auf der Mutterseite kommt über Hannovers Multichampion Weltmeyer sowie über den Leistungsvererber Pik Bube II züchterisch hochbewährtes Erbgut hinzu. Besonders für das mittlerweile stark vertretene Donnerhall-Blut ist dieser vielversprechende Nachwuchshengst eine hochinteressante Anpaarungsempfehlung!

Florestan I
Fidelio
Furioso II

Laura

St. Pr. St. Raute
Rheingold

St. Pr. St. Gode

Walessa
Weltmeyer
World Cup I

St. Pr. St. Anka

Pirelli
Pik Bube II

Waldrun

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 13:29

Te groot Knipoog en er moet een veulenboekpapier bij dus het moet een zwarte of donkerbruine kwpn hengst zijn.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:23

Ik heb dit jaar ook met Jet Set gedekt en heb enkele super nakomelingen gezien. Het is ook nog eens de gewenste kleur die je zoekt. Ik heb hem op mijn bloedmerrie (van Belisar) gezet.
Rhodium was ik ook wel van gecharmeerd en heb van hem ook een paar hele leuke veulens gezien. Hele mooie hoofden en correcte bouw. Spreken mij op het oog wel heel erg aan. Heel luxe.
Heb je je keuze al kunnen maken ondertussen?