madelein schreef:Lijkt me ook niet zo'n goed teken als dat moet!
Waarom niet? Sommige mensen vinden het wel fijn om te weten wie er (straks) op hun erf komt ipv van dat Jan en Alleman even komt aanwaaien.. Niet iedereen heeft wat te verbergen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heerlijk! Elk moment van de dag (wel binnen de openingstijden natuurlijk)
even praten over hoe het gaat. Mijn ouders zijn vandaag even langs gegaan om te kijken hoe ze erbij stond
madelein schreef:tja.. als het paard bij iemand prive staat snap ik dat het fijn om ze te laten weten dat je komt. Maar op een grotere opfok vind ik het gek. Ik sta zelf bij een grote opfok ( 80 stuks) met pension gedeelte erbij, dus zou het erg vreemd vinden als ik zou moeten bellen! Eigenaren zijn er eigenlijk altijd, en vinden het geen probleem als je langskomt. Sta altijd lekker tussen het koppel mijn beestje te borstelen, heerlijk!

gem schreef:_Hedwig_ schreef:.... en ik vind het wel fijn dat niet Jan en alleman zo bij haar kunnen komen.
Daar heb je een goed punt.
madelein schreef:nee dat ben ik met je eens! Ik poets hem wel lekker, en vind het prima als een ander dat ook doet. Hij vind dit ook erg lekker. Maar wil inderdaad niet dat hij door anderen mee aan de wandel genomen wordt. Bij ons in de opfok mag geen enkel veulen ook uit de stal gehaald zonder dat de eigenaar van de stal hierbij is. Dat is wel een fijn idee. Er zal dus nooit iemand mee aan de haal gaan. Het gepluk bestaat dan daar ook alleen maar uit aaien.
Buiten dat ga ik ook de box niet in
ga niet tussen 8 harrewarrende 3 jarige merries staan
ze kan tot haar borst uit de box komen (door het hek heen) dus kan haar prima knuffelen

Ik snap niet dat iemand anders dat wel kan voor dat geld en er dan blijkbaar ook nog wat van over houdt (anders doe je dat niet voor een ander toch?).Lante schreef:Ik heb tot nu toe de opfok altijd zelf gedaan en eerlijk, ik kan het niet voor 50 euro.Ik snap niet dat iemand anders dat wel kan voor dat geld en er dan blijkbaar ook nog wat van over houdt (anders doe je dat niet voor een ander toch?).
Een pak goeie kwaliteit voordroog kost (hier) al gauw 30 euro en ik per paard heb je er wel 1 per maand nodig ongeveer. Dan het werk er nog bij, eventueel stro (als ze op stal staan en nog meer werk, mesten, binnen en buiten zetten e.d.)
Maar goed, als je zo'n adres hebt dan is het de moeite waard natuurlijk!