Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jammer dat ik niet weet wat er in die van mij zit, dat is een complete mengelmoes.
Fiffill schreef:Alleen zijn er geen bonte New Foresters... dus kan dat dan wel?
mariska_28 heeft ook een erg leuke fjordenkruising 
zijn ook erg leuk!
trickywonder schreef:Dat is niet perse waar. De mijne heeft geen aalstreep en zebrastrepen...als je een bonte fjord hebt houd je ook de leuke dingen van de fjord, zoals de mooie aalstreep, de zebrastrepen, de mooie neus, en isabel is ook een mooie kleur. die vlekken zouden het wat mij betreft helemaal afmaken hoor!

Ben ik wel blij mee. Zijn koppie ziet er dan toch weer wel heel fjordig uit.
) patjelisa schreef:Ik zag dat jullie mijn bonte fjord al hebben gevonden![]()
We zeggen altijd bonte fjord, omdat we niet weten wie papa is...
Waarschijnlijk heeft moeder fjord gewoon in de verkeerde wei gestaan![]()
Ik ben er echt helemaal weg vanwe willen volgend jaar kijken voor een fjord X fries

fjordnina schreef:Bonte fjorden bestaan niet. Als een fjord bont is, is het in ieder geval geen fjord.
Waarom zou je dat uberhaupt willen? Als je iets bonts wilt kun je beter een tinker kopen bijv.
Een bont paard krijg je sowieso door te kruisen met een homozygote bonte. 2 bonten kunnen ook bont geven, maar ook effen.
wammesje schreef:vind het zonde! zou dan gewoon voor een ander bont ras gaan!

Neluhs schreef:Wat een kruisingen komen er voorbij zeg!
Ik vind persoonlijk ook kruisingen veel leuker raszuivere paarden/pony's. Iemand bij ons op stal heeft een Fries x Newforest x Welsh, heel apart, maar mooi beestje!
fjordnina schreef:Iets aparts kun je ook hebben met een raszuiver paard. Witte, grijze of rode fjorden komen niet al te veel voor. De geeltjes zie je altijd.
hebbe hebbe hebbe
(de ulsblakke)