nakomelingen van Cantos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:48

AfbeeldingAfbeelding

Annabel90 vind je ze niet erg op elkaar lijken ???

Annabel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:13

Hier nog een paar beweegfotos

Afbeelding

Afbeelding

Cilya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:57

Ik heb 2 jaarlingen van Cantos.
Ze zien er goed uit, heb een hengst, Cantos uit een ster prok merrie van Indorado.
Hij is groot, correct gebouwd en heeft een goed karakter.

Ik heb zelf een merrie veulen gefokt, die is in 2009 geboren,
zij komt uit een Sheraton x Voltaire merrie.
Dit is echt een super lief beestje, ze is dol op aandacht !
En valt echt op. Ik heb haar een keer laten vrijspringen en dat deed ze goed!
Ze kan ook goed bewegen.

Cantos is echt mijn favoriet! ik heb zeer goede nakomelingen van hem gezien
en iedereen is er heel erg positief over!
Cantos fokt hele mooie paarden, die over het algemeen goed kunnen bewegen en goed kunnen springen!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 08:27

heb je er toevallig ook foto's van

kimdepim

Re: nakomelingen van Cantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:53

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:24

Ik heb sinds een week een Cantos merrie :D CantosxAmethistxLegaat. Officeel genaamd: Wanja nu als sportnaam Walradina.
Kan erg fijn bewegen. Word in juni 7 jaar en is 1.66m. Heeft bij de fokker 3 veulens gehad, 2 staan op paardenfokken.nl waarschijndelijk is er 1 doodgeboren. Ze is toen verkocht naar Zeewolde, daar is ze een half jaar onder het zadel geweest en nu hebben wij haar :D
Ze is erg lief en goudeerlijk. Is nog wat groen onder het zadel, maar erg looplustig :) Ze heeft de tijd nodig om de basis goed onder de knie te krijgen, en dan kom de startkaart wel :D Ben erg benieuwd hoe ze springt. We gaan haar binnenkort opgeven voor de keuring vrijspringen :)

Hier wat fotos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:23

@ love_fire Leuk paard een echt Cantos koppie. Mijn dochter rijd een Cantos x Furore, Z1 dressuur.

Afbeelding

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:15

@pizza64 Leuk paard! ook sprekend Cantos koppie.
Je ziet vaak dat ze wat dezelfde doorlopende bles hebben :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:55

Hoi Love_fire
Grappig hè soms pik je ze er zo uit bij het zien van hun hoofd. Ik zie dat je in Friesland woont, wie weet komen we elkaar eens ergens tegen. Wij komen namelijk ook regelmatig voor wedstrijden in Friesland. Ga je ook dressuren of alleen springen?
Groeten Jeannette

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:03

pizza64 schreef:
Hoi Love_fire
Grappig hè soms pik je ze er zo uit bij het zien van hun hoofd. Ik zie dat je in Friesland woont, wie weet komen we elkaar eens ergens tegen. Wij komen namelijk ook regelmatig voor wedstrijden in Friesland. Ga je ook dressuren of alleen springen?
Groeten Jeannette

Ja klopt, gewoon sprekend die koppies :) Inderdaad ik woon in Friesland, ja wie weet komen we elkaar wel 's tegen :D Ik ben van plan om te gaan dressuren en springen ;) Ik zit in een springles. Ik heb haar samen met mijn tweelingzus.
We hebben haar nu een week, en ze moet nog veel leren onder het zadel is nog wat groen, omdat ze nog maar een halfjaar onder het zadel is, dus de startkaart aanvragen wachten we nog mee, we moeten haar de tijd geven. Als ze de basis wat meer onder de knie heeft, heb dan onwijs zin in om te gaan starten!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:26

love_fire schreef:
Ik heb sinds een week een Cantos merrie :D CantosxAmethistxLegaat. Officeel genaamd: Wanja nu als sportnaam Walradina.
Kan erg fijn bewegen. Word in juni 7 jaar en is 1.66m. Heeft bij de fokker 3 veulens gehad, 2 staan op paardenfokken.nl waarschijndelijk is er 1 doodgeboren. Ze is toen verkocht naar Zeewolde, daar is ze een half jaar onder het zadel geweest en nu hebben wij haar :D
Ze is erg lief en goudeerlijk. Is nog wat groen onder het zadel, maar erg looplustig :) Ze heeft de tijd nodig om de basis goed onder de knie te krijgen, en dan kom de startkaart wel :D Ben erg benieuwd hoe ze springt. We gaan haar binnenkort opgeven voor de keuring vrijspringen :)

Hier wat fotos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat grappig! Ik heb deze zien staan op het internet en was gelijk verliefd! Ben er alleen nooit heen gegaan (gelukkig voor jou haha!!), heb gelukkig nu wel een ander superpaardje gevonden hoor.
Maar ik vond deze zó leuk!!! Heb je veel plezier van haar?
Laatst bijgewerkt door Kinee_ op 04-05-10 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:27

Ik had in november bijna een Cantos x Aram gekocht, maar die werd helaas afgekeurd. Wel een súperleuk beestje. Ben vanaf toen verliefd geworden op Cantos en de nakomelingen. Heb tot nu toe alléén nog maar leuke nakomelingen van hem gezien.

Afbeelding
Foto van de Cantos x Aram, met zijn nieuwe eigenares.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:28

Ook echt een superleuk diertje om te zien & rijden. Heel werkwillig en loperig, en liet een súpergoede sprong zien.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:31

kimdepim schreef:
Beetje ego misschien.. Maar bijna elk (spring) concours waar ik rij komt er wel iemand bij me met de vraag of ze te koop is.
Op dit moment nog niet. Ik heb er nog teveel plezier van, en kan nog zoveel van en met haar leren.

Ik vind dat niet zo gek met dat diertje van jou!!! Ik had het wel geweten als die te koop stond (nu niet meer hoor hihi).
Had haar al vaker gezien op Bokt en werd per topic steeds verliefder, wát een heerlijk diertje is dat om te zien zeg!!

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:38

@Kinee_ Haha wat leuk zeg, dan kom je haar in een keer op bokt weer tegen :P maar ze heeft er maar 3 dagen op sporthorses gestaan, en wij waren nummer 2. Nummer 1 een meisje voor ons was ook al helemaal verlieft, moest nog even overleggen met haar vriend, toen waren wij geweest was die gereserveerd tot 19:00 voor ons. en dat meisje wou haar die dinsdags wel ophalen maar helaas wij hadden de koop door laten gaan. We haalde haar een week later op dus ze stond toen nog een week gereserveerd en er waren nog heel veel reacties.

Het is echt een hele lieve eerlijke merrie! :D Kan super bewegen! heel sterk achterbeen. Nog wat groen met rijden maar verder niet schrikkerig. We hebben haar nog maar een week, rustig aan en dan als ze de basis onder de knie heeft vragen we de startkaart aan ;) Maar dat komt wel goed. We moeten haar de tijd ook geven. We zouden eerst de pony verkopen dit jaar en dan om een paard kijken maar het liep allemaal even anders. De pony was trouwens al binnen 2 weken weg, naar een super plek.

Maar welke nieuwe aanwinst heb je nu ? :D
Laatst bijgewerkt door love_fire op 05-05-10 09:48, in het totaal 2 keer bewerkt

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:44

Hier nog een beweegfoto, toen was ze de eerste dag bij ons.
Afbeelding

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:00

Superleuk! Kan heel goed begrijpen dat er zoveel reacties waren! Ze stond inderdaad maar kort op Sporthorses kan ik me herinneren.

Ik heb nu een Goodtimes x Major de la Cour merrie, waar ik héél blij mee ben! :)

Leuk om te horen dat jij ook zo blij met haar bent! Heb jij eventuele dekplannen met haar of niet?

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:13

Ja klopt :)!
Een Goodtimes leuk! :D en dus ook een merrie. Mooi dat je er blij mee bent!
Dekplannen nog niet, ze heeft dus 3 veulens gehad bij de fokker en omdat ze nog wat groen is wil ik eerst samen met mijn tweelingzus haar rijden en uitbrengen in de sport :D en misschien ooit 's een veulen, lijkt me erg leuk!
Heb jij eventuele dekplannen met haar of ook nog niet :P?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:26

Dressuur Cantos
Afbeelding

Doet een paar sprongetjes

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:41

En nog een filmpje die ik persoonlijk beter vind :o
De tweede sprong dan ;)

Groetjes Iris, dochter van pizza64 en dus de amazone van whitenose ;)

angelynnxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:50

Wij hebben een Cantos merrie op stal staan! Een heel lief beessie, maar af en toe een tikkeltje pittig! Maar een mooi paardje op te zien en super braaf!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 07:03

Kinee_ schreef:
kimdepim schreef:
Beetje ego misschien.. Maar bijna elk (spring) concours waar ik rij komt er wel iemand bij me met de vraag of ze te koop is.
Op dit moment nog niet. Ik heb er nog teveel plezier van, en kan nog zoveel van en met haar leren.

Ik vind dat niet zo gek met dat diertje van jou!!! Ik had het wel geweten als die te koop stond (nu niet meer hoor hihi).
Had haar al vaker gezien op Bokt en werd per topic steeds verliefder, wát een heerlijk diertje is dat om te zien zeg!!

Dankjewel :o we zijn ook erg wijs met d'r. Helemaal omdat we haar zelf gefokt hebben :).

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 07:50

wat leuk om te zien dat de cantossen toch allemaal zo'n mooie uitstraling hebben.
We hebben van de week onze Ekstein merrie laten dekken door Cantos ze is een half zus van onze
6 jarige Cantos. Ik hoop dat ze drachtig wordt.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:43

pizza64: Is jouw Cantos toevallig een Cantos x Furore x Vindicator x Nimmerdor??
Die van de HBC stal?

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:45

kimdepim schreef:
Dankjewel :o we zijn ook erg wijs met d'r. Helemaal omdat we haar zelf gefokt hebben :).

Oh echt? Dus je hebt haar vanaf dat ze veulen was? Wat leuk joh. Ook zelf mak gemaakt en ingereden enzo?