[TI] geen schets/beschrijving + foto in paspoort?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 09:15

maar het is echt een ics nederland paspoort hoor.
en ik denk niet dat een foto verdwenen is ofzo.

die eigenaar op wie hij in nederland blijkbaar staat,die heb ik nooit gekend,hij is naar mijn weten 3-4 keer doorverkocht op een grote maand tijd en dan uiteindelijk bij mij beland.

ik kocht hem van een 16-jarige meisje,maar uiteindelijk bleek hij dan ook niet van haar,was een heel circus,hij werd daar ook veel te vroeg ingereden,dus ik voel me nu niet onmiddellijk geroepen om hun terug te contacteren....

nu,dan laat ik hem gewoon schetsen en beschrijven door mijn dierenarts(al snap ik nog altijd niet hoe het kan dat ics stempels en handtekening zet bij schetsen en beschrijving zonder dat er ook maar iets ingevuld is)

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:43

tengeltje11 schreef:
nu,dan laat ik hem gewoon schetsen en beschrijven door mijn dierenarts(al snap ik nog altijd niet hoe het kan dat ics stempels en handtekening zet bij schetsen en beschrijving zonder dat er ook maar iets ingevuld is)

In een paspoort mogen geen wijzigingen worden aangebracht door anderen dan stamboekmedewerksers....

Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel, in de paspoorten die ICS Nederland uitgeeft zit achterin een fotokaart, dat is in sommige gevallen (bij paarden welke al een paspoort hadden en daarna bij het ICS worden aangeboden zoals mijn merrie Tess) een los geplastificeerd vel met drie foto's en diverse stamboeknummers en achterop de stamboom e.d.
Ze worden dan dus NIET geschetst.
Misschien was dat bij jouw paard het geval?
Je kunt toch bij ICS Nederland navragen of ze een duplicaat daarvan kunnen afgeven?
Je kunt dan ook gelijk vragen waarom een van je paarden niet in de online database voorkomt.

ragna

Re: geen schets/beschrijving + foto in paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:00

Voor België is die schets VERPLICHT en in België mogen dierenartsen die schetsen maken.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:17

ragna schreef:
Voor België is die schets VERPLICHT en in België mogen dierenartsen die schetsen maken.

Dan was het misschien handig geweest als ze dat eerder gecontroleerd had?
Maar goed...
Ik probeerde alleen maar te helpen Y;(

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:35

Maar iets aanbrengen of wijzigen in een paarden paspoort mag alleen de uitgevende instantie doen.
Behalve de Da die kan de schets intekenen en moet dat wel afstempelen en een handtekening zetten.

Les een paspoort maar eens door wat er allemaal instaat aan voorwaarden.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:42

VLAAMSE CONFEDERATIE VAN HET PAARD - v.z.w. (°)
zetel: Waversebaan 99 – 3050 Oud-Heverlee
secretariaat: Algemeen Stemrechtlaan 49 – 1030 Brussel
Tel&Fax: +32.(0)22.422.644 – Email: info@vlacopaard.behttp://www.vlacopaard.be

Belangrijk voor de houders van paarden of pony's.
Een paspoort is verplicht voor elk paard en elke pony!

Elke eigenaar moet er voor zorgen dat er een paspoort is bij al de paarden, pony's, ezels of eventueel
zebra's die hij bezit. Dat is eigenlijk al wettelijk verplicht sinds 2000, toen de EG richtlijn 200/68/EG
van toepassing werd. Door een bevoegdheidsprobleem kon er in België echter geen uitvoering
gegeven worden aan de wet. Ondertussen is dat opgelost en moeten de eigenaars van paardachtigen
zich op zo kort mogelijk termijn in regel stellen.
Voor de paarden/pony’s, die uit de erkende stamboeken komen en die na 1997 geboren zijn, stelt er
zich geen probleem. Zij kregen een paspoort dat voldoet aan de voorwaarden opgelegd door de EG.

Kijk nou kan ik het misschien te simpel zien maar je lost dit toch op door er het ICS over aan te spreken, bel op en zeg dat er geen foto's of schets in je paards paspoort zitten en vraag of dat rechtgezet kan worden, we zijn allemaal mensen en wie weet hebben we gewoon een foutje gemaakt.
Laatst bijgewerkt door desillies op 30-12-09 13:44, in het totaal 2 keer bewerkt

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:44

ik heb het zelfde met mn haflinger hoor.
staat alleen geboortedatum en het levensnummer en nog een nummer.
meer ook niet,

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:15

een schets is in België NIET verplicht
wel mogelijk als aanvulling
wat wél verplicht is, is de geschreven opsomming van alle kenmerken van hetpaard
echter volstaat het bij een bont paard om te schrijven bv zwart bont :+ meestal wordt dit echter uitgebreider gedaan!
meestal wordt er echter wel nog geschetst
ook foto's zijn niet verplicht, maar worden zowel door nederland als belgië (ics) toegevoegd
indien nieuw paspoort in het paspoort zelf
indien oud paspoort wordt er een extra vel geplastifieerd en toegevoegd, dit zit echter wel los in het paspoort en kan dus zoek raken

verder is de chip verplicht
paspoort met kenmerken genoteerd + medische bijlage voor inentingen
encodering (in belgië)

het beste is om contact op te nemen met het stamboek als je vragen hebt over je paspoort

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:39

4leafclover schreef:
zij schreef:
ik heb ook een knhs paspoort zonder schets...

Dan ben ik niet de enige met een KNHS-Tinker :o

nee hoor
ik heb ook een KNHS-tinker