[KG] Help welke kleur zijn mijn pony's !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:37

Herstel: het is verschrikkelijk moeilijk om bij veulens al de uiteindelijke kleur te beoordelen. Sommigen zijn ware toverballen waarbij na elke rui iets anders tevoorschijn komt, dit zie je erg veel bij ponyrassen. De schetser kan dat natuurlijk niet ruiken en schrijft gewoon in wat hij voor zicht ziet staan.

Bij het schimmeltje in dit topic zou ik me zo het verloop van vos geboren -> donker koffievos onder de veulenvacht -> verschimmeling, kunnen voorstellen.

Meavey

Re: [KG] Help welke kleur zijn mijn pony's !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:10

Schimmel en bruin.
De schimmel kan best vos-geboren zijn.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:16

De eerste is een appelschimmel, daar valt niet over te twisten. Overigens kunnen ze idd zwart of bruin geboren zijn maar dat heeft niets meer te maken met de huidige kleur. Deze pony zal ook steeds witter worden naarmate hij ouder wordt. (heb ook een wit wordende appelschimmel van 11 jaar)

De tweede zou ik zeggen bruin. De kleur van het lijf zegt niets omdat hij daar geschoren is. Ook bruine paarden kunnen wat anders gekleurde haren in manen of staart hebben.

Meavey

Re: [KG] Help welke kleur zijn mijn pony's !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:44

Een schimmel kan in élke kleur geboren zijn, schimmel is geen kleur op zich maar een veranderaar, een paard word langzaam wit, vaak worden ze eerst donkerder, (dus ook een vos geboren schimmel kan héél later makkelijk blauw-zwartig lijken!), ze kunnen appelen, vliegenschimmelen, maar ze worden allemaal langzaam steeds witter, sommige zijn jong al helemaal wit sommige blijven tot hun dood nog wat kleur houden.