welke show? en 'draaiboek''?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: welke show? en 'draaiboek''?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 13:36

ik kwam net een mailtje tegen van het wpcv van een tijdje geleden, maar daarin staat dat ik geen lid hoef te worden om hem over te laten schrijven :) was al helemaal vergeten dat ik dat destijds had gevraagd aan het stamboek hhihi :P

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:50

en als je lid bent van wpcv mag je dan ook meedoen met de keuringen van nwpcs??
Ik heb 1welsh ingeschreven bij wpcv en de ander bij nwpcs (voor het gemak :o )

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 15:11

volgens mij mag dat gewoon, maar durf het niet met zekerheid te zeggen... lastig eigenlijk, die verschillende stamboeken :P

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:43

Ik heb wel 2 foto's van Rosida afgelopen jaar, dit is een Welsh Cob.
Afbeelding
Afbeelding

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:46

Heb nog een filmpje op youtube gevonden! Filmpjes van de A zijn schaars. Van de cobs zijn er wel meer.

http://www.youtube.com/watch?v=SE3boRVw ... re=related

Zoals je ziet moeten ze eerst stappen. Ze worden in de hoek stilgezet en moeten dan omstebeurt draven. Dit is op de engelse shows zo, WPCV doet het ook zo. NWPCS doet het weer anders, die maakt er echt een individuele show van waarin je eerst moet opstellen en dan wegstappen en terug draven, en dan een heel rondje doordraven. Kampioenskeuring gaat hetzelfde als in het engels.

Over het halster, je moet natuurlijk doen wat je zelf mooi vind maar ik zou echt kiezen voor een touwhalster of een leren halster.

Afbeelding
Leren showhalster

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:49

Afbeelding
(bron: elargee.com)

Dit vind ik persoonlijk bij een Atje wel erg mooi. (gelijk nog een foto van schimmeltjes)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 17:07

ha thnx! nu kom ik een heel eind :D

ok, welshjes worden dus soortgelijk geschminkt als arabieren, alleen wat minder dramatisch...

ik ga van de week even kijken of het leren halster van jenkins hem past, is iets grover maar ook heel mooi:)

overigens zie ik nu pas dat regio noord en de premium maar 1 maand uit elkaar zijn, dus denk dat het dan toch wat makkelijker is om naar noord te gaan met hem, ook voor de afstand... niet dattie zich druk zal maken in de trailer hoor, issie veel te relaxed voor:P

ik begreep btw dat je alleen een gewoon zweepje mag gebruiken tijdens de show? en voor zover ik kon zien in het filmpje dus geen speciale houding bij het opstellen?

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:24

Officieel moeten alle 4 de benen vanaf de zijkant te zien zijn. Hoofdje moet je zo houden dat de hals het mooiste is.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 17:31

ok, dus ik moet hem leren om niet vierkant te staan.. en even zoeken wat de beste houding voor zn hoofd is :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:34

vind de webhalsters en het leren showhalster die annetB toonde wel de mooiste, andere vind ik eerlijk gezegd lelijk voor een welsh op keuring.
Verder moet je wel om deel te mogen nemen dacht ik lid zijn bij een of ander stamboek. dus zelfs al kan je je pony overschrijven op je naam zonder lid te worden, dan nog moet je lid worden van een vereniging of stamboek.
qua make up, die van mij is zowiezo al behoorlijk zwart om de ogen, dus veel meer kan ik er niet aan accentueren, wel wat babyolie, verder witte benen extra laten uitkomen door kalk.
verder denk ik dat eigenwijs zijn weinig uitmaakt of je pony klaar is om deel te nemen. Pony's die in slechte conditie zijn, of in een lelijk groeistadium zou ik, hoe eigenwijs ook, niet showen. Ik show ze liever als ze in een mooi stadium staan, getraind. Voor de fokker ook leuker om een fokproduct in goede conditie geshowd te zien, dan wanneer hij er niet uitziet.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 19:10

zitake, ga ook inderdaad in mei (vanmiddag toch maar besloten:P) kan ik op de premium eens kijken hoe dat er aan toegaat :)

voor het trainen heb ik gelukkig nog alle tijd, daarom ben ik er ook al zo vroeg mee bezig :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:26

Spannend hoor Amyz ben benieuwd hoe die het gaat doen :D
Ben ook benieuwd hoe dat "trainen" gaat.
Jammer dat sil geen echte welsh is haha.