Waar kan je het beste voor een haflinger kijken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

Re: Waar kan je het beste voor een haflinger kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:37

ik heb mijn haflinger ook van markplaats
maar dit was wel een fokker van haflingers

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:44

Leuk dat je een haf wil kopen. Ondertussen heb ik 3 haffies gehad en kan 1 conclusie trekken wat een karakters.

Naast dat ze heel lief lief zijn zijn ze vaak ook (onbedoeld) lomp, erg nieuwsgierig, voedsel gericht en zeer eigenwijs.

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn? Maar tot nu toe kan ik het niet aanraden om jonge kinderen tussen 7 en 12 met haffies op pad te sturen ( over het algemeen he)

Ook zou mijn voorkeur uitgaan naar een oudere haflinger zoals genoemd vanaf 7 en persoonlijk voor kinderen nog iets ouder. Mijn 7 jarige is nog lekker aan het puberen geweest.

Mijn haflinger komt hier van bokt. En van tevoren ben ik bij 4 haffies via marktplaats gaan kijken.

Voor het bedrag wat je wil uitgeven en het haffie wat je ervoor wil hebben denk ik dat het heel moeilijk gaat worden.
Deze haffen zijn vrij zeldzaam namelijk :) en wie ze heeft wil ze vaak niet meer kwijt!

jessica1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 17:47

Mijn dochter is 8 en ik ben er altijd bij als ze gaat rijden. Ze rijdt nu manegepony's. Ik heb een aantal haffies op mn lijstje staan en ga binnenkort rondje nederland om te kijken.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:10

Ik moet wel lachen om de opmerkingen over puberende haffies. Die van mij wordt aankomend jaar 7 en ik hoop dat de haflingerstreken dan wat minder gaan worden. Ze kan een engeltje zijn en soms grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Maar ik hoor van jullie dat dat erbij hoort. Maar een wat oudere haflinger is misschien wel een goed idee. Die van mij was als 3 en 4 jarige echt heel lief, zelfs een beetje suf. Maar nu is ze nog steeds aan het puberen.

Herfterhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 12:28

Haflingers zijn dieren die een consequente hand nodig hebben. (Ik vind ze absoluut geen kinderponies.)
Kijkend naar je budget en wensen en ook alles wat hier boven al genoemd raad ik je aan naar een wat oudere haflinger te kijken die echt al heel veel kent. Hier hebben jullie beiden het meeste plezier van. Trek er verder voldoende tijd voor uit, ga bij meerdere dieren kijken en doe altijd een klinische keuring!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:01

Mijn dochter is als negenjarige heel wat keren van onze haflinger afgevallen. Vooral als ze moest galopperen, wat de haf moeilijk vond, was het zandhappen. Met buitenrijden was ze wel erg braaf met mijn dochter op haar rug. Ook met het verzorgen was ze erg betrouwbaar. Alleen als ze ergens met de haflinger aan het touwtje liep, bepaalde de haflinger waar ze naartoe liepen. Inmiddels is mijn dochter zeventien, en gaat ze rustig zonder zadel, met een halstertje het bos in met de haflinger. Ik zou zeggen, goed zoeken voor een leuke haf. Ga er veel bekijken en let vooral op de galop. Als die goed is, scheelt het veel problemen. Misschien moet je inderdaad ook naar ruinen kijken. Die zijn soms wat voordeliger, waardoor je binnen je budget een fijnere haf kunt vinden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:28

Ik zou bij een fokker gaan kijken, heb mijn haf particulier gekocht maar die heeft dus wel een naar verleden.

jessica1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 16:35

Ik ga binnenkort bij een 8 jarige merrie kijken. Ben erg benieuwd.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:44

Spannend! Laat je hier nog weten hoe je zoektocht verloopt?

weikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:58

ja daar sluit ik me bij aan,we hebben zelf een haf gekocht afgelopen mei,1 maand op proef en aankoopskeuring laten doen door eigen veearts....succes!!!

jessica1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 07:55

Ik zal laten weten hoe mijn 1e "date" met deze haflinger verloopt. ;)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:27

Ik heb mijn haflinger ook via MP gekocht. Hij was van 2 zussen met kinderen. ze deden hem weg omdat hij gewoon te sterk was voor hun kinderen. Ik ben het met Jesme eens. Haflingers zijn geen kinderpony's. En manegehaffie's zijn niet te vergelijken met eigen paarden. tenminste, dat is mijn ervaring.

Ik wens je succes met je zoektocht! Hoop dat je wat leuks kan vinden!

jessica1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 18:36

Mijn "date" met de haflinger vandaag is erg goed verlopen. :D Binnenkort ga ik haar ophalen. *D

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:22

mijn eerste haflinger heb ik via via, ik zou hem wel eerst laten keuren!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:29

jessica1980 schreef:
Mijn "date" met de haflinger vandaag is erg goed verlopen. :D Binnenkort ga ik haar ophalen. *D

vertel:
afstamming? stamboek? stokmaat? dressuur ohz? aangespannen?

je bent welkom op www.hethaflingerforum.nl allemaal lotgenoten :+ met maflingers

jessica1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 19:55

Afstammeling weet ik niet uit mn hoofd maar ze had geen stamboek. Ik zit daar opzicht niet mee. Ze is dressuurmatig gereden en veel recreatief. Ze is het oude type haflinger en ong 1.50 hoog.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:59

Hee wat leuk!
Gefeliciteerd!
Heb ook een haffie, ga je geen spijt van krijgen

[/quote]je bent welkom op http://www.hethaflingerforum.nl allemaal lotgenoten :+ met maflingers[/quote]

Wist niet dat er een haflingerforum was....
Mag ik me ook aanmelden?

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:54

Ik kan je niet echt een stal geven waar je moet gaan kijken. maar echt handelsstallen vind je ze denk ik niet voor die prijzen..
ik denk dat je het beste bij kleine haflingerstalletjes kan kijken en misschien dat je dan wat kan vinden??
maar de prijsklasse moet denk ik wel wat aangepast worden.
Succes!!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:56

Ooh wat leuk!
Gefeliciteerd!!
Heerlijk die haflingertjes ;)
Die van mij wordt nu bijna 8 en het zijn af en toe echte draken ;) (de hafjes die ik ken allemaal dan :P)

jessica1980 schreef:

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:57

amber2202 schreef:
Ik kan je niet echt een stal geven waar je moet gaan kijken. maar echt handelsstallen vind je ze denk ik niet voor die prijzen..
ik denk dat je het beste bij kleine haflingerstalletjes kan kijken en misschien dat je dan wat kan vinden??
Succes!!

ze heeft er 1 gevonden :D

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:59

Gefeliciteerd met je aanwinst! Hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:00

Ik heb ook bij particulier gekocht alleen was hij nog niet zo oud en kende m al..
maar het is altijd met een wat ouder paardje afwachten wat het verleden is.. soms kan je er wel achter komen maar soms kan het ook knap lastig zijn..
en paardjes kunnen ergens anders als ze bij stal weggehaald worden ineens omslaan en anders worden.. heef die van mij ook gehad na zn 1e verhuizing..

horsii schreef:
Ik zou bij een fokker gaan kijken, heb mijn haf particulier gekocht maar die heeft dus wel een naar verleden.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:01

Ik zag t later inderdaad.. had daar ook nog op gereageerd ;)

justdiesel schreef:
amber2202 schreef:
Succes!!

ze heeft er 1 gevonden :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:18

Gefeliciteerd Jessica! Ik hoop dat je veel plezier met haar krijgt.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:30

gefeliciteerd. Laat snel wat foto's zien!