wedstrijden met haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: wedstrijden met haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:50

Ik start ook vrolijk met mijn haf hoor.. en ik ben geen 18 meer dus dan zie je ze vaak al helemaal kijken....

Ik vind het prima, ik rij voor mijn plezier en wat de buitenwereld er van zegt.. ik vind het prima.

Ik ben vooral met het indoor seizoen vaak de enige haf tussen alle langbenige en zwart....en dan zal ik extra mijn best moeten doen hoor...

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:54

Natuurlijk kan dat Marieke!
Doe ik toch ook! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:57

Het kan mij echt niks schelen wat anderen ervan vinden :D
Ben een half jaar gestart (ga straks weer verder maar ze is drachtig) en heb bijna de punten voor het M1 dus kan best :))

angelicaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:08

Citaat:
waar rijd je die?? ik doe ook mee aan de htc-wedstrijden :P
met summer :D

Dat zijn de wedstrijden in:
- Maren - Kessel;
- Etten Leur;
- Limbricht;
- Rosmalen;
- Berlicum

Toevallig heb ik vandaag gereden in Limbricht :D
Was jij daar ook dan? 8-)

xKylian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:41

Het is juist hartstikke leuk om met een haf te starten!
& het zijn super paardjes dus waarom niet?!

DVVHGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:39

tuurlijk heb je tussen allen opgetrokken wedstrijd ruiter en jury leden genoeg komentaar
van moet die knol niet voor de kar komt zijn aan met der karen paarden en die gelooft te kunne winnen
mensen die boos zijn omdat je eerste word met je haf tegen hun sport paarden
of niet ergens anders kon gaan rijden omdat hun paard schrok van mijn haar bal ;D
discussies met jury leden dat ze je geen winstpunt kunne geven omdat het een haflinger
lekker voor je zelf rijden uit eindelijk kennen mensen je wel op wedstrijden
ik heb mijn haf uiteindelijk Z gereden tussen de paarden met veel woorden
uit eindelijk nu een groten kwpner en moet eerlijk zeggen ben weer op zoek naar haf om weer sport me te rijden

gewoon lekker starten en lekker laten gaan en nooit aan de kant gaan voor een Z die denkt dat die geweldig is ;)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:34

Ik hoor het ook vaak genoeg ! ;)
Maar dat je met haflingers wedstrijden rijd is niks raars aan!
Ik ken iemand die met zen haflingertje Z rijd.
Dus zegt niet zo veel..

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:58

hey

het enige wat ik doe als mensen zoiets zeggen is in mezelf bijna omrollen van de lach :+
want het zijn vaak van die zielige figuren die na de proef wanneer jij met je blondje van beneden de 1.50m tussen de kak-dressuurpaarden 1e word met winst.......HUN MOND INEENS HOUDEN en zich ondertussen afvragen hoe je dat voor elkaar gebokst hebt wwwhhhahahahahaha superhumor. DAS TOCH PRACHTIG!

ze zouden respect voor ons moeten hebben :P dat we dat zonder bewegingsmonster voor elkaar krijgen. de mijne is echt niet bijzonder of wat dan ook, maar gewoon netjes rijden en je ding doen en dan kunnen ze niet om je heen hoor. ik was afgelopen weekend ook nog eerste en derde (van de 3 hihi) maja er dus weer 2 dressuurpaarden uitgehobbeld :D

en als je maar lol hebt, toch?

gr leonie

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:39

janouk schreef:
En er zijn heel veel Haflingers in het Z.

En vergeet de westernhaffies niet. :D

In 2008 ben ik met onze haf ingestapt in het laagste level (L5) van de WRAN. Na 10 starts zijn we met 29 pt doorgestroomd (bij 25 mag je en bij 75 MOET je) naar de L4 in 2009. In 2009 15 starts en 39 punten verder, dus starten we de eerste wedstrijd in 2010 (18-04-2010) in L3.

Zeker in de western zijn de haffies best op komst!

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:26

ik had vorige week zondag ook wedstrijd tegen allemaal van die echte dure pony's en k was gewoon 2x eerste met 192 en 205 en hun hadden helemaal geen winst en ik 3 wp's!!! en ze kwamen met het losrijden de baan binnen en een van die kinderen zij ow dat is de concurrent,, dat kam er echt zo uit van je wint tog wel van haar maar mooi niet:D

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:43

Gewoon doen, hartstikke leuk juist.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:50

ik start ook gewoon. inrijden zijn ze altijd er vrolijk en denken ze dat ze alles kunne maken tegen mij en mij haf. je ziet ze dan kijken en expres afsnijden en zo.
kom je bij de prijsuitrijking en dan wint ik dan is het zo leuk om de gezichten tezien. maar je moet het gewoon doen hoor laat ze maar kijken enr roepen.

HTC wedstrijden rijd ik ook die vind ik veel leuker, daar is de sfeer beter

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:52

je moet trouwens wel opletten dat het een jury sport blijft en dat die niet altijd blij zijn met jou en je haf

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:53

hoi!
ik hoor het ook vaak!
maar als je kijkt hoe mooi sommige kunnen lopen en wat ze allemaal kunnen is soms beter dan de kwpnnertjes!
ik ga binnenkort met mijn bijrijdpaardje starten, hafXwelsh.
echt een natuurtalentje!
en als zij mij gaan uitlaggen lag ik hun uit als wij hoger eindigen ;)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:19

nee het is tegen mij nog nooit gezegd waarom ga je starten
maar ik hoor wel vaak dat je beetje afgekeurd wordt met een haflinger omdat sommige mensen inderdaad nietvinden dat je daar hoort.
ik trek me er ook niks van aan!
ik ben trots op mn pony en samen gaan we ervoor.. dat is wat ik belangrijk vind! ;)

Dus ook jij/jullie..
Ga ervoor!! ;)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:27

Ik ben bij een paardenvereniging lid geweest met mijn haffie, voelde me wel af en toe klein tussen de grote paarden := . Af en toe rij ik ook een wedstrijdje, gewoon voor de fun maar we doen het toch elke keer boven verwachting goed.

Ik heb tot nu toe alleen maar leuke, enthousiaste opmerkingen gekregen van mensen (en van clubgenoten met grote KWPN-ers), ze vinden mijn haflinger juist stoer :Y) Je ziet ook steeds meer haflingers, en ook wat vaker de wat luxere types, dus zo apart is het onderhand niet meer om met een haflinger te starten.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:38

Als jury kan ik haflingers zeker waarderen hoor!! Wat me wel opvalt is dat als de punten tegen vallen er meteen geroepen wordt dat het komt omdat de jury iets tegen haflingers heeft. Er zullen best jury's zijn hoor, maar ik vind ze juist erg leuk, maar de punten hangen gewoon af van de proef die ik zie.

Ik snap best dat IEDERE ruier respect verwacht op het losrij terrein, maar als er dan termen gebruikt worden als 'die KAK-KWPN-ers' ben je het mijne al weer kwijt. Ik rij met een standaard type rijpaard en wordt ook regelmatig afgesneden. Dat je met een haf rijdt wil niet zeggen dat je daarom afgesneden wordt. Het zijn altijd dezelfde die niet opletten en bewust de rijbaan opeisen, of je daar nou met een haf of met Totilas loopt, dat maakt niets uit!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:42

Carlijnnn schreef:
je moet trouwens wel opletten dat het een jury sport blijft en dat die niet altijd blij zijn met jou en je haf

ik zie meer 'hopeloze' kwpn'rs dan haflingers, maar puur en alleen omdat er meer kwpn'rs rondlopen. Iedere jury kan een goedgaand paardenbeest waarderen, of het nou een haf of een KWPN-er is. Er zullen er altijd zijn die een voorkeur voor een bepaald type hebben, maar dat wil niet zeggen dat je met een Haf ondergeschikt bent. Er zijn genoeg voorbeelden van haffies op hoog niveau (evenals fjorden trouwens), dus ik denkt dat het meer ligt aan te weinig zelfreflectie als de punten keer op keer tegenvallen.

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:46

Hafjes zijn teminste lekker veelzijdig en dat kun je niet van de meeste paarden/pony's zeggen
Ik zou zeggen DOEN!!
En lekker met je neus de lucht in
Wees trots op je hafje, wat andere ook zeggen

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:47

gister nog!

had een clinic van de ponyclub. we kregen les van een enorm goeie amazone, dus ik kwam binnen met m'n knollie.
en ze keek ilse & mij raar aan.(van wat mut jy hier..) ik dacht echt van. okeu, := ...
maar verder niets van aangetrokken, maar eenmaal ik aan't rijden was was het ook meteen "wat kan jou hafje leuk lopen zeg!"

_O- vind het altijd wat raar, dat gevooroordeel. maar niets van aantrekken en gewoon lekker starten :D

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:30

ik ben er op wedstrijd heel erg voor afgekeurd, keer zo erg dat een jurdylid zij ; wat doe je met een haflinger die zijn voor het land, daardoor kregen we ruzie met die mevrouw , en hadden we officiele waarschuwing van KHNS gekregen haha, maar ik vind dat je er soms harder voor moet werken dan dat je met een super mooi zwarte poon komt

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:32

sjonge! lekkere jury dan.
enorm ombeschoft vind ik dat! en dan ook nog een waarschuwing krijgen! :') had die jury beter kunnen krijgen :D

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:07

ik start nu M1 en L2 met mn haflingers
helaas word ik te groot en moet ik ze verkopen
heb eigenlijk nooit opmerkingen gehad

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:02

Ik start nu met een haflinger L2

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:03

voor ene haflinger ben je nooit te groot, ik ben ook 1,78 en rij ook nog steeds om me haf.. dus het kan makkelijk chelletje. zonde dat je ze daardoor verkoopt