Welk type/soort camera om te waken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:05

mylittlejoy schreef:
Wij hadden dit jaar deze camera: http://www.bascom.nl/infrarood_40_led_s ... p-210.html?

Qua beeld echt een geweldig ding. Haarscherp, goed te zien in het donker en een goed bereik. Nu stond bij ons de ontvanger slechts een meter of 10 (door muren) van de camera vandaan, maar hij kan ook verder weg staan. Op de specificaties staat tot 150m door muren, maar zo ver hebben wij hem niet getest.

Wij hadden de camera aan een laptop hangen die de beelden via MareStare op het internet zette. Vervolgens konden we thuis vanuit ons bedje de camera volgen!

Ik vraag me nu echt af hoe dat nou werkt, hoe ze je die camera op marestare oid dan?
Ik wil deze ook aanschaffen trouwens :j

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:10

mylittlejoy schreef:
Wij hadden dit jaar deze camera: http://www.bascom.nl/infrarood_40_led_s ... p-210.html?

Qua beeld echt een geweldig ding. Haarscherp, goed te zien in het donker en een goed bereik. Nu stond bij ons de ontvanger slechts een meter of 10 (door muren) van de camera vandaan, maar hij kan ook verder weg staan. Op de specificaties staat tot 150m door muren, maar zo ver hebben wij hem niet getest.

Wij hadden de camera aan een laptop hangen die de beelden via MareStare op het internet zette. Vervolgens konden we thuis vanuit ons bedje de camera volgen!

heb je die niet toevallig aan staan op marestare, zodat we het even kunnen bekijken? ;)
wij zijn namelijk ook op zoek

mylittlejoy

Re: Welk type/soort camera om te waken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:56

Hij staat wel aan, maar het is nu niet mijn merrie die eronder staat, dus vind ik het niet netjes om de link door te geven. De eigenaar van de merrie wil het graag privé houden, vandaar.

Maar ik kan wel even de beelden van vorig jaar opzoeken. Iemand bij MareStare heeft het hele gebeuren toen voor ons opgenomen.

http://pets.webshots.com/video/30586487 ... 9871mpNjTE

De beelden blijven een aantal keer hangen (omdat er de hele stal online mee aan het kijken was), maar het geeft je wel een idee qua beeldkwaliteit.

Wat heb je nodig voor dit gebeuren? De cameraset (bestaande uit de camera, een ontvanger en de bijbehorende snoertjes), een laptop die je op stal aan de ontvanger hangt om de beelden online te zetten, een converter om de beelden op de laptop te kunnen draaien en een internetverbinding. Zorg eerst dat je gewoon beeld hebt op je laptop en ga dan naar MareStare. Als je een maand streamen bestelt bij MareStare, krijg je vervolgens alle instructies om de boel in te stellen. Het duurt dan een paar uur voor Heather om de site op te maken en gegevens te verwerken en daarna heb je in principe beeld. Ik heb zelf de technische dingen niet ingesteld (dat moge duidelijk zijn), maar ik weet wel dat het goed te doen is. MareStare leidt je er stap voor stap doorheen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:39

Mariska geeft een hele uitleg hoe het werkt met MareStare in dit topic:

[KS] marestare

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:45

hiboune schreef:
heb net een elro gekocht

lijkt prima :D

Volgens mij hebben wij die ook.
Destijds voor ongeveer € 40,- bij de Aldi gekocht.
Werkt prima, ook nachtzicht.

De afstand is niet super ver, maar dat komt ook door de stalen deur. Maar 30 mtr haalt ie zeker.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:53

mylittlejoy schreef:
Hij staat wel aan, maar het is nu niet mijn merrie die eronder staat, dus vind ik het niet netjes om de link door te geven. De eigenaar van de merrie wil het graag privé houden, vandaar.

Maar ik kan wel even de beelden van vorig jaar opzoeken. Iemand bij MareStare heeft het hele gebeuren toen voor ons opgenomen.

http://pets.webshots.com/video/30586487 ... 9871mpNjTE

De beelden blijven een aantal keer hangen (omdat er de hele stal online mee aan het kijken was), maar het geeft je wel een idee qua beeldkwaliteit.

Wat heb je nodig voor dit gebeuren? De cameraset (bestaande uit de camera, een ontvanger en de bijbehorende snoertjes), een laptop die je op stal aan de ontvanger hangt om de beelden online te zetten, een converter om de beelden op de laptop te kunnen draaien en een internetverbinding. Zorg eerst dat je gewoon beeld hebt op je laptop en ga dan naar MareStare. Als je een maand streamen bestelt bij MareStare, krijg je vervolgens alle instructies om de boel in te stellen. Het duurt dan een paar uur voor Heather om de site op te maken en gegevens te verwerken en daarna heb je in principe beeld. Ik heb zelf de technische dingen niet ingesteld (dat moge duidelijk zijn), maar ik weet wel dat het goed te doen is. MareStare leidt je er stap voor stap doorheen.

de camera is toch draadloos? of zie ik dat nu verkeerd? dan hoef je in principe toch geen laptop in de stal te hebben?

dat filmpje, is dat opgenomen is totale duisternis?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:11

Ik loop al 3 jaar te Kl*ten met camera's.
De situatie hier thuis is heel simpel zou je zeggen, tussen mijn computer ruimte en kraamstal zit nog geen 10 meter.
Heb eerst cameras gehad met COAX kabel ertussen, die werkte niet. Toen die camera van Bascom, zowel mijn laptop en normale computer herkende het ontvangst kastje niet en dus de draadloze camera niet. En nu heb ik de Elro C901Ip die draadloos zou moeten kunnen werken, heb alles geinstraleerd en zelfs Elro al gebeld maar zodra ik de UTP kabel verwijder heb ik meteen ook geen beeld meer. Enige oplossing lijkt dus een UTP kabel aanschaffen van 10 meter en dan toch maar niet draadloos.
Wordt er moedeloos van !

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:27

@ letsdunit: Dan bel je die gasten van Bascom op. Die weten er best wel wat vanaf!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:40

Bestaat er ook een camera dat ik vanuit huis(20 km van stal) mee kan kijken ?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:57

Barvrouwke schreef:
@ letsdunit: Dan bel je die gasten van Bascom op. Die weten er best wel wat vanaf!

Dat zou je denken ja, heb helaas weinig hulp van hun ontvangen !

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:16

@Elien: Klopt, de camera is draadloos. Dat wil zeggen dat er geen snoer loopt van de camera naar de ontvanger. Maar de ontvanger is nog steeds wel nodig om de beelden te kunnen zien. De camera neemt de beelden op en verzendt deze draadloos. De ontvanger pikt de beelden op en zet ze door naar de TV of laptop, zodat je ze kunt bekijken. Wil je ze dan nog eens online hebben staan, dan zul je ze aan een laptop met internetverbinding moeten hangen.

@Letsdunit: Had je wel een converter tussen het ontvangstkastje en de laptop/pc?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:43

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:45

Die camera van bascom probeer ik op het moment aan te sluiten, maar krijg geen signaal op mijn tv, stekker camera zit erin, ontvanger is op de tv aangesloten maar alsnog geen signaal..

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:56

Denk dat 't voor mij niet gaat lukken.. Géén internet verbinding op stal, en niet van plan er een laptop neer te zetten. (die is dan namelijk binnen een dag kapot, door al 't zand, stof, kou etc.)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:37

LadyAngel schreef:
Die camera van bascom probeer ik op het moment aan te sluiten, maar krijg geen signaal op mijn tv, stekker camera zit erin, ontvanger is op de tv aangesloten maar alsnog geen signaal..

Heb je ze vlak bij elkaar liggen? Dat is het makkelijkste om te testen, dan heb je iig altijd bereik. Volgensmij moest je op een knopje van het ontvangstkastje klikken tot je beeld heb. Ik heb er een kabel
aanzitten, dus weet het niet zo goed meer...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:40

parouscha schreef:

Niemand die hier antwoord op weet :? :o

Zou echt ideaal zijn

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:40

vinurr schreef:
Denk dat 't voor mij niet gaat lukken.. Géén internet verbinding op stal, en niet van plan er een laptop neer te zetten. (die is dan namelijk binnen een dag kapot, door al 't zand, stof, kou etc.)

Daar ben ik ook bang voor en er lopen tig mensen op stal rond, dus laat hem er zoiezo niet staan :n

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:41

Hij hangt al op stal, maar ga hem er zo afhalen en er inderdaad naast leggen om te kijken of dat het daar niet aan ligt, best frustrerend zoiets..

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:54

parouscha schreef:
parouscha schreef:

Niemand die hier antwoord op weet :? :o

Zou echt ideaal zijn

Dan zul je via het internet moeten vrees ik. Volgensmij is er niets wat zover straalt (gelukkig)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:55

Ja dat zou een optie zijn, zou eens moeten kijken wat de mogelijkheden zijn :)

Mocht iemand informatie hebben over dit soort camera's, zou die mij via pb willen benaderen?
Laatst bijgewerkt door parouscha op 23-02-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:56

LadyAngel schreef:
Hij hangt al op stal, maar ga hem er zo afhalen en er inderdaad naast leggen om te kijken of dat het daar niet aan ligt, best frustrerend zoiets..

Mocht je nou heel slecht beeld hebben als ie vlak bij de ontvanger ligt, dan kun je hem open draaien,
dan zie je tussen de ledjes in 2 schakelaars zitten. Die kun je in 4 combinaties zetten. Onthou even hoe hij nu staat! Als het goed staat hebben ze al het beste kanaal voor je opgezocht, maar het kan dat ie verbeterd als je hem op een ander kanaal zet. Daar dachten ze bij mij ook aan. Uiteindelijk bleek de
straling niet door de schuur heen te komen, door de isolatie }:0

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:23

Kanaal 3 staat ie op, heb nu wel ontvangst maar ben bang dat ie het ook niet red qua afstand, hij stoord namelijk ontzettend..
Wij hebben overigens geen geisoleerde schuur :D

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:25

LadyAngel schreef:
Kanaal 3 staat ie op, heb nu wel ontvangst maar ben bang dat ie het ook niet red qua afstand, hij stoord namelijk ontzettend..
Wij hebben overigens geen geisoleerde schuur :D

mhh.. das jammer. Ik heb dat kastje teruggebracht en ingeruild voor kabel. Maar... misschien is het handig om even uit te zoeken of je dan niet met een goedkopere afkan. Volgensmij maakt dat draaloze
de camera juist duur. In dat geval kun je het beter terugbrengen en voor een heel ander set gaan.

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:27

Ja naja als hun zeggen 150 meter door muren, hij kan zelfs met een bochtje om de schuur heen, hij staat niet helemaal voor de stal..

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:22

Anders moet je ook even kijken of er apparatuur in de buurt ligt dat zelf golven uitzendt, zoals mobieltjes oid. Onze camera begon ook ontzettend te storen als een mobieltje in de buurt van de ontvanger afging.