Nakomelingen van Rubinero

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SillieXTanja

Re: Nakomelingen van Rubinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:32

Heeej, jaa is al even geleden sinds dat iemand nog in dit topic heeft gereageerd :s
Ik zal kijken of ik nog een foto kan maken van mijn Rubinero jaarling ( staat met zijn achterwerk hoger als moeder die 1m68 is :o ) en is echt een lievertje, alleen is ie soms nog wat kwaad als ie zijn zin niet krijgt :p

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 22:57

Jaaa leuk! Jouw 'jaarling' wordt deze zomer al drie jaar toch? ;)

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:51

Jaa ^^
Ze verjaart 21 mei maar we gaan er dan nog niet mee beginnen pas op het einde van het jaar omdat ze nog niet uitgegroeid is en dat zie je ook aan haar dus laten we ze nog eventjes lopen maar wel al beetje longeren enz ;)

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 21:10

Groot gelijk hoor! Met de mijne ga ik ook niet zo vroeg beginnen. Zeker die grote paarden hebben tijd nodig.

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:29

Jaa idd.
Liever een beetje te lang laten lopen als te vroeg mee beginnen als ze er nog niet klaar voor zijn.
Ze groeide veel te snel maar nu is ze wel al wat meer "paard" aan het worden ;)

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:23

hoi hoi,

ik ben al begonnen, en over een weekje of 2 wordt ze zadelmak gemaakt. Dan plaats ik snel foto's (maar dat had ik een jaar geleden ook al beloofd 8)7

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 23:32

danamuts schreef:
ik ben al begonnen, en over een weekje of 2 wordt ze zadelmak gemaakt. Dan plaats ik snel foto's

Wat leuk! En hoe is ze in de omgang nu je met haar aan het werk gaat? Pakt ze alles goed op?
Die van jullie beginnen tenminste al op echte paarden te lijken - stel ik mij zo voor -, dus die mogen best op het WorldWideWeb verschijnen :D Ik moet het echt nog hebben van een paar "lucky shots" ;)

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:18

Haha, als ik foto's wil trekken komt ie altijd naar mij toe gegallopeerd xd

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:44

benweg schreef:
danamuts schreef:
ik ben al begonnen, en over een weekje of 2 wordt ze zadelmak gemaakt. Dan plaats ik snel foto's

Wat leuk! En hoe is ze in de omgang nu je met haar aan het werk gaat? Pakt ze alles goed op?
Die van jullie beginnen tenminste al op echte paarden te lijken - stel ik mij zo voor -, dus die mogen best op het WorldWideWeb verschijnen :D Ik moet het echt nog hebben van een paar "lucky shots" ;)

super maar dan ook super meegaand (en brutaal) de eerste keer zadel op liet ze gewoon toe, de longe, het hoofdstel noem maar op. Maar als ze het eenmaal kent (waar een normaal paard ophoudt met klooien) daar begint zij pas.
dus uit het niks bokken *D na al een week of 3 een zadel op te hebben. Of ineens niet willen stoppen voor lichte druk op het bit, en dat soort acties.
Ik moet er stiekem wel een beetje om lachen.

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 08:38

@danamuts
Leuk! Ben heel benieuwd hoe dat verder gaat. Heel toevallig heb ik het daar gisteren met mijn zus over gehad. We waren namelijk aan het bedenken hoe de mijne zich zou gaan gedragen met inrijden. Zij dacht precies hetzelfde: bij nieuwe dingen superbraaf, want hij is nergens bang voor en erg meewerkend, maar als de lol eraf is en meneer gaat zich vervelen dan gaat ie grapjes maken. Herkenbaar? ;)

@SillieXTanja
Dan iemand anders een camera in handen geven als jij in de wei gaat staan. Dan hebben we meteen mooie bewegingsfoto's :D

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:30

benweg schreef:
@danamuts
Leuk! Ben heel benieuwd hoe dat verder gaat. Heel toevallig heb ik het daar gisteren met mijn zus over gehad. We waren namelijk aan het bedenken hoe de mijne zich zou gaan gedragen met inrijden. Zij dacht precies hetzelfde: bij nieuwe dingen superbraaf, want hij is nergens bang voor en erg meewerkend, maar als de lol eraf is en meneer gaat zich vervelen dan gaat ie grapjes maken. Herkenbaar? ;)

heb jij niet toevallig mijn paard bij jou in de wei staan??? hahahA
zo is ze inderdaad, maar ach, ik ben wel war gewend (just like you) :j

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 20:51

danamuts schreef:
heb jij niet toevallig mijn paard bij jou in de wei staan??? hahahA
zo is ze inderdaad, maar ach, ik ben wel wat gewend (just like you) :j

Dat zou je bijna denken :D
Die "sarosxx-rugzak" zal zijn nut vast gaan bewijzen ;)

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 21:08

Afbeelding

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:27

wat een stoere! die van mij is nog zo super slank (maar goed, aan moederskant zit er zowat 100% engelse volbloed in)

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 17:23

Dit is ook wel een van die "lucky shots" hoor ;)
Maar hij begint inderdaad nu al flink in de breedte te groeien. Van mij mogen er eigenlijk eerst best nog wel wat cm's in de hoogte bij. Hij lag qua hoogte lange tijd ruim voor op zijn leeftijdsgenootjes, maar blijft nu wat achter. Het hoeft van mij echt geen kasteel te worden, maar 1.70 is wel minimaal nodig om een mooie combinatie te vormen. Maar we houden goede moed! :D

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:55

Heeej , sorry eventjes niet meer op bokt gezeten :)
wauwie die is mooi benweg :o
is het een hengst ? want vindt wel dat ie een hengstennek & hoofd heeft xd
Ja met 2 in de wei gaat wel maar mijn vader is veel werken en moet nog heel het huishouden doen als ie thuis is dus :s maar zal proberen ;)

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:00

Hee,

Leuk dat ik dit topic zie. @benweg, dat is toch Rupeggio u.Arizona? Die heb ik nog bij je gebracht ik werkte toen bij ten Heuvel. Hij is echt erg gaaf geworden. Ik heb er recent een jonge Rubinero gekocht uit de zottie-stam, Ruby. Die van mij is niet ontzettend groot maar wel ontzettend lief.

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 21:12

@SillieXTanja: Hij is nu inderdaad nog hengst. Eind van de zomer wordt hij gecastreerd.
Kijk maar of het lukt hoor, ben gewoon heel benieuwd naar jullie Rubinero's :D

@ccathalijne: :j Dat klopt helemaal! Wat leuk dat jij Ruby hebt gekocht! Dat is ook zo'n mooi dier. Ben je hem al aan het beleren? Want hij is nu 3 jaar toch? En een recente foto misschien? :o

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:35

Leuk! Arizona is ook zo'n super merrie! Ik heb ruby nog niet echt beleerd maar dat is ook niet echt nodig, ik kon er zo opzitten. Ik ga wel eens met hem fietsen of wandelen en af en toe een buitenritje met of zonder zadel. Maar nog niet teveel het is nog een echte baby. Ik heb nog wel een heel bokt onverantwoorde foto :D

Afbeelding

Afbeelding

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 12:12

Ruby is leuk! En wat fijn dat hij zo makkelijk is in de omgang.
Uit welke merrie komt hij? En hoe groot is hij nu ongeveer?

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:59

Leuk paardje =D

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 21:54

Ruby is uit Bellevue van Beltain. Hij is nu 1.63 dus niet al te groot maar ik heb nog een beetje hoop dat hij nog wat groter wordt omdat hij verder nog een echte baby is. Ja hij is echt super relaxed is ook niet bang voor verkeer en heeft verder ook nog geen misse stap gezet. Alleen stilstaan vindt hij nog een beetje lastig. Hoe groot is Rupeggio?

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 22:10

Bellevue even opgezocht... mooie merrie! Moeder van Lottie Belle, dat vind ik ook zo'n prachtig dier.
Daar kunnen best nog wat cm's bijkomen hoor. Mijn vorige paard is op 5-jarige leeftijd ook nog zo'n vier cm gegroeid.
Ik schat Rupeggio nu 1.62. Als ik ernaast sta dan vind ik hem echt nog klein, maar als mijn zus ernaast staat dan lijkt het al best wat ;)
Heb jij Arizona wel eens gereden tijdens je stage?

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:37

Ik heb Arizona nooit gereden ivm dracht maar wel familie van haar. Lottie Belle is echt mijn lievelingspaard aller tijden, zo'n fantastische merrie. Rupeggio is natuurlijk een jaar jonger dus die zal nog wel een stuk groter worden. Weet je al hoe/waar je Rupeggio gaat (laten) beleren?

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 23:02

Voor mij zou 1.72-74 echt het ideale plaatje zijn :D maar we wachten rustig af...
Aanvankelijk dacht ik dat ik het beleren sowieso wilde uitbesteden aan een professionele trainingsstal. Maar de laatste tijd begin ik steeds meer daaraan te twijfelen. Rupeggio's gedrag wordt nu nog behoorlijk beïnvloed door zijn hormonen, dus ik wil toch eerst nog even afwachten hoe hij straks als ruin is. Hij zal zeker niet "rillerig" zijn ofzo, want hij is niet snel onder de indruk van dingen. Mijn zus en ik zijn momenteel onze 4-jarige zelf aan het beleren met goede begeleiding aan huis. Die formule bevalt ons eigenlijk wel. Maar dit is wel een heel ander type paard. Ik wil het de eerste periode na de opfok gewoon even aankijken en Rupeggio 'beter leren kennen'. Misschien kan ik er tegen die tijd ook wel gewoon zo op gaan zitten en buitenritjes maken zonder zadel ;) Zou leuk zijn!