frambozenblad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: frambozenblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:53

Frambozenblad is volgens mij gunstig voor de baarmoedersamentrekkingen, en dus alleen rond de geboorte nuttig. Dat kruidenmengsel van de paardendrogist zitten ook andere kruiden in die je wel langer moet geven. Ik zou gaan voor alleen frambozenblad rond de uitgerekende datum.
Voor paarden die kramp hebben na de bevalling of aan de nageboorte blijven staan helpt merriebrok voeren (om de extra vit. E die er in zit) en eventueel nog extra vitame E ernaast.

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:56

Ik weet niet hoe het bij paarden zit, maar ik heb tijdens mijn (2e) zwangerschap vanaf de 7e maand framboosblad-capsules gebruikt (ik had erg veel last van harde buiken). Het had meteen heel goed effect. Ik heb begrepen dat het zorgt voor een regulering van de baarmoeder, goede doorbloeding en een goede voorbereiding op de komende bevalling en inderdaad dat de baarmoeder goed (functioneel) kan samentrekken. Ik heb ook een voorbeeldige bevalling gehad (vlot, maar niet te snel en niet veel naweëen)
Ik heb zelf inmiddels de framboosblad al voor mijn paard besteld en omdat ze nu nog geen lichamelijke ongemakken lijkt te ondervinden begin ik er de laatste maand mee.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:37

kick1972 schreef:
ik zou er dan voor de zekerheid pas 1 maand van te voren mee beginnen ivm risico op vroeggeboorte. Wie weet hoe je merrie erop reageerd dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen. als je merrie 1 maand te vroeg zou bevallen dan heeft het overlevingskansen. bij 2 maanden te vroeg zo goed als geen overlevingskansen.

Met mare care bedoel je toch, niet de framboosblaadjes?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:18

Framboosblaadjes kunnen volgens mij geen kwaad, maar de mare care inderdaad 1 maand van te voren.

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 10:10

Ja ik bedoel inderdaad de marecare pas 1 maand van te voren beginnen omdat er meerdere kruiden inzit. De frambozenblaadjes ga ik al eerder geven!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:54

Klinkt wel goed, dat frambozenblad. Maar dat mag je dus al eerder geven?
Ik heb namelijk 1 merrie waarvan onbekend is wanneer ze uitgerekend is :+ ..en zou dat ook graag willen gaan gebruiken.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:00

Ik ga idd ook maar even bestellen, nog 2 maandjes en dan mag Flup komen!

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 13:17

Ik durf niet met zekerheid te zeggen vanaf wanneer je het mag geven. Ik heb gehoord 2 maanden van te voren!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:00

Wat een gek spul, lijkt wel eh pluis.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:03

Dan zie ik er denk ik toch maar van af bij mijn ene merrie.. want daar is echt geen pijl op te trekken wanneer het veulen komt. Ze uiert nog totaal niet. Maar VA dacht wel dat het dat het rond feb/ maart zou komen. Inmiddels denken we meer april/mei (en van mij mag het ook nog wel ff blijven zitten met dit weer).

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:06

Naja dan zit je in principe toch op de 2 maanden, in het langste geval?

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 21:57

Talida schreef:
Wat een gek spul, lijkt wel eh pluis.

ik stond gisteravond netjes 30 gram af te wegen en in boterhamzakjes te doen en ik dacht als de politie nu een inval komt doen word ik opgepakt want het lijkt wel alsof ik wiet stond af te wegen :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:10

hahah nou precies, het ziet er echt niet uit! Heb het beetje natgemaakt en in dr voerbak gegooid vanavond, ben eigenlijk vergeten te checken of ze er wat van gegeten heeft. Morgen maar even door het voer doen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:23

Nou moet nog even een andere methode verzinnen want ze laat alles liggen. En als er 1 niet kieskeurig is is zij het wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:38

Het kan toch gewoon door de biks?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:00

ja maar het is zo'n rare substantie dat je de biksjes er tussenuit kunt filteren. En de biksjes waar het aan blijft plakken, laat ze gewoon liggen.
Het lijkt een beetje op katoen, van dat fluffy spul, niet een gedroogd blad zoals wat gebruiker is (zoals kruiden voor het eten)